رئیس پژوهش و فناوری شرکت پالایش گاز ایلام از اجرای 5 پروژه پژوهشی در سه ماهه نخست سال جاری در این پالایشگاه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۴۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹ 10 July 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ محسن خزلی از اجرای ۵ پروژه پژوهشی در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: این پروژه ها شامل بررسی بهبود و بهینه سازی طراحی واحد بازیافت گوگرد، شناسایی و ارزیابی مخاطرات امنیتی، بررسي و امكان سنجي افزايش ظرفيت واحد شيرين سازي گاز، بهبود قابليت اطمينان شبكه برق و بهبود عملکرد مبدلهای حرارتی بوده است.

وی به بررسی بهبود و بهینه سازی طراحی واحد بازیافت گوگرد به منظور کاهش مقدار گوگرد در دودکش نسبت به مقدار طراحی اشاره کرد و افزود: در این پروژه، روش‌های بهبود بازده راکتورهای کاتالیستی از طریق اعمال تغییرات در فرآیند کنونی بررسی و با بهره‌گیری از شبیه‌سازی پایای راکتورها، انجام آنالیز حساسیت و شناسایی پارامترهای موثر بر پیشرفت انتخابی واکنش‌ها، راهکارهایی برای افزایش راندمان فرآیند پیشنهاد می شود.

وی به شناسایی و ارزیابی مخاطرات امنیتی در این شرکت اشاره کرد و اظهار داشت: در این پروژه دستورالعمل هایی جهت شناسايي و ارزيابي ريسک های امنیتي احتمالي آتي ارائه و الگويي برای تعیین كفايت و اثر بخشي لايه های حفاظتي و امنیتي موجود ارائه می شود.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت پالایش گاز ایلام به پروژه بررسي و امكان سنجي افزايش ظرفيت واحد شيرين سازي گاز این پالایشگاه اشاره و تصریح کرد: هدف از اجرای این پروژه تعیین علل احتمالی محدودیت فراورش گاز در واحد برج های جذب آمین، پیشنهاد راه حل منطقی و قابل انجام برای افزایش ظرفیت در برج های کنونی، بررسی جامع فرآیند شیرین سازی موجود و مشخص کردن گلوگاه‌ها و تنگناها در راستای افزایش ظرفیت با رعایت کمترین تغییرات در واحدهای موجود بوده است.

خزلی به دیگر پروژه های پژوهشی اشاره کرد و گفت: بهبود قابليت اطمينان شبكه برق از طريق اصلاح حفاظت محلي و طراحي حفاظت ناحيه گسترده و بهبود عملکرد مبدل های حرارتی به روش ممیزی انرژی انتگراسیون حرارتی و آنالیز خرابی، ارائه راهکار های عملیاتی مناسب برای بهبود عملکرد آنها و بررسی این تغییرات با استفاده از آنالیز اگزرژی از دیگر پروژه های پژوهشی در طول ۳ ماهه نخست امسال بوده است.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت پالایش گاز ایلام به پروژه بهبود قابليت اطمينان شبكه برق از طريق اصلاح حفاظت محلي و طراحي حفاظت ناحيه گسترده اشاره کرد و افزود: با اجرای این پروژه یک نقشه راه حفاظتی با تمرکز بر سیستم ناحیه محلی و حفاظت گسترده برای طرح های توسعه در آینده ارائه می شود.

خزلی به بهبود عملکرد مبدل های حرارتی به روش ممیزی انرژی انتگراسیون حرارتی و آنالیز خرابی ، ارائه راهکار های عملیاتی مناسب برای بهبود عملکرد آنها و بررسی این تغییرات با استفاده از آنالیز اگزرژی اشاره کرد و اظهار داشت: در این پژوهش پس از بررسی داده های عملیاتی و پایش وضعیت کنونی مبدل های منتخب، روش های بهبود کارایی مبدل ها ارائه خواهد شد./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار