کد خبر: ۱۱۱۴۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹ 09 July 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 18/04/1402 تقدیم حضور می گردد.

------------------------------------------

کاهش تلفات جاده ای و کنترل ترافیک دو اولویت راهبردی پلیس مازندران 

سردار مفخمی فرمانده انتظامی استان مازندران در جلسه شورای ترافیک استان، خبر داد ؛ کاهش تلفات جاده ای و کنترل ترافیک دو اولویت راهبردی این فرماندهی است 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار "حسن مفخمی شهرستانی" با بیان اینکه کاهش تلفات جاده ای و کنترل ترافیک دو اولویت راهبردی فرماندهی انتظامی استان است، گفت: شورای راهبری تصادفات استان در حال پیگیری این دو موضوع است تا از همه ظرفیت ‌های استان و حتی برون استانی برای کاهش تصادفات جاده ای و ترافیک استفاده شود.

وی تصریح کرد: برای کاهش تصادفات جاده‌ ها و کنترل ترافیک، برنامه کوتاه مدت یک ساله، برنامه میان مدت سه ساله و یک برنامه بلند مدت ۵ ساله طراحی و تدوین شده است.

فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت نخبگان استانی و دریافت ایده و برنامه ‌های آنان از جمله راهبرد‌ هایی است که در حال استفاده از آن هستیم تا بتوانیم در سطح کشور یک الگوی موفق در قالب خلاقیت ها برای کاهش تصادفات وتلفات ایجاد کنیم.

سردار مفخمی شهرستانی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی تلفات جاده‌ای در استان، گفت: براساس آمار‌ها ۵۰ درصد تلفات در محورهای درون شهری متعلق به عابران پیاده است که برای کاهش آن دستگاه‌های متولی باید برخی اقدامات از جمله مکانیزه کردن پل‌های عابر، اصلاح هندسی معابر و خط کشی ها را در دستور کار قرار دهند.

وی با بیان اینکه محور‌های پرتردد و پرتصادف برون شهری استان نیز شناسایی و اولویت بندی شده اند، افزود: دستگاه ‌های متولی جاده‌ های برون شهری نیز باید اقدامات مناسب برای کاهش تصادفات و رفع نقاط حادثه خیز را به صورت جدی پیگیری کنند.

فرمانده انتظامی استان مازندران،گفت: عملکرد دستگاه ‌های اجرایی در کاهش تصادفات و کاهش ترافیک ماهانه رصد می‌شود و دستگاه های مربوطه اقداماتی که در این خصوص انجام داده اند را گزارش خواهند کرد.

------------------------------------------

اخاذی با اغفال افراد در شبکه های اجتماعی 

سرهنگ خسروی فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از بازداشت فردی در شبکه های اجتماعی که از یک شهروند 90 میلیارد ریال اخاذی کرده بود، خبر داد 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی اکبر خسروی" در تشریح این خبر بیان داشت: در پی وقوع یک فقره کلاهبرداری با اغفال در فضای مجازی، موضوع به طور ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات ماموران پلیس مشخص شد، متهم اهل یکی از استان های شرقی کشور با برنامه ریزی قبلی و با تعدادی سیم کارت از طریق شبکه های اجتماعی با ارسال پیام خود را یک زن مجرد معرفی و با شاکی طرح دوستی برقرار و پس از جلب اعتماد مال باخته عنوان داشت، دچار بیماری سختی شده و نیاز به درمان دارد و پس از آن ارتباط خود را قطع می کند.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس، تصریح کرد: پس از گذشت یک ماه، متهم با مال باخته تماس می گیرد و این بار با تغییر صدا ، خود را وکیل زن معرفی و وی را تهدید به افشای این رابطه و مقصر در مرگ موکلش و طرح شکایت از او می کند.

سرهنگ خسروی، اظهار داشت: از آنجایی که مال باخته متاهل بوده برای حفظ آبروی خود،  مبلغ 18 میلیارد و 300 میلیون ریال وجه نقد، 20 فقره چک به مبلغ 20 میلیارد ریال به کلاهبردار می دهد و سند یک دستگاه آپارتمان واقع در چالوس را به نام وی انتقال می دهد.

وی با بیان اینکه متهم در مجموع مبلغ 90 میلیارد ریال از شاکی پرونده کلاهبرداری کرده، افزود: با انجام تحقیقات فنی و بررسی های همه جانبه متهم در چالوس شناسایی و دستگیر شد و در بازرسی از محل اختفای وی، 2 فقره چک 20 میلیارد ریالی، سند یک واحد آپارتمان، 3 برگ کاغذ بدون نگارش و دارای اثر انگشت کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس خطاب به شهروندان، گفت: به دلیل پیچیدگی و لایه های پنهان در فضای مجازی به افراد غریبه اعتماد نکنند تا در دام افراد شیاد قرار نگیرد.

------------------------------------------

دستگیری اراذل و اوباش مسلح در آمل 

سرهنگ داداش تبار فرمانده انتظامي شهرستان آمل از دستگيري چهار اراذل و اوباش و کشف آلات شرارت از متهمان خبر داد 

سرهنگ" علی داداش تبار" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت: در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیس 110 مبنی بر زورگیری سرنشینان یک دستگاه خودرو پژو پارس از شهروندان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی کلانتری 11 قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با تقویت گشت های انتظامی و انجام اقدامات اطلاعاتی، خودروی متهمان را در یکی از خیابان های شهر مشاهده کردند که در این حین سرنشینان خودرو به محض مشاهده پلیس با سلاح شکاری به سمت ماموران تیراندازی و قصد فرار از صحنه را داشتند .

وی تصریح کرد: ماموران انتظامی کلانتری 11 با واکنش سریع و غافلگیرانه و با استفاده از قانون بکارگیری سلاح خودروی متهمان را متوقف و آنان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل با بیان اینکه دو مامور پلیس در این درگیری مجروح شد، افزود: در این عملیات پلیسی، ماموران جان برکف انتظامی با رشادت و از خودگذشتگی مانع فرار متهمان از چنگ قانون شد.

سرهنگ داداش تبار در پایان با بیان اینکه اراذل و اوباش دستگیر شده داراي سوابق متعددی کیفری از جمله تيراندازي، اخلال در نظم و امنیت عمومي و تخريب اموال عمومی و خصوصی افراد بوده اند، خاطر نشان کرد: امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است و هرکس به هر طریقی بخواهد این مهم را خدشه دار کند با برخورد قاطع و قانونی پلیس روبه رو خواهد شد.

--------------------------------------

توقيف موتورسيکلت های قاچاق در نور 

سرهنگ محمدپور رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران از کشف دو دستگاه موتورسيکلت سنگين قاچاق به ارزش 30 ميليارد ريال در شهرستان نور خبر داد 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمد محمدپور" با اعلام اين خبر اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و محله محور، در پي دريافت خبري مبني بر تردد دو دستگاه موتورسيکلت سنگين HRC 600cc و 1000 cc در شهرستان نور، موضوع در دستورکار کارآگاهان و رابطان این پلیس قرار گرفت.

وي افزود: ماموران پس از انجام تحقيقات و اطمينان از صحت قاچاق بودن موتورسيکلت مذکور، با هماهنگي قضائي به محل های مورد نظر اعزام و با رد زني، موتورسيکلت های موصوف را در يک عمليات غافلگيرانه هنگام تردد در خیابان های شهر متوقف و راکب آنها را دستگير کردند.

رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران اظهار داشت: ارزش موتور سيکلت قاچاق کشف شده توسط کارشناسان بالغ بر30 ميليارد ريال برآورد شد.

سرهنگ محمدپور با اشاره به اينکه در اين رابطه متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند از شهروندان خواست: هرگونه اخبار مربوط به قاچاق کالا را به مرکزفوريت هاي پليسي 110 گزارش نمایند.

------------------------------------------

حادثه مرگبار خفگی حین حفر چاه فاضلاب در آمل 

سرهنگ ساداتی معاون فرهنگی و اجتماعی استان مازندران از فوت 2 مرد و مصدومیت یک فرد دیگر ، حین حفر چاه فاضلاب در شهرستان آمل خبر داد 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ" سید جعفر ساداتی" با اعلام این خبر، گفت: در پی کسب خبری در ساعت 15 و 15 دقیقه روز گذشته از مرکز فوریت های پلیسی 110 استان مبنی بر وقوع حادثه منجر به فوت واقع در یکی از روستاهای حومه شهرستان آمل، ماموران انتظامی سریعاً به محل حادثه عزیمت کردند.

وی تصریح کرد: ماموران با حضور در محل حادثه در بررسی های اولیه دریافتند، 3 مرد حدواً 34 ، 37 و 40 ساله حین حفر چاه فاضلاب در دامداری دچار کمبود اکسیژن و خفگی شدند .

معاون فرهنگی و اجتماعی استان، اظهار کرد: با حضور عوامل امداد و نجات اعم از آتش نشانی، اورژانس در این حادثه دو نفر از این مردان بعلت مصدومیت شدید جان باختند و فردی دیگر به مرکز درمانی منتقل شد.

سرهنگ ساداتی ، اظهار کرد: موضوع در دست بررسی بیشتر پلیس قرار دارد.

------------------------------------------

پایان 20ساله اختلافات ملکی وراث با ورود مدبرانه پلیس سوادکوه 

سرهنگ اکبری فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه از مصالحه بین 21 وارث بر سر اختلافات ملکی 20 ساله با ورود مدبرانه پلیس، خبر داد 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"عبدالله اکبری" با اعلام این خبر، افزود: در راستای اجرای دستور مقام قضائی و حکم صادره مبنی بر تخریب و قلع و قمع 6 خانه سرا ، ابنیه و اماکن نگهداری دام با حضور میدانی پلیس و با استفاده از ظرفیت شورای معتمد پلیس، متنفذین و ریش سفیدان، فرماندهی انتظامی شهرستان سوادکوه اقدامات اجتماعی و جامعه محور خود را با هدف حل مسالمت آمیز این اختلافات 20 ساله آغاز کرد.

وي افزود: در اين خصوص طرفین دعوا به دفتر فرماندهي انتظامی شهرستان سوادکوه دعوت و پس از چندین مرحله جلسات متعدد و با روش مهارت حل مسأله و مهارت تصمیم گیری موثر، طرفین به صلح و سازش دعوت شدند.

سرهنگ اکبری، خاطر نشان کرد: با حل مسالمت آمیز این اختلاف، بزرگان، ریش سفیدان و طرفین دعوا از اين عمل خداپسندانه فرماندهی انتظامی شهرستان سوادکوه بعد از 20 سال سردرگمی، اختلاف و درگیری، ابراز رضايت و خرسندي كردند و از تلاش‌های پليس در جهت برقراري نظم و امنيت تشكر و قدرداني داشتند.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار