کد خبر: ۱۱۱۴۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰ 09 July 2023

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی دانشگاه مازندران، دکتر جمال قاسمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه از حضور این دانشگاه در فهرست دانشگاه‌های جوان برتر رتبه‌بندی تایمز در سال 2023 خبر داد.

بر اساس این گزارش، دکتر قاسمی با اشاره به آخرین گزارش اعلام‌شده بر اساس رتبه‌بندی مذکور گفت: دانشگاه مازندران موفق شد در این رتبه‌بندی در فاصله رتبه 350-301 قرار گیرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه افزود: در فهرست اعلام‌شده در رتبه‌بندی سال 2023 دانشگاه‌های جوان در نظام رتبه‌بندی تایمز، 605 دانشگاه حایز رتبه شده‌اند. افزون بر آن، تعداد 358 دانشگاه دیگر با عنوان "Reporter" اعلام شده است و به این معنی است که اطلاعات رتبه‌بندی تایمز را تکمیل کرده‌اند ولی حد نصاب قابل قبول برای حضور در رتبه‌بندی را نداشته‌اند.

یادآور می‌شود: رتبه‌بندی جهانی آموزش عالی تایمز یاTimes Higher Education (THE)، موسسه‌های پیشرو جهان را در پنج زمینه آموزش(با وزن ۳۰ درصد)، پژوهش(با وزن ۳۰ درصد)، استنادها(با وزن ۳۰ درصد)، چشم‌انداز جهانی(با وزن ۵/۷ درصد) و درآمدهای صنعتی(با وزن ۵/۲ درصد) بر پایه ۱۳ سنجه کمی ارزیابی می‌کند. دانشگاه‌های جوان جهان، دانشگاه‌هایی با قدمتی کمتر از ۵۰ سال می‌باشند و از این‌رو، در ارزیابی دانشگاه‌های جوان جهت انجام بررسی‌های مطلوب‌تر، به شاخص‌های نظرسنجی شهرت دانشگاهی وزن کمتری اختصاص داده شده است

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار