۲ عامل حمله تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) به دار مجازات آویخته شدند .
کد خبر: ۱۱۱۴۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰ 08 July 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: حکم قصاص ۲نفر از عاملان حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ بامداد امروز اجرا شد و این دو نفر در خیابان ۹ دی شیراز به دار مجازات آویخته شدند .

 

این تروریست‌ها چهارم آبان ۱۴۰۱ با مشارکت در حمله به حرم شاهچراغ ، زائران و خادمان این حرم را به رگبار بستند که در آن حادثه، ۱۳ نفر به شهادت رسیدند و حدود۳۰ نفر نیز مجروح شدند .

روند رسیدگی دقیق به پرونده متهمان در مرحله دادسرا و دادگاه با دقت و رعایت دقیق موازین قانونی و حضور وکلای قانونی متهمان انجام شد و حکم مجازات اعدام این متهمان در ۲۵ اسفندماه سال ۱۴۰۱ صادر شد.

رای صادره در دادگاه انقلاب اسلامی شیراز پس از اعتراض وکلای متهمان در دیوان عالی کشور نیز رسیدگی شد و پس از بررسی مجدد به این پرونده در مرجع عالی قضایی کشور رأی اولیه اعدام این ۲ فرد تروریست‌ که نقش مستقیمی در طراحی حمله و پشتیبانی از عامل اصلی ترور داشتند در دیوان عالی کشور نیز تأیید شد.

هیأت شعبه دیوان عالی کشور سوم خردادماه امسال ضمن رد فرجام‌خواهی وکلای مدافع ۲ نفر از عوامل اصلی حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز دادنامه صادره را تایید کرد.

بر این اساس محمد رامز رشیدی و سید نعیم هاشم قتالی که نقش مستقیمی در طراحی حمله و پشتیبانی از عامل اصلی ترور داشتند به جرم معاونت در افساد فی الارض، بغی و اقدام علیه امنیت کشور در زندان به سر می‌بردند بامداد امروز به دار مجازات آویخته شدند.

از ابتدای آغاز محاکمه عوامل این حمله تروریستی، مردم شیراز و سایر اقصی نقاط کشور خواستار اشد مجازات برای عاملان و تروریست‌های دخیل در این اقدام تروریستی بودند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار