مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: هشت شهرستان این استان از نعمت داشتن سالن سینما محروم هستند که برای رفع کاستی‌های این بخش تلاش می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۳۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹ 05 July 2023

علی تمنایی افزود: امروز شصتمین سالن سینمای اصفهان در شهرستان مبارکه راه اندازی شد اما هنوز بعضی از شهرستان‌های استان از نعمت سالن سینما محروم هستند.

وی ادامه داد: بخشی از این مولفه‌های فرهنگی و هنری تا پایان سال ۱۴۰۴ در استان اصفهان رشد و ارتقاء پیدا خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: ظرفیت‌های خوبی در مبارکه وجود دارد اما زیرساخت های فرهنگی و هنری موجود زیبنده نام و جمعیت این شهرستان نیست.
وی با اشاره به تقدیم ۶۰۰ شهید و یکهزار و ۳۰۰ جانباز این شهرستان افزود: آمار و ارقام این شهرستان در عرصه ایثار و شهادت گویای وظیفه بسیار سنگین ما در بحث ارتقای سطح فرهنگ و هنر مبارکه است.
تمنایی ادامه داد: زندگینامه اینگونه افراد باید از طریق ساخت فیلم و کتاب به جامعه معرفی شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان اضافه کرد: کمبودهایی در زمینه زیرساخت های فرهنگی شهرستان مبارکه وجود دارد که باید با کمک هم آنها را رفع کنیم.
وی با اشاره به اینکه مبارکه بعنوان قطب صنعتی کشور و استان اصفهان محسوب می شود، بیان کرد: بیش از ۴۵۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ در این شهرستان وجود دارد که فولاد مبارکه، سیمان سپاهان، نسوز و پلی اکریل از جمله آنهاست.
تمنایی افزود: مبارکه در بخش صنعت، شهرستان برتر استان است اما در بخش فرهنگ جای کار فراوانی در این خطه وجود دارد و باید تعاملاتی برای ارتقای شاخص های فرهنگی و هنری در استان و شهرستان در این زمینه انجام شود.
وی با اشاره به بنده(ه) تبصره ۹ قانون بودجه گفت: این قانون شرکت‌های دولتی را مُکلف می‌کند که یک درصد از بودجه خود را در بخش فرهنگ هزینه کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار