استاندار هرمزگان:
تابناک هرمزگان- استاندار هرمزگان گفت: متاسفانه خورها به لجنزار تبدیل شده و برنامه درستی برای ساماندهی آن‌ها وجود نداشته است.
کد خبر: ۱۱۱۳۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰ 02 July 2023

به گزارش تابناک هرمزگان// مهدی دوستی در نخستین نشست شهرداران سراسر استان هرمزگان، اظهار کرد: بازآفرینی شهری یک از اولویت‌های مهمی است که بنا داریم در تمام شهرها اجرایی شود، در مرحله نخست برای هر شهر یک محله انتخاب شده و کارهای مختلف از جمله مدرسه سازی، زمین چمن و مجتمع فرهنگی در این محلات هدف انجام خواهد شد.

وی افزود: مسئله مهم دیگری که شهرداری‌ها باید بر روی آن تمرکز و سلیقه خاصی به خرج دهند بحث فضای سبز است، شهرداری‌ها باید با شناسایی گونه‌های گیاهی خاص آن منطقه و شهر، نسبت به فضاسازی و زیباسازی بصری شهر اقدام کنند.

استاندار هرمزگان بیان کرد: در حوزه فضای سبز سلیقه و هنر حرف اول را می‌زند، نباید به دنبال آسان‌ترین و در دسترس‌ترین درختان باشیم بلکه باید بهترین نوع درختان که با محیط تطبیق دارند انتخاب و در زیباسازی شهر مورد استفاده قرار گیرند.

وی تصریح کرد: در کشور طرح کاشت یک میلیارد درخت در حال اجرایی شدن است تعهد استان هرمزگان هم کاشت ۲۵ میلیون درخت بوده که امسال باید ۶ میلیون درخت کاشته شود، آمادگی وجود دارد برای ایجاد فضای سبز در قالب درختان بومی که به شناساندن هویت آن شهر به مردم کمک بیشتری می‌کند زمین تخصیص دهیم.

نماینده عالی دولت در هرمزگان خاطرنشان کرد: ساماندهی خورها دیگر مسئله مهمی است که شهرداری‌ها باید به آن توجه کنند، متاسفانه خورها به لجنزار تبدیل شده و برنامه درستی برای ساماندهی آنها وجود نداشته، در زیست شهری هم این خورها یادآور بوی نامطبوع و آلایندگی هستند بنابراین باید تهدید فعلی خورها را به فرصت تبدیل و نسبت به ساماندهی خوریات اقدام کرد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات مشترک شهرداری‌ها ناهم‌خوانی اعتبارات و هزینه‌ها است برای حل این مسئله نیاز است معاونت سرمایه گذاری در شهرداری‌ها فعال‌تر شود و با جذب سرمایه گذاران و بخش خصوصی بحث اعتبارات را تا حدود زیادی پوشش داد.

دوستی بیان کرد: شهرداران پنج چالش اصلی با دستگاه‌های دولتی، پنج مشکل اساسی شهر و پنج پروژه تحولی شهر خود را طی نامه‌ای به استانداری اعلام کنند تا بتوان با برنامه‌ریزی و با استفاده از ظرفیت میز تصمیم مشکلات و چالش‌ها را حل و برای پروژه‌های تحولی جذب اعتبار کرد.

وی با اشاره به اینکه خرده اقدامات سبب افزایش رضایت عمومی از کارهای شهرداری‌ها خواهد شد، اظهار کرد: در حوزه آسفالت خیابان و معابر تلاش می‌شود قیر مورد نیاز تامین شود

انتهای پیام//

برچسب ها: استاندار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار