معاون استاندار ایلام:
معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار ایلام گفت: شرکت شهرک های کشاورزی با هدف تولید ارزان و هدفمند در بخش محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی راه اندازی شده است.
کد خبر: ۱۱۱۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵ 13 October 2015

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار ایلام گفت: شرکت شهرک های کشاورزی با هدف تولید ارزان و هدفمند در بخش محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی راه اندازی شده است.

به گزارش تابناک ایلام، حشمت الله عسگری روز سه شنبه در نشست کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان ایلام افزود: با ایجاد این شرکت هزینه راه اندازی واحدهای تولیدی بخش کشاورزی به دلیل مساعدت دولت در تهیه زمین مورد نیاز و سایر زیرساخت ها از جمله برق، آب و مخابرات کاهش می یابد.

وی ادامه داد: باید به منظور هدفمند شدن تولید محصولات کشاورزی هرشهرستان این استان در یک حوزه خاص و دارای قابلیت بومی متمرکز شده و واحدهای کشاورزی به این سمت و سو سوق داده شود.
وی اظهار کرد: به این منظور تهیه سند راهبردی و طرج جامع توسعه شرکت شهرک های کشاورزی به منظور تعیین جهت گیری بخش کشاورزی در استان ضروری است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندارایلام گفت: در اجرای این طرح باید مطالعات تفکیکی هر 10 شهرستان استان با استفاده از یک درصد اعتبارهای پژوهشی و کمک استان، انجام شود.
عسگری افزود: تمامی شهرستان های استان قابلیت های لازم در بخش کشاورزی را دارند اما اینکه موضوع فعالیت ها در این بخش در هر شهرستانی چه باشد نیاز به مطالعه و امکان سنجی دارد.
وی ادامه داد: این یک مرحله اساسی و گام محکمی است که باید در همین ابتدا انجام شود و در مراحل بعدی نیز باید به منظور تامین آب، برق و دیگر زیرساخت ها به منظور احداث شهرک های کشاورزی همه دستگاه های اجرایی استان همکاری کنند.
وی اظهار کرد: با راه اندازی و فعالیت شهرک های کشاورزی، تمامی واحدهای کشاورزی مستقر در شرکت شهرک های صنعتی مستقر شده و با شکل گرفتن خوشه تمامی فعالیت های این بخش از صفر تا 100 به یکدیگر متصل می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: جای خالی شرکت شهرک های کشاورزی در این استان احساس می شد و باید هر چه سریعتر به این حوزه مهم و اساسی ورود شود.
عسگری با بیان اینکه همه باید در زمینه راه اندازی و فعال کردن شهرک های کشاورزی تلاش کنند، افزود: مدیران شرکت باید اختیارات لازم را از هیات مدیره گرفته و در داخل استان نیز آمادگی برای کمک و مساعدت لازم وجود دارد.
شرکت شهرک های کشاورزی بعنوان مجموعه ای از مجتمع های کشاورزی، دامی و شیلاتی به تازگی در استان ایلام راه اندازی شده است.
هدایت، راهبری و توسعه زیرساخت های شهرک های کشاورزی، برنامه ریزی، مطالعه، طراحی و احداث شهرک های کشاورزی و رفع موانع و مشکلات احداث این واحدها و همچنین هدایت و جذب سرمایه گذاری و کارآفرینی در این شهرک ها از وظایف شرکت شهرک های کشاورزی است./ج

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار