متاسفانه علاوه بر خسارات و تلفات ناشی از این حادثه، فوت پنج عضو یک خانواده در این سانحه بر عمق فاجعه افزود، اما یک نکته باید پاسخ داده شود که چرا با وجود سابقه دار بودن این نقطه در بروز سوانح، اما تمهیداتی اندیشیده نشد تا مجددا شاهد تکرار چندباره سانحه در این محل باشیم.
کد خبر: ۱۱۱۲۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹ 28 June 2023

چه کسی پاسخگوی از دست رفتن پنج عضو یک خانواده است؟!

تابناک کهگیلویه و بویراحمد، حادثه دلخراش برخورد تریلر با تعداد زیادی خودرو در محدوده پلیس راه یاسوج، شیراز یکی از بدترین حوادث رانندگی سال‌های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
متاسفانه علاوه بر خسارات و تلفات ناشی از این حادثه، فوت پنج عضو یک خانواده در این سانحه بر عمق فاجعه افزود، اما یک نکته باید پاسخ داده شود که چرا با وجود سابقه دار بودن این نقطه در بروز سوانح، اما تمهیداتی اندیشیده نشد تا مجددا شاهد تکرار چندباره سانحه در این محل باشیم.

پس از بروز حادثه، برخی دنبال مقصر بودند و عده‌ای هم مصاحبه می‌دادند که تذکرات و اعلام هشدار‌ها انجام شده است، ولی در واقعیت میدانی هیچ اتفاق خاصی رخ نداد و باز هم شاهد یک تصادف وحشتناک بودیم.
حضور تعداد زیادی دستفروش که به طرز عجیبی محدوده پلیس راه را قرق کرده بودند از جمله عجایب عوامل بروز این فاجعه بوده که باز هم نشان از بی توجهی مطلق مسئولین متولی است.
موارد متعددی در این خصوص مطرح است به گونه‌ای که استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای ترافیک استان به بیان این موضوعات پرداخت و با اشاره به حادثه تلخ روز جمعه محور یاسوج به شیراز گفت: کل طراحی این منطقه باید تغییر کند تا شاهد چنین حوادث تلخی در محور‌های استان و داغدار شدن خانواده‌ها نباشیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه راه و شهرسازی چند تقاطع غیرهمسطح در محور یاسوج به شیراز حدفاصل گردنه دشت روم تا پلیس راه ایجاد کند و چند گذرگاه فرار طراحی شود.
استاندار تاکید کرد: طرح جامع راه‌های استان برای کاهش تلفات در جاده‌ها ارائه شود.
وی با اشاره به اینکه، نباید شاهد حوادث تلخ رانندگی در جاده‌های استان باشیم، گفت: در حادثه غم انگیز اخیر همه دستگاه‌ها پای کار بودند و دو نفر از معاونین استانداری و مدیرکل بحران و سایر متولیان در محل حادثه حضور داشتند.
استاندار تاکید کرد: باید کاری کنیم تا شاهد چنین حوادث تلخی با این همه تلفات زیاد در محور‌های استان نباشیم.
استاندار اظهار داشت: در نشست یکشنبه آینده استانداران با هیات دولت وضعیت راه‌های استان را پیگیری خواهم کرد.
احمدزاده گفت: انتظار این بود که متولیان امر که از شرایط این مسیر با اطلاع بودند قبل از وقوع این حادثه تمهیدات لازم را بکار می‌گرفتند.
وی گفت: در حادثه روز جمعه پنج نفر از اعضای یک خانواده کشته شدند که این حادثه دردناک قلب همه را به درد آورد.
وی با اشاره به اینکه ادارات زیرمجموعه راه و شهرسازی تا زمان اصلاح جاده، تقاطع غیرهمسطح از گردنه دشت روم تا پلیس راه ایجاد کنند، گفت: از اعتبارات هر جایی که می‌دانید رقمی برای احداث تقاطع غیرهمسطح اختصاص دهید.
احمدزاده ادامه داد: چرا باید جلوی پلیس راه یاسوج به شیراز میوه فروشان و دست فروشان مستقر باشند پلیس راهور نباید اجازه دهد دستفروشان آنجا مستقر شوند، تابلوی توقف ممنوع نصب کند تا هیچ کسی نتواند تقوقف کند اگر دستفروش‌ها نبودند آن شرایط را نداشتیم.
وی با اشاره به اینکه به گفته مدیرکل راه و شهرساری راه‌های استان ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند گفت: طرح جامع راه‌های استان برای ارائه به دولت توسط راه و شهرسازی ارائه شود.
وی با بیان اینکه ۲۲ کیلومتر تونل در استان وجود دارد، بیان کرد: مطالعه تونل یاسوج به دشت روم توسط راه و شهرسازی و راهداری انجام شود.
وی با اشاره به اینکه طرح جامع نقاط حادثه خیز استان توسط راهداری ارائه شود، گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز در استان اختصاص داده شد، اما همچنان شاهد تلفات رانندگی در محور‌های استان هستیم.
وی با اشاره به اینکه محور پاتاوه به دهدشت در کمتر از دو هفته دیگر به صورت رسمی افتتاح می‌شود، گفت: در ۱۰۰ متر از این محور شاهد معارضاتی هستیم که کسانی ذی حق هستند حقشان داده شود.
استاندار در پایان با اشاره به اینکه ۱۲ درصد تصادفات استان در کمربندی یاسوج است، تاکید کرد: ایمن سازی کمربندی یاسوج در دستور کار راه و شهرسازی قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
شخص استاندار ولا غیر مقصر این کم کاری وندانم کاری هست وقطعا باید در پیشگاه خداوند متعال ومردم مظلوم این استان جواب پس بدهد ..اگر این حادثه در یک کشور اروپائی اتفاق می افتاد در اولین اقدام تمام مقصرین ومسببین خودشان استعفا می دادند اما این جا ایران است بعد از هر اتفاق کی بود کی بود من نبود راه می افتد وبعد از یک مدت مردم می مانند ودرد چندین ساله مسئولین بی کفایت وبی لیاقت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار