کد خبر: ۱۱۱۲۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷ 25 June 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 04/04/1402 تقدیم حضور می گردد.

------------------------------------------

کلاهبرداری میلیاردی با استفاده از رسید ساز جعلی

سردار مفخمی فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری فرد کلاهبرداری که با استفاده از رسید ساز جعلی از 14 نفر از شهروندان 10 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد . 

سردار حسن مفخمی شهرستانی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از آنان توسط فردی ناشناس با وعده فروش گوشی های آیفون موضوع در دستور ماموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: در برسی های انجام شده، مشخص شد،  متهم با خرید کالا از شهروندان و ارائه رسید پرداخت وجه با استفاده از نرم افزارهای رسید ساز جعلی از برخی از شهروندان در شهرستان های بابلسر،فریدونکنار و سیمرغ نیز کلاهبرداری کرده است.

سردار مفخمی، خاطرنشان کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی  متهم که  با همین روش اقدام  به خرید گوشی های آیفون 13 در این شهرستان ها  کرده بود توسط ماموران پلیس فتا در شهرستان بابلسر شناسایی و دستگیر شد .

این مقام انتظامی در ادامه خاطرشنان کرد: این متهم 32 ساله در تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده تاکنون به کلاهبرداری 10 میلیارد ریالی از 14 نفر از شهروندان در این شهرستان ها اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد .

سردار مفخمی ضمن تاکید به شهروندان گرامی مبنی بر رعایت هشدارهای انتظامی در زمان خرید و فروش کالا  و اطمینان کامل از واریز و یا انتقال وجه مبدله شده به حساب آنان در صورت بروز مشکل سریعاً موضوع را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir به پلیس اعلام کنند.

------------------------------------------

احتکار بیش از 8 تن داروی گیاهی در ساری

سرهنگ محمدپور رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از کشف بیش از 8 تن داروهای گیاهی احتکار شده به ارزش 12 میلیارد ریال از یک واحد انباری در شهرستان ساری خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"محمد محمدپور" اظهار داشت، کارآگاهان این پلیس با انجام کار اطلاعاتی و بهره گیری از شیوه های خاص پلیسی از فعالیت فردی سودجو که اقدام به تهيه و فروش داروهای گیاهی در سطح شهرستان ساری می کرد مطلع و پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وي افزود: کارآگاهان این پلیس با هماهنگی های قضائی، بهمراه نمایندگان ادارات صمت و بهداشت به محل عزیمت، در بررسی های بعمل آمده انبار موصوف در سامانه جامع تجارت و انبارها ثبت نبوده، که در بازدید صورت گرفته، 8 تن و 830 کیلو داروی گیاهی که در داخل کیسه ها و ظرف های پلاستیکی قرار داشت از محل کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران با بیان اینکه بنا به نظر کارشناسان ارزش داروهای کشف شده، بالغ بر 12 میلیارد برآورد شده است، خاطر نشان کرد: در بررسی های کارشناسی توسط نمایندگان صمت و بهداشت مکان فوق با توجه به اینکه فاقد مجوزات قانونی لازم بوده از مصادیق احتکار محسوب شده، برای فرد محتکر این موضوع پرونده تشکیل و نزد مقام قضایی ارسال که در نهایت دراجرای دستور مقام قضایی محموله فوق تحویل نمایندگان اداره صمت شد.

سرهنگ محمدپور ضمن قدردانی از مشارکت و همکاری خوب مردم با پلیس از عموم شهروندان خواست؛ در صورت مشاهده و برخورد با هر گونه فعالیت غیر قانونی در واحد های صنفی ، مراتب را از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به دستگیری مجرمان اقدام شود.

------------------------------------------

کشف موتورهای قاچاق در چالوس 

سرهنگ خسروی فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از کشف 2 دستگاه موتور سنگین 1000و600 سی سی فاقد مدارک به ارزش 5 میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی اکبر خسروی در تشریح این خبر، اظهار داشت: در راستاي اجري طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز واولویت کالای ممنوعه ماموران پلیس آگاهی ورابط امنیت اقتصادی شهرستان اجرای این طرح را در دستور کار قرار دادند.

وی، افزود: ماموران پلیس آگاهی در حین گشت زنی  دو دستگاه موتور سنگین 1000و 600 سی سی را شناسایی و توقیف و راکبان آن را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس با اشاره به اینکه موتور سیکلت توقیفی فاقد هرگونه مجوز تردد وفاقد مدارک بوده است، گفت: موتورهای توقیفی به همراه راکب آنها پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ خسروی ارزش ریالی موتورسیکلت قاچاق کشف شده را بالغ بر 5 میلیارد ریال عنوان کرد و از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت های اقتصادی غیرمجاز از جمله قاچاق و احتکار، موضوع را به مرکز فوریت های پلیس110 اطلاع دهند

------------------------------------------

سارق ادوات ریلی در سوادکوه دستگیر شد 

سرهنگ اکبری سرهنگ اکبری فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه از دستگیری سارق ادوات ریلی حین سرقت در آن شهرستان خبر داد 

سرهنگ "عبدالله اکبری" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبری پليس، گفت: ماموران انتظامی پاسگاه ورسک حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به فردی در حین جابجایی قطعات و ادوات ریل راه آهن مشکوک شدند .

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه، تصریح کرد: ماموران متهم را دستگیر و در بازرسی از خودروی وی 10 صفحه آهنی مربوط به ریل راه آهن کشف کردند .

سرهنگ اکبری،  خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی های به عمل آمده ضمن اعتراف به سرقت تجهیزات و ادوات ریلی، پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد .

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه در خاتمه از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک در محدوده محل سکونت خود مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند .

------------------------------------------

دستگیری مخل نظم و امنیت عمومی در آمل 

سرهنگ داداش تبار فرمانده انتظامی شهرستان آمل از شناسایی و دستگیری یکی از مخلان نظم و امنیت اجتماعی که موجب رعب و وحشت شهروندان شده بود، خبر داد. 

سرهنگ "علی داداش تبار"در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: پس از اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر ایجاد درگیری با سلاح گرم توسط یکی از مخلان نظم و امنیت اجتماعی در یکی از مناطق روستایی  این شهرستان ، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران پاسگاه انتظامی آغوزبن ، در يک عمليات اطلاعاتي و پليسي متهم  را که با  ایجاد رعب و وحشت در  مردم از محل متواری شده بود شناسايي و دستگير کردند.

سرهنگ داداش تبار تصرح کرد: این عامل شرارت و ناامنی  پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع  قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی آمل در پایان با تاکید بر این که پلیس با کسانی که بخواهند امنیت مردم را به مخاطره بیاندازند به صورت قاطع و بدون اغماض برخورد خواهد کرد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه ناامنی مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.

------------------------------------------

کشف خودروی سرقتی کمتر از یک ساعت در ساری 

سرهنگ حسن زاده فرمانده انتظامي شهرستان ساری از دستگیری 3 سارق خودرو و کشف خودروی سرقتی در کمتر از یک ساعت در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "عبدالله حسن زاده " در تشريح اين خبر گفت: در پی اعلام سرقت یک خودروی سواری پراید ، بلافاصله موضوع در دستور ماموران کلانتری 11 قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و اجرای طرح کنترل محورهای مواصلاتی و معابر درونشهری خودروی مورد نظر را حین تردد در این شهرستان مشاهده و آن را متوقف کردند.

سرهنگ حسن زاده از دستگیری 3 سارق حرفه ای خودرو  در این عملیات خبر داد و تصريح كرد: متهمان در  بازجویی های به عمل آمده به سرقت خودرو اعتراف کردند و بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان ساری توجه به توصيه ها و هشدارهای پليسی را از مهمترین راه های پیشگیری از سرقت برشمرد و از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هر گونه سرقت و يا ترددهای افراد مشکوک و ناشناس مراتب را سريعاً به شماره تلفن فوریت های پلیسی110 اعلام کنند.

------------------------------------------

کشف دستگاه گنج یاب از حفاران غیرمجاز در ساری 

سرهنگ حسن زاده فرمانده انتظامی شهرستان ساری از دستگیری سه حفار غیرمجاز و کشف دو دستگاه گنج یاب به ارزش یک میلیارد ریال در یکی از روستاهای آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "عبدالله حسن زاده" اظهار داشت: در پي دريافت خبري مبني بر فعالیت افرادی در زمینه حفاري غير مجاز به منظور کشف اشياء تاریخی و باستانی با ارزش در یکی از مناطق شهرستان ساری، بررسي موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پاسگاه انتظامی هولار قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی "هولار"پس از هماهنگی قضائی با انجام عملیاتی، موفق به شناسایی و دستگیری سه متهم در این خصوص شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری بیان کرد: از متخلفان  2دستگاه گنج یاب و متعلقات مربوطه کشف و در بازجویی های انجام شده به جرم خود مبنی بر جستجو برای گنج و اشیاء عتیقه اعتراف کردند.

سرهنگ حسن زاده با بیان اینکه از سوی کارشناسان مربوطه، ارزش گنج یاب کشف شده یک میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند .

------------------------------------------

سارقان ساختمان های نیمه کاره در دام پلیس تنکابن 

سرهنگ دیلمی فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری 3 سارق ساختمان های نیمه کاره با 19 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "بهادر دیلمی" در تشریح این خبر،گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از ساختمان های نیمه کاره، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی با انجام اقدامات پلیسی، 3 سارق سابقه دار را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی آنها را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن خاطرنشان کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده به 19 فقره سرقت اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ دیلمی در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را سريعاً به پليس110 اطلاع دهند.

------------------------------------------

پلیس ، لازمه صبر و استقامت 

از مورد سازمان هایی است که ماموریت های متعدد آن در راستای نظم و امنیت با ارتباط نزدیک و مستقیم با اقشار مختلف جامعه گره خورده و این ارتباط تنگاتنگ و گاها درگیرانه همیشگی و وقفه ناپذیر است .... 

پلیس از مهمترین نهاد های حاکمیتی است که همه روزه با آحاد مردم سرو کار دارد و مسئولیت امنیت داخلی و مرزهای کشور و حفظ جان ،مال و ناموس مردم را برعهده دارد .

از یک طرف موفقیت پلیس در انجام وظایف قانونی خود منوط به داشتن ماموران قانون مدار، مومن ، متدین، ولایی و هوشمند است و از طرف دیگر در نظام اسلامی توقع مردم از پلیس بیش تر از سایر نظام ها و حکومت هاست.

مردم انتظار دارند که ماموران پلیس  افرادی مومن، مکتبی، پاکدست و پاک منش بوده و نسبت به دفاع از حقوق آنان  حساس و دلسوز باشد، تلاش های مجاهدانه و ایثار گونه پلیس در توسعه آرامش اجتماعی و مبارزه با جرایم، پیشگیری و کنترل نا آرامی های حاصل از عملکرد ضعیف دولت ها در طول سالیان گذشته و خنثی نمودن اهداف دشمنان ،  همیشه مقدس بوده  و مصداق عبادت به درگاه الهی است .

پلیس ولایی ایران هر جا که بحث شرف و سربلندی این مرز بوم در میان بوده با اقتدار در میدان مبارزه حاضر شده و هرگز فرصت کوچکترین عرض اندامی را به دشمنان نداده و به خوبی توانسته است که از شیوه جامعه محوری بودن خود  برای ارتقاء امنیت اجتماعی جامعه اسلامی بهره ببرد .

فراجا از مورد سازمان هایی است که ماموریت های متعدد آن در راستای نظم و امنیت با ارتباط نزدیک و مستقیم با اقشار مختلف جامعه گره خورده و این ارتباط تنگاتنگ و گاها درگیرانه همیشگی و وقفه ناپذیر است .

از این روست که نگاه مردم بر رفتار و عملکرد پلیس از اهمیت دو چندانی برخوردار است، به طوری که فرمانده معظم کل قوا نیز بارها با طرح واژگانی خاص مانند" پلیس مقتدر و مهربان،یار مهربان،پناهگاه امن مردم و..." در موقعیت های مختلف و همچنین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مسیر راهبردی ناجای در تراز انقلاب را ترسیم نموده اند.

در شرایط کنونی رعایت نشدن برخی معیارهای اخلاقی, نگرانی های زیادی را در بخش های دولتی و غیر دولتی به وجود آورده است( که شبکه های اجتماعی بیانگر این واقعیت می باشند) تجعات و فراخوان هایی که روزانه از طریق شبکه های اجتماعی  که در ظاهر برای احقاق حقوق خود ولی در باطن برای تخریب نظام طرح و برنامه ریزی می شود، تعدی و تعرض به مامورین انتظامی چه با سلاح سرد یا گرم وچه به وسیله خوردو و زیر گرفتن ماموران باغیرت  از مواردی است که پلیس باید نسبت به آن هوشیار بوده و همانطور که در طول این چهل و اندی  سال امنیت کشور را با اهداء خون صدها شهید محفوظ نگه داشته است همچنان بر این مهم اسرار داشته باشد  .

امروز تمام پرسنل فراجا آماده اند که از جان خود بگذرند تا مبادا کوچکترین نا امنی در جامعه ایجاد شود، خبر شهادت این پرسنل  فداکار روزانه در تیتر روزنامه ها و رسانه های  جمعی و شبکه های اجتماعی  به خوبی گویای این مطلب است.

صبر واستقامت سلاح لازم و ضروری یک مامور انتظامی است ، ناملایمات روزگار و زندگی شخصی و فردی  از یک طرف ، فشارهای محیط کار و کمبودهای ساختاری موجود از سوی دیگر و هجمه های سنگین روحی و جسمی حاصل از ماموریت های سخت و شبانه روزی فراجا  تاب هر انسانی را بی تاب می کند، اما ماموران انتظامی  با همه این مشکلات و با توکل بر خداوند و الگو برداری از اولیای خدا بر این محدودیت ها و مشکلات صبر کرده و پای خدمت مردم ایستاده اند.

ویژگی ارزشمند اخلاقی که در دوران مشکلات شدید اقتصادی و هجمه ها و توطئه های گسترده دشمنان  به شدت  در رفتار زیبا ، صبور،ولایی و هوشمندانه ماموران فراجا  می درخشد؛ لذا یکی از عمده ترین دغدغه های مدیران کار آمد در سطوح مختلف چگونگی ایجاد بستر های مناسب برای عوامل انسانی شاغل در تمام حرفه ها است تا آنها با حس مسئولیت و تعهد کامل به مسائل، درد جامعه و حرفه خود به کار بپردازند و اصول اخلاقی حاکم بر شغل و حرفه خود را رعایت کنند.

نگارنده: سرهنگ سیدجعفر ساداتی- معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران

خبر سلمان مهدوی 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار