امام جمعه ایلام ؛
امام جمعه با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در دادگستری استان در راستای روند کاهش پرونده های قضایی، گفت: تکریم ارباب رجوع محور خدمات دادگستری استان باشد.
کد خبر: ۱۱۱۱۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹ 24 June 2023

به گزارش  تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام اله نور کریمی تبار روز شنبه در دیدار با رئیس دادگستری و سازمان های تابعه، اظهار کرد: قضاوت یکی از شغل های بسیار ظریف و حساس در جامعه است چرا که بحث جاری عدالت در جامعه مطرح است.

وی با اشاره به اینکه آثار حکم قاضی در جامعه بسیار تاثیر گذار است، افزود: دستگاه قضایی یکی از پیوندهای اصلی مردم با نظام است لذا یک قاضی در صدور حکم باید شجاعت لازم را داشته باشد تا نتایج حکم برای مشخص باشد.

امام جمعه ایلام با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در دادگستری استان، گفت: روند کاهش پرونده های قضایی در دادگستری ایلام قابل تقدیر است هرچند باید به مسئله تکریم ارباب رجوع در دستگاه قضایی استان نیز توجه شود.

وی گفت: کاهش پرونده های قضایی در جامعه نیازمند تقویت باورهای دینی و ایمان است، اگر این مسئله فرهنگ سازی شود خیلی افراد جامعه بدون پرونده قضایی به حق و حقوق خود دست پیدا می کند.

حجت الاسلام کریمی تبار اضافه کرد: در استان ایلام به نسبت به سایر استان ها با آُسیب های کمتری مواجه هستیم، برای بسیاری از مسائل اجتماعی مردم همکاری لازم را دارند، لذا این مسئله باعث راحتی کار دستگاه قضایی شده است.

وی گفت: مردم باید به پشتوانه دستگاه قضایی آرامش روحی و روانی داشته باشند، یک قاضی در نحوه برخورد با ارباب رجوع باید نگاه عادلانه و مساوی را مدنظر قرار دهد، همه مردم چه شاکی چه متشاکی نزد دستگاه قضایی مساوی دیده شوند.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: باید تلاش کنیم دستگاه قضایی اسلام را سطح دنیا مطرح کنیم، در روایت های متعدد از ائمه اطهار به مسئله قضاوت و حساسیت های این شغل بسیار اشاره شده است.

وی گفت: زحمات دستگاه قضایی استان برای اجرای عدالت در جامعه قابل تقدیر است، در بحث فرهنگ سازی و آموزش های زندانیان کارهای خوبی انجام شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار