مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: ثبت قراردادهای اجاره در سامانه وزارت راه راهکاری برای عادلانه‌کردن بازار مسکن است.
کد خبر: ۱۱۱۱۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲ 23 June 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «مهرداد آهکی» با اشاره به طولانی شدن فرآیند ثبت‌نام و پالایش متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان افزود: تأمین زمین نیز با مشکلاتی مواجه شد که اکنون با موفقیت در حال انجام است و به مراحل نهایی رسیده است.

وی با بیان اینکه سهمیه استان کرمانشاه برای این طرح ۱۲۰ هزار واحد است، عنوان کرد: ۲۰۰ هزار نفر در استان ثبت‌نام کردند که ۶۰ هزار و ۵۰۰ نفر حایز شرایط شناخته شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، با اشاره به اینکه این طرح متقاضی محور است و به فراخور شرایط ثبت‌نام انجام می‌شود، گفت: این طرح یکی از راه‌های عادلانه کردن بازار مسکن است.

وی با اشاره به اینکه راهکار دیگر کاهش قیمت ساماندهی املاک بخش خصوصی است که به اجاره نرفته است، افزود: املاکی که در سامانه ثبت نام نکرده باشند به عنوان ملک خالی شناخته می‌شوند و جرایم خاص خود را دارد و چنانچه واحدهای خالی فروخته یا اجاره داده شود، قیمت مسکن نیز کاهش می‌یابد.
آهکی با بیان اینکه کاهش هزینه‌های دیگر از جمله نقل و انتقال و قرارداد اجاره از دیگر راه‌های کاهش قیمت مسکن است، عنوان کرد: مالک، مستأجر و شهود باید اطلاعات را در سامانه ثبت کنند و در نهایت کد رهگیری به صورت رایگان صادر می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: در ورود اطلاعات باید دقت شود زیرا تا ۲۴ ساعت قابل اصلاح است و بعد از آن امکان‌پذیر نیست.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار