خوش خبری به رانندگان متخلف
کمتر از یک ماه است پیشنهاد افزایش جرائم راهنمایی‌ورانندگی پس از تایید وزیر کشور، راه و شهرسازی و دادگستری برای تصمیم‌گیری نهایی به هیئت‌وزیران ارسال شده و در صورت تصویب نهایی‌، جرائم حادثه‌ساز صد‌درصد و مابقی جرائم ۵٠‌درصد افزایش خواهند داشت.
کد خبر: ۱۱۱۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶ 13 October 2015
این افزایش باید طبق قانون هر سه سال یک بار و با مصوبه هیئت دولت و براساس نرخ تورم باشد.

به گزارش تابناک خراسان رضوی در همین رابطه رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی به ایسنا گفت: بر اساس قانون، هر سه سال یک بار در هیئت وزیران پیشنهاد افزایش قانون از طریق نیروی انتظامی، وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی و دادگستری بررسی می‌شود که البته این پیشنهاد، سال گذشته و امسال نیز ارائه شد.

تقی مهری افزود: چنانچه این پیشنهاد تصویب شود پلیس ملزم به اجرای مقررات و قوانین است؛ چرا‌که این قوانین برای پیشگیری از وقایع رانندگی تصویب می‌شود.

وی تصریح کرد: متناسب با شرایط کشور و تورم، هر ساله جریمه‌ها با هدف بازدارندگی افزایش می‌یابد؛ بر این اساس اصل جریمه بازدارنده است در‌حالی‌که ما دوست نداریم کسی را جریمه کنیم.

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: عدد تخلفات در کشور به ویژه فوتی و جرحی در مقایسه با جمعیت و کسانی که گواهی دارند، اندک است؛ اما تاثیر آن سبب وقوع تصادفات فوتی و جرحی می‌شود.

مهری، اصل افزایش جریمه‌ها در تخلفات را دارای نقش بازدارندگی دانست و در عین حال تاکید کرد: البته قوانین باید اصلاح و بازنگری شود. به عنوان مثال کسی که مرتکب تخلفات حادثه‌ساز شده است باید محرومیت‌های اجتماعی بالا و مجازات‌های سنگین برای وی در نظر گرفت.

این مقام انتظامی گفت: ارتقای فرهنگ و آموزش همگانی در کنار ابزارهای بازدارنده برای متخلفان به ویژه افراد حادثه‌ساز لازم است.

مهری به آمار ۶‌ماهه امسال اشاره و اظهار کرد: بر‌اساس این آمار، اعمال قانون در قیاس با مدت مشابه سال گذشته ١٠‌درصد کاهش و از نظر ریالی ١٠‌درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشار به گسترش راه‌ها و تغییر علائم خاطرنشان کرد: پلیس با همکاری سازمان راهداری برای اصلاح خط‌کشی، تابلوها و اقدامات ایمنی در جاده‌ها اقداماتی انجام داده است.

به گفته این مقام انتظامی در بخشی از راه‌ها در شهر تهران بازنگری، اصلاح و تابلوهایی جمع‌آوری شده است.

رئیس پلیس راهور در مورد نصب دوربین‌ها درجاده‌ها گفت: بر اساس برنامه‌ای، وزارت راه و شهرسازی هزار و ٨٠٠‌دوربین در حدود ٣٠هزار کیلومتر جاده اصلی ظرف سه سال آینده نصب خواهد کرد که کارهای کارشناسی آن انجام شده است.

مهری اضافه کرد: در زمان حاضر ۶٠٠‌دستگاه دوربین ثبت تخلفات بین شهری نصب شده است و در تمام شهرها باید با همکاری شهرداری و مراکز استان دوربین نظارت و ثبت تخلف نصب شود.

مهری افزود: همواره پلیس در صحنه تصادفات حضور یافته و جاده‌، خودرو و راننده را مورد بررسی کارشناسی قرار می‌دهد تا سهم مقصر به صورت دقیق مشخص شود.

وی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی مدیران اجرایی پلیس راهور ناجا‌، اظهار کرد: در این کارگاه‌، ارتقای مهارت تخصصی در امور ترافیکی در حوزه عملیات و خدمات به افسران و فرماندهان آموزش داده می‌شود تا آنان نیز به نیروهای تحت امر خود آموزش‌های لازم را برای صحنه جرم ارائه دهند.

رئیس پلیس راهور ناجا در مورد بررسی شکایت مردمی اظهار کرد: افرادی که از برخورد منفی کارکنان شکایت داشته باشند، می‌تواند شکایت خود را از طریق سامانه‌١٩٧ به صورت پیامکی، تلفنی و کتبی ارسال کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار