کد خبر: ۱۱۱۱۴۱۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱ 21 June 2023

اختصاصی هما خوزستان

افشار پرویزی بابادی

با گرم شدن هوا میزان استفاده از برق برای تجهیزات سرمایشی و خنک کننده به طور چشمگیری افزایش می یابد . در صورت توجه نکردن به اصول ایمنی می توان خسارت های جبران ناپذیری در این زمینه به بار آورد.

باید با رعایت کامل اصول ایمنی از تجهیزات برقی، سرمایشی، خنک کننده ها استفاده کرد، آتش سوزی های متعددی در پی نا ایمن بودن این تجهیزات رخ می دهد که گاهی حتی یک خانواده را سوگوار و یک عمر پشیمانی به بار می آورد. آتش سوزی بلای طبیعی است که ممکن است در هرمکان و زمانی رخ دهد. می تواند با رعایت اصول ایمنی از حریق جلوگیری کرد.

شهروندان سرویس کردن تاسیسات برقی را در اولویت قرار دهند و در این زمینه از کارشناسان متخصص و متعهد در حوزه برق و گاز استفاده کنند.

توجه به ایمن سازی خانه‌ها امروزه یک امر مهم و ضروری است که همه افراد باید آنرا در نظر داشته باشند. قرارگیری نادرست برخی از لوازم منزل مانند وسایل پلاستیکی در کنار حرارت یا وسایل برقی کهنه و غیر استاندارد می‌تواند خطر رخ دادن آتش‌سوزی را افزایش دهد.

داشتن کپسول آتش نشانی برای اطفای حریق می تواند از گسترش حریق جلوگیری کرد، همچنین داشتن مهارت کافی در مواجهه با آتش سوزی برای داشتن عملکرد بهتر حائز اهمیت است.همچنین می توان مواد اشتعال زا را از معرض مستقیم نور آفتاب و حرارت و محیط مسکونی دور کرد تا دچار انفجار و حریق نشوند.

همچنین مواد آتش زا باید از دسترس کودکان و خردسالان دور شود تا امکان وقوع حادثه در این زمینه پیش نیاید. نشتی های گاز باید بررسی شوند و نسبت به برطرف کردن مشکل آنها اقدام شود. از خاموش بودن اجاق گاز هنگام خروج از منزل باید مطمئن شد حتی برای کوتاه مدت این اطمینان باید حاصل شود. داشتن سنسور های هشدار دهنده دود یا حرارت می تواند در این زمینه موثر واقع شود.

وضعیت آب‌وهوایی روز به روز به سمت گرم‌تر شدن و خشکی پیش می‌رود. همین مساله نیز آتش ‌سوزی‌های بیشه زار ها، جنگل ها و ... را افزایش داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار