مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: با تخفیف‌های ویژه و جشنواره‌های متعدد آماده استقبال از گردشگران در سفر‌های تابستانه هستیم.
کد خبر: ۱۱۱۱۳۵۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲ 21 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، احمد آخوندی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به برنامه‌های گردشگری این استان، اظهار کرد: طبق هماهنگی انجام شده قرار است جشنواره‌های تابستانه یزد طی دو دوره، قبل و بعد از  ماه محرم برگزار شود.

 وی با بیان این‌که جشنواره‌ اول از ۲۶ خرداد تا ۲۶ تیرماه به مدت یکماه برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره با تخفیف ۵۰ درصدی اقامت در اماکن گردشگری و پذیرایی و تور‌های گردشگری برنامه ریزی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد تصریح کرد: در کنار تخفیف ‌ویژه، روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته، یک برنامه خاص گردشگری در یکی از مناطق خوش آب و هوای استان یزد خواهیم داشت. 

آخوندی با اشاره به فعال شدن کمیته گردشگری مذهبی و معنوی استان یزد گفت: ماه محرم برنامه‌های گردشگری متناسب با آئین عزاداری مردم یزد برگزار شود.

وی با بیان این‌که سال گذشته هزار و ۵۰۰ گردشگر خارجی از آئین‌های عزاداری مردم یزد بازدید داشته‌اند که پیش بینی می‌شود امسال حضور گردشگران داخلی و خارجی در این ایام، افزایش یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون گردشگران خارجی اقبال خوبی برای سفر به شهر جهانی یزد داشته‌اند و در مثلث گردشگری در جایگاه بهتری قرار گرفته ایم و این نشان از این دارد که با تقویت زیرساخت‌ها جایگاه گردشگری استان یزد بهتر شده است. 

ساخت بومگردی در اولویت تسهیلات میراث فرهنگی

آخوندی با اشاره به ظرفیت ۱۳ هزار نفری اقامت مسافر در استان یزد اظهارکرد: گردشگران معمولا علاقه دارند در بنا‌های متناسب با معماری آن منطقه زندگی کنند و در استان یزد گردشگران علاوه بر استفاده از ظرفیت هتل‌ها بویژه هتل‌های کلاسیک استقبال خوبی از واحد‌های بومگردی داشته‌اند.

آخوندی به فعالیت ۱۲۰ واحد بومگردی در استان یزد اشاره کرد و افزود: هیج محدودیتی برای صدور مجوز ایجاد بومگردی در استان یزدنداریم و اولویت ما ایجاد بومگردی‌ها در مناطق روستایی برای کمک به اقتصاد روستا‌ها است.

وی گفت: هم اکنون ۵۰ بومگری در حال احداث است و اولویت پرداخت تسهیلات گردشگری به راه اندازی واحدهای بومگردی است.

مرمت بافت های تاریخی با اعتبارات بازآفرینی شهری

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان یزد به مرمت بنا‌های تاریخی و منازل موجود در بافت های تاریخی اشاره کرد وافزود: منتظر هستیم تا اعتبارات بازآفرینی شهری برای مرمت بافت تاریخی تخصیص یابد که در قالب این اعتبارات، سهمیه استان یزد یکهزار واحد مسکونی است.

آخوندی با اشاره به این‌که باتخصیص این اعتبارات در بافت تاریخی ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات بلند مدت به افراد پرداخت می‌شود تا منازل رها شده در بافت تاریخی را مرمت کنند خاطرنشان کرد:‌ هم اکنون ۲۵۰ واحد مسکونی در بافت تاریخی یزد در حال تبدیل به اقامت گردشگری است، که به این واحد‌ها نیز تسهیلات تعلق می‌گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار