مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت ماه ۸۷۶ نفر در استان وام ازدواج دریافت کردند.
کد خبر: ۱۱۱۱۲۹۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶ 21 June 2023

به گزارش تابناک قم، ابراهیم سانی خانی در نشست خبری به مناسبت هفته ازدواج عنوان کرد: تا پایان امسال نیز سه هزار و ۲۰۵ نفر در صف دریافت وام ازدواج در استان قم هستند.

 مدیرکل ورزش و جوانان استان قم بیان کرد: در سال گذشته ۸۹ درصد از جوانان ازدواج کرده قمی موفق به دریافت وام ازدواج شدند و این استان از این حیث در رتبه ششم کشور قرار گرفت.

سانی خانی افزود: طی سال گذشته بیش از ۱۳ هزار وام ازدواج توسط جوانان قمی دریافت شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم در ادامه با اشاره به برنامه‌های هفته ازدواج امسال در این استان که از ۳۰ خرداد تا چهارم تیرماه برگزار می‌شود ابراز داشت: در این هفته ۳۰ عنوان برنامه برگزار می‌شود.

سانی خانی یادآور شد: قرارگاهی که در مجموعه پیامبر اعظم قم افتتاح می‌شود به نوعی اولین قرارگاه ازدواج در مجموعه وزارت ورزش و جوانان است که در آن با انجام خدمات مشاوره‌ای و حضور متخصصین و پنج موسسه واسطه گری ازدواج بسته کاملی از ازدواج شکل خواهد گرفت.

 مدیرکل ورزش و جوانان استان قم بیان کرد: اولین مکان عقد برای تسهیل گری ازدواج جوانان را در قم شکل داده ایم و مرکزی برای آیین‌های مربوط به عقد و مشاوره ازدواج در مجموعه پیامبر اعظم (ص) قم طی هفته ازدواج امسال افتتاح خواهد شد.

سانی خانی افزود: زوجین به منظور بهره گیری از خدمات مکان عقد مجموعه پیامبر اعظم قم باید برای ثبت نام به سایت اداره کل ورزش و جوانان استان مراجعه کنند تا پس از فرآیند ثبت نام، نوبت دهی شده و برای برنامه در خدمت زوجین باشیم.

او ادامه داد: شکل گیری این قرارگاه قرار است با حمایت فرمانداران، بخشداران و دهیاران در سراسر استان در دستور کار قرار گیرد و بتازگی با موافقت فرماندار قم قرار شده است تالار معصومیه فرمانداری مخصوص جوانان و امر ازدواج باشد که ایده جدیدی در کشور است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم برگزاری جشن ازدواج آسان و آسمانی با حضور ۱۱۰ زوج، برگزاری جشن هلهله فرشته ها، تهیه جهیزیه برای ۱۱۰ زوج، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مشاوران ازدواج در سطح استان با گستردگی مناسب، برگزاری نشست صمیمی مراکز مشاوره و راه اندازی کمپین رسانه‌ای با هدف افزایش مهارت ارتباطی زوجین برای انسجام خانوادگی را از مهم‌ترین برنامه‌های هفته ازدواج در قم ذکر کرد.

سانی خانی هم چنین برگزاری کارگاه‌های مهارت پیش از ازدواج در مناطق حاشیه‌ای شهر، برگزاری نشست نقد فیلم کوتاه و انیمیشن در حوزه ازدواج، برگزاری جشن وصال به مدت سه شب در فرهنگسرای جوان و ارائه خدمات رایگان و تخفیف استفاده از اماکن ورزشی برای افرادی که امسال ازدواج کرده اند را از دیگر برنامه‌های مهم هفته ازدواج در قم برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار