مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس گفت: پارسال ۲۲۴ هزار تن انواع کود‌های شیمیایی در استان توزیع شده است که در مقایسه با سال ما قبل افزایش ۱۷ درصدی نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۱۰۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳ 18 June 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: حمید ابراهیمی زاده افزود: در مدت مذکور ۱۹۵ هزار تن کود ازته، ۲۳ هزار تن کود فسفاته و ۶ هزار تن کود پتاسه در بین کشاورزان استان فارس توزیع شده است.
این مقام مسئول گفت: بر اساس اقدامات ترویجی سازمان جهاد کشاورزی استان و اجرای طرح‌هایی همچون کشت قراردادی گندم و طرح جهش تولید در دیمزار‌ها میزان مصرف کود‌های فسفاته و پتاسه افزایش ۱۰۵ و ۲۴ درصدی یافت.
او با تاکید بر ضرورت مصرف متعادل کود‌های شیمیایی به منظور افزایش عملکرد در واحد سطح مزارع ابراز کرد: در سال گذشته شاهد جهش مناسبی در توزیع و مصرف کود‌های پایه فسفاته و پتاسه به همراه کود‌های ازته بودیم که در کنار سایر عوامل مؤثر در تولید، افزایش عملکرد و بهره وری بیشتر در تولید محصولات اساسی کشاورزی را در سال زراعی جاری به همراه داشته است.
وی با اذعان به اینکه بیش از ۳۵۰ کارگزاری فعال شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در اقصی نقاط استان کار توزیع کود‌های شیمیایی را بر عهده داشته اند، اضافه کرد: در زمان حاضر توزیع کود‌های شیمیایی برای استفاده در کشت‌های بهاره و ذخیره سازی آن‌ها به منظور استفاده در کشت پائیزه استان در دست اقدام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار