کد خبر: ۱۱۱۰۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۷ 14 June 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 24/03/1402 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
کشف 7 میلیون نخ سیگار قاچاق در تنکابن
سردار مفخمی فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری 2 قاچاقچی مواد دخانی و کشف 7 میلیون نخ سیگار قاچاق به ارزشی بالغ بر 70 میلیارد ریال در شهرستان تنکابن خبر داد
سردار حسن مفخمی شهرستانی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا، ماموران پلیس امنیت اقتصای تنکابن با انجام اقدامات اطلاعاتی  از فعالیت یک قاچاقچی مواد دخانی در آن شهرستان با خبر شدند.
فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی، ماموران در بازدید از وحد ویلایی متهم و همدست وی  7 میلیون نخ انواع سیگار خارجی قاچاق کشف کردند .
سردار مفخمی ارزش کالاهای قاچاق کشف شده در این عملیات را بالغ بر 70 میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: متهمان سیگار های قاچاق را از مرزهای غربی کشور وارد و پس از بسته بندی از طریق مرز دریایی به کشور های آسیای میانه منتقل می کردند.
وی در ادامه بیان داشت:  در این عملیات یک دستگاه خودروی نیسان و 5 دستگاه قایق شناور متعلق به متهمان که در امر حمل و جابجایی کالاهای قاچاق مورد استفاده قرار می گرفتند توقیف شد .
فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه از عزم قاطع پلیس در مبارزه  با قاچاق کالا و سایر معضلات اجتماعی در استان خبر داد و از مردم خواست: در صورت مواجهه با هرگونه مسائل امنیتی و انتظامی مراتب را ازطریق پل اتباطی 110 به پلیس اطلاع دهند .
------------------------------
خبر فوری// بازگشایی محور "کندوان" پس از 5 روز انسداد
سرهنگ جهان تاب رئیس پلیس راه استان مازندران از بازگشایی محور "کندوان" که به دلیل ریزش سنگ و جاری شدن سیل به مدت 5 روز بسته شده بود، خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "یداله جهان تاب" با اعلام این خبر، گفت: با توجه به بارش سنگین باران در محور کندوان به دلیل ریزش سنگ و جاری شدن سیل مسدود شده بود با حضور پرتلاش ماموران پلیس راه و راهداری باز شد و تردد در آن جریان دارد.
وی افزود: با توجه به سیل اخیر و ریزش سنگ در محدوده کندوان توسط همکاران ما مسدود شده بود، به محض بر طرف شدن خطر راه و اطمینان از ایمنی جاده، پس از 5 روز نسبت به بازگشایی مسیر اقدام شد.
رئیس پلیس راه استان مازندران یادآور شد: تردد از آزاد را تهران شمال از ساعت 8 و 15 دقیقه صبح امروز (چهارشنبه) در هر دو مسیر رفت و برگشت برقرار  و امکان تردد مسافران از آزاد راه تهران شمال از صبح امروز فراهم است.
سرهنگ جهان تاب از رانندگان خواست در زمان اعمال محدودیت با صبر و حوصله و رعایت قوانین و مقررات، پلیس راهور و عوامل راهداری را در اجرای ماموریت یاری کنند و در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره های21824420 و 21824434 پلیس راه استان با پیش شماره 011 تماس بگیرند.
------------------------------
کلاهبردار 50 میلیاردی در دام پلیس فتای آمل
سرهنگ داداش تبار فرمانده انتظامی شهرستان آمل از دستگیری کلاهبردار 50 میلیارد ریالی که با استفاده از رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از کاسبان در شهرستان های آمل و همجوار آن شهرستان می کرد، خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ  علی داداش تبار در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به مراجع انتظامی مبنی بر اینکه فردی ناشناس پس از خرید کالا  از  فروشگاه ها و سایت نیازمندی های شیپور و دیوار اقدام به ارائه  رسید بانکی جعلی در تلفن همراه خود به آنان کرده بود، موضوع در دستور کار پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان آمل، افزود: ماموران  با تحقيقات ميداني و  اقدامات فني ، متهم را که داراي سابقه متعدد کيفري و از زندانيان غائب متوارينیز  بوده است، شناسايي کردند.
سرهنگ داداش تبار، در ادامه اظهار داشت: پس از هماهنگی با مرجع قضائی، متهم در اقدامی غافلگیرانه دستگیر و به کلاهبرداری از 42 نفر از شهروندان  در شهرستان های آمل، بابل ، نور ، محمودآباد وفريدونکنار اعتراف کرد.
سرهنگ داداش تبار از کشف 5 دستگاه تلفن همراه ،2 دستگاه موتورسيکلت ، دو عدد سيم کارت در بازرسی از متهم خبر داد و اظهار داشت: مجموع کلاهبرداری های متهم بالغ بر پنج ميليارد ريال عنوان شده است .
داداش تبار در خاتمه با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، از شهروندان خواست: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی در هنگام انجام معاملات تجاری و ... در صورت مواجهه با موارد مشابه مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند .
------------------------------
سارقان زورگیر "کلاردشت" در محور هراز زمینگیر شدند
سرهنگ حسینی جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری سارقان به عنف در شهرستان کلاردشت با هوشیاری ماموران پلیس آگاهی در کمتر از 3 ساعت هنگام خروج از محور هراز خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سید موسی حسینی" در تشریح این خبر گفت: در پی تماس شهروندان با مرکز فوریت های پلیس110 مبنی بر سرقت به عنف در یکی از روستاهای شهرستان کلاردشت، تیمی ویژه از ماموران پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کلاردشت وارد عمل شدند.
وی افزود: در بررسی صحنه جرم و اظهارات شاکیان پرونده و بازبینی دوربین های مدار بسته مشخص شد، سه نفر با خودروی 405 وارد منزل ویلایی شده و با تهدید چاقو و ضرب و شتم، مقایری طلا و ارز خارجی زورگیری کرده و به سرعت از محل متواری شدند.
جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی با اقدامات فنی، پلاک خودروی سارقان را شناسایی و به تمامی شهرستان های همجوار جهت اجرای طرح مهار اعلام که یکی از متهمان در یکی از پاسگاه های جاده هراز آمل دستگیر و خودروی سارقان که در مسیر پلاک خودرو را با پلاک سرقتی تعویض نموده به همراه دیگر متهمین از محل متواری شدند.
سرهنگ حسینی با بیان اینکه اکیپی از ماموران آگاهی استان و آگاهی شهرستان کلاردشت به شهرستان آمل اعزام و با همکاری ماموران انتظامی شهرستان آمل طی عملیات غافلگیرانه متهمان دستگیر شده اند، خاطرنشان کرد: متهمان پس از دستگیری جهت سیر مراحل قانونی، تحویل مراجع قضائی شدند.
------------------------------
دستگيري 9 خرده فروش مواد مخدر و 21 معتاد متجاهر در تنکابن
سرهنگ دیلمی فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگيري 9 خرده فروش مواد مخدر و 21 معتاد متجاهر در اجراي طرح امنيت محله محور آن شهرستان خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"بهادر دیلمی" در تشریج این خبرگفت: طرح ارتقای امنیت اجتماعی به منظور پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز در قالب طرح امنيت محله محور توسط تابعه انتظامی در سطح شهر و روستا های تنکابن به اجرا در آمد.
وي افزود: در اجراي اين طرح ماموران این فرماندهی موفق شدند ضمن دستگیری 9 خرده فروش مواد مخدر و کشف مقادیری انواع موادمخدر و دستگیری 21 معتاد متجاهر،3 خودرو و 6 موتورسیکلت متخلف را توقیف و 8 سارق را نیز دستگیر کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن ادامه داد: طرح امنيت محله محور با هدف برقراري امنيت پايدار در مناطق جرم خيز و با همکاري خوب مردم محلات با پليس به صورت مستمر در طول سال اجرا مي شود.
سرهنگ دیلمی با اشاره به اظهار رضایتمندی شهروندان و مسئولین شهرستان از اجرای این طرح از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در زمینه امنیتی،فروش ومصرف مواد مخدر،سرقت،جرائم وناهنجاریهای اجتماعی را ازطریق مرکز فوریت های پلیسی110با ما در میان بگذارند.
------------------------------
دستگیری سارق احشام در روستاهای بالادست ساری
سرهنگ قیصری رییس پلیس آگاهی استان مازندران دستگیری سارق 9 راس گاو در یکی از دامداری های روستاهای بالادست شهرستان ساری خبر داد
سرهنگ" علی قیصری"در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در پي وقوع یک فقره سرقت بصورت خشن در رابطه با تعداد 9 راس گاو در سطح روستاهای شهرستان مرکز استان، رسيدگي به موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان، با توجه به گستردگی جرم و ابعاد آن در فضای مجازی به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وي افزود: در این راستا کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان با چندین ماه تلاش مستمر میدانی، بررسی صحنه جرم و اقدامات اطلاعاتی فنی، موفق به شناسایی و دستگیری متهمان در اقدامی غافلگیرانه و اعزام به مراجع قضایی شدند .
رییس پلیس آگاهی استان مازندران با اشاره به این که در راستای رسیدگی و شناسایی ابعاد گسترده موضوع، تحقیقات میدانی و گسترده ای انجام و متهم اصلی نیز با قرار وثیقه مناسب روانه زندان شهرستان ساری شد، تصریح کرد: تحقیقات جهت کشف سرقت های احتمالی دیگر متهمان و تکمیل پرونده کماکان ادامه دارد.
سرهنگ قیصری خاطر نشان کرد: در بررسی های انجام شده مشخص شد سرقت هایی که توسط این سارقان صورت گرفته از مکان های جنگلی و فاقد دوربین و با ضریب پایین امنیتی بوده، لذا به دامداران و صاحبان احشام توصیه نمود نسبت به مقاوم سازي، ارتقاء حفاظت فيزيكي و استفاده از تجهيزات ضدسرقت در محل نگهداري دام ها و یا نگهبانی بخصوص در ساعات پیک شب اقدام كنند تا شاهد وقوع اين گونه سرقت ها نباشيم و از شهروندان خواست:هرگونه موارد مشکوک را جهت بررسی بیشتر از طریق110به پلیس اطلاع رسانی نمایند. 

خبر سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار