رئیس مجمع نمایندگان استان یزد:
رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: باهمکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کمیسیون عمران و مرکز پژوهش‌ها طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها درمجلس تصویب و به شورای نگهبان فرستاده شد.
کد خبر: ۱۱۱۰۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴ 14 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، دشتی رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: شروع فصل جابه جایی مستاجران و نابسامانی بازار مسکن، وکلای مردم در مجلس شورای اسلامی را بر آن داشته تا برای کاهش دغدغه مردم در این زمینه طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را نهایی کنند.

او افزود: پس از ۱۶ ماه کارفشرده در مجلس شورای اسلامی با همکاری کمیسیون عمران مجلس و مرکز پژوهش‌ها طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها درمجلس شورای اسلامی تصویب به شورای نگهبان فرستاده شد.

دشتی ادامه داد: برای ساماندهی بازار آشفته مسکن در شهر‌های صنعتی وکلانشهر‌ها مشکلات عدیده‌ای دراین زمینه وجود داشت که موجب شد تا این طرح با دو فوریت تصویب شود و در این طرح ساماندهی مشاوران املاک، حمایت از موجران و مستاجران، قرار داد بلندمدت با مستاجران و ساماندهی بازار مسکن استان‌ها لحاظ شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: در ماده یک این طرح تعیین نحوه محاسبه حق الزحمه مشاوران از طریق وزارت راه و شهرسازی تعیین شده و اگر مبلغ بیشتری از مردم اخذ شد جرم است.

او تصریح کرد: در ماده چهار این طرح آمده تمام قرارداد‌ها درسامانه املاک و مستغلات ثبت شود و درشهر‌هایی که بیش از صدهزار نفر جمعیت دارند در وزارت مسکن و شهرسازی خانه‌های خالی شناسایی شوند و ماده هشت نرخ افزایش سالیانه اجاره بهای املاک از سوی شورای عالی مسکن انجام شود و ۴۰ درصد مبلغ اجاره جریمه در صورتی که نرخ افزایش اعلامی رعایت نشود.

دشتی به مواد ۱۵ گانه این طرح که برای ساماندهی بازار مسکن دیده شده است اشاره کرد و افزود: بنگاه‌ها ملزم به رعایت این ماده قانونی هستند و تعیین تکلیف واحد‌های اجاره‌ای که اعلام عمومی شود در سایت وزارت مسکن اعلام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار