مدیرکل آموزش و پرورش یزد:
مدیرکل آموزش و پرورش یزد گفت: در مدارس عادی، شهریه قطعی نداریم و آنچه اخذ می شود مشارکت های مردمی است اما این مشارکت هم محدوده‌ای دارد.
کد خبر: ۱۱۰۹۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹ 12 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، "محمد کاظم رحیمی نژاد" در مورد ناخرسندی برخی والدین از دریافت شهریه در مدارس دولتی و افزایش شهریه‌ها در مدارس غیر دولتی در این استان اظهار کرد: تجربه نشان داده مدارسی که با مشارکت اولیا اداره می شود هم رضایت والدین را به دنبال دارد و هم خدمات بهتری به فرزندان آنها ارائه می گردد.

وی ادامه داد: تاکید ما این است که ما به جای آنکه به عدد تکیه کنیم به فرایندها توجه داشته باشیم؛ والدین، مدرسه را از خودشان بدانند و فرایند هزینه‌کردها را زیر نظر داشته باشند تا آنچه در مدرسه اتفاق میفتد مطابق با نظر و خواست والدین باشد.

این مسوول در مورد شهریه مدارس غیردولتی هم گفت: شهریه ها بر اساس سوابق، فضا، رشته و جنسیت دانش آموزان، متفاوت است و شهریه‌ها بر اساس نرم افزاری مشخص، تعیین می شود.

وی یادآور شد: در هر مدرسه باید نرخ مصوبی که مورد تایید این اداره کل هست در دید مراجعان باشد لذا فعلا مدارسی که شهریه آنها مشخص نشده است بر اساس نرخ پارسال و به صورت علی الحساب دریافت می کنند تا نرخ نهایی اعلام گردد، بخشی از آن به صورت نقدی و بخشی هم قسطی دریافت می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش یزد اظهار داشت: مدارس شاهد نیز نرخ مصوب دارد که ستاد شاهد این اداره کل مصوب و به مناطق و شهرستانها اعلام می کند اما بسته به نوع مدرسه، مقطع و منطقه آن متغیر است ولی تغییرات، چندان قابل توجه نیست.

وی ادامه داد: در مورد مدارس هیات امنایی، شورای آموزش و پرورش هر شهرستان، نرخ مصوب را اعلام و ابلاغ می کند که باید نرخ ها در دید مردم باشد.

وی تشکیلات مدرسه را مردمی‌ترین تشکیلات کشور دانست و افزود: منتخبین خود مردم بر هزینه ها نظارت دارند که این فرصتی برای برآورده شدن انتظارات والدین و دریافت خدمات بهتر در حوزه آموزشی و تربیتی است.

رحیمی نژاد در مورد وضعیت و میزان سرانه مدارس هم گفت: سرانه مدارس، مکانیزم پرداخت دارد ولی اینکه چه بخشی از بودجه آن به سرانه اختصاص یابد و چه بخشی ابلاغ شود برای آن توافق نامه قطعی امضا نکردیم تا بدانیم چند درصد اعتبارات ما سرانه است.

به گفته وی سرانه های ابلاغی مربوط به مناطق شبانه روزی، محروم و روستایی و مدارس تجمعیی است.

وی با بیان اینکه ۵۶ محله از ۲۰۲۰ محله کشور در این استان بعنوان مناطق حاشیه شناخته شده است اظهار داشت: عدالت بخشی و تقویت این دست از مدارس در برنامه سال تحصیلی جدید ما قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش یزد تاکید کرد: اگر والدین نسبت به شهریه مدارس اعتراضی داشتند با بازرسی این اداره کل و مناطق و شهرستانها تماس بگیرند ضمن آنکه این اداره کل نیز وضعیت دریافت شهریه ها را رصد می کند.

وی به تکمیل ظرفیت برخی مدارس در نواحی یک و دو یزد و شهرستان های اردکان و میبد اشاره و دلیل آن را شرایط خاص این مناطق اعلام کرد و تاکید نمود: خانواده ها نگران این موضوع نباشند، پیش ثبت نام را در مدارسی که ظرفیت آنها تکمیل شده انجام دهند تا نسبت به تامین این دسته از دانش آموزان اقدام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار