معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از تشکیل یک هزار و 985 فقره پرونده تخلف صنفی در 11 ماه گذشته امسال در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰ 07 March 2015

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از تشکیل یک هزار و 985 فقره پرونده تخلف صنفی در 11 ماه گذشته امسال در این استان خبر داد.

 به گزارش ایرنا ؛علیرضا شجاعی گفت : گران فروشی، درج نکردن قیمت، ارایه نکردن فاکتور خرید و کم فروشی بیشترین عامل تخلفات اصناف همدان در این مدت بوده است.

وی اظهار کرد: با بازرسی های انجام شده 21 پرونده تخلف مربوطه به واحدهای تولیدی و صنعتی، 775 پرونده تخلف از واحد های تولیدی صنفی، شش پرونده از سردخانه ها و انبارها، 317 پرونده از عمده فرشان و 872 پرونده از خرده فروشان در استان تشکیل شده است.

وی عنوان کرد: ارزش ریالی پرونده های این متخلفان 849 میلیارد و 862 میلیون ریال است.

وی افزود: در ایام نوروز نیز نظارت ها بر کالاهای پر مصرف مانند کیف، کفش، پوشاک و اماکن خدماتی مانند قالی شویی، مبل شویی و بازار پرده تشدید خواهد شد.

وی ادامه داد: تلفن 124 ستاد خبری این سازمان همواره آماده دریافت و رسیدگی به شکایات افراد در رابطه با تخلفات موجود در بازارها است و از ابتدای سال جاری تاکنون چهار هزار و 915 گزارش مردمی به این ستاد اعلام شده است که سه هزار و 413 مورد از این گزارشات تلفنی بوده است.

وی با اشاره به افزایش سهمیه 20 نانوایی در ایام نوروز عنوان کرد: این 20 نانوایی موظف به پخت نان از ساعت هفت صبح تا 10 شب هستند تا با ورود مسافران به این استان مشکل کمبود نان وجود نداشته باشد.

وی اضافه کرد: کیفیت نان استان همدان به وِیژه در نان لواش مطلوب بوده و این امر موجب فروش نان همدان در استان هایی مانند خوزستان شده است.

وی ادامه داد: در قیمت گذاری نان همواره با مشکلات زیادی مواجه هستیم که اولین عامل این مشکل کمبود ریال خرد در جامعه است چرا که توانایی تامین سکه برای یک هزار و 850 نانوایی استان را نداریم.

در حال حاضر 25 هزار واحد صنفی در شهر همدان فعالیت دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار