کد خبر: ۱۱۰۷۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶ 27 May 2023

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: قرارداد اجاره و دریافت کد رهگیری برای موجر و مستاجر در همدان رایگان شد.

به گزارش تابناک همدان، ایوب اسدالهی افزود: هزینه قرارداد اجاره و دریافت کد رهگیری برای موجر و مستاجر برای هم استانی‌ها همزمان با سراسر کشور رایگان شد.

وی افزود: به معنای دیگر هم اکنون مستاجر و موجر می‌توانند بدون نیاز به مراجعه به بنگاه معاملات املاک با ثبت قرارداد در این سامانه کد رهگیری رایگان دریافت کنند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان همدان بیان کرد: مراحل ثبت قرارداد اجاره در این سامانه بسیار ساده تعریف شده است و اقشار مختلف مردم با هر میزان از سواد براحتی می‌توانند از این سامانه استفاده کنند با راه اندازی رسمی این سامانه مالک و مستاجر می‌توانند بدون مراجعه به بنگاه و در یک روند کاملاً شفاف و قانونی و تنها با درج اطلاعات خود در سامانه کد رهگیری ثبت اجاره را کاملاً رایگان اخذ کنند.

اسدالهی افزود: از دیگر ویژگی‌های این سامانه، امکان استعلام کد رهگیری قرارداد‌های اجاره مسکن نیز در این سامانه وجود دارد.

اجاره دهنگان و مستاجران برای انعقاد قرارداد اجاره و اخذ کد رهگیری رایگان می‌توانند به سامانه املاک و اسکان به آدرس (https://amlak.mrud.ir) یا به تارنمای (https://srem.ir/) که در همان سامانه است، مراجعه کنند؛ همچنین توصیه شده است کاربران از رایانه برای درج قرارداد استفاده کنند. پیش از این بسیاری از مستأجران برای دریافت این کد رهگیری هزینه‌های حدود یک تا دو میلیون تومان پرداخت می‌کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار