آیا فرمایشات رهبری مخاطب خاص دارد؟
این کلام برای سالیان سال کلیدواژه فرمایشات رهبری است . ترسیم دو صحنه تقابل . و بر همین منوال شاخص بندی دو طرف و بعد از ان نیز بررسی الزامات این هماوردی .آنگاه که ایشان در سال 71 سخن از شبیخون فرهنگی می زدند بسیاری از نخبگان سیاسی و حتی فرهنگی کشور نهیب ایشان را ناشی از کم تجربگی در جایگاه راهبردی نظام تلقی می نمودند و بر آن بودند که این مسائل امورات طبیعی جامعه است و پیش خواهد آمد.
کد خبر: ۱۱۰۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۷ 12 October 2015
به گزارش تابناک تبریز این کلام برای سالیان سال کلیدواژه فرمایشات رهبری است . ترسیم دو صحنه تقابل . و بر همین منوال شاخص بندی دو طرف و بعد از ان نیز بررسی الزامات این هماوردی .آنگاه که ایشان در سال 71 سخن از شبیخون فرهنگی می زدند بسیاری از نخبگان سیاسی و حتی فرهنگی کشور نهیب ایشان را ناشی از کم تجربگی در جایگاه راهبردی نظام تلقی می نمودند و بر آن بودند که این مسائل امورات طبیعی جامعه است و پیش خواهد آمد. این نوع نگاه مخصوص کسانی بود که می پنداشتند انقلاب در سال 57 پیروز گردیده و نهایتا اگر بنا به انقلاب داری و انقلابی گری بوده است تا آخر جنگ این مساله معقول می نمود. اما رهبری بر مواضع خود ایستاد و در طول 26 سال مدیریت کلان کشور در کوران حوادث سیاسی و حتی فرهنگی و اقتصادی رگه های صحت این بینش حقیقی و توام با نگاه منطق انقلابی را علنی نمود. ادبیات رهبر انقلاب در مواجهه با مسائل کلان کشور از منظر واقع بینی صادقانه بر می خیزد اما جریان های سیاسی، متاسفانه در برخی مقاطع چپ ها و در برخی مقاطع راستها انقلاب و حوادث درون آنر از زوایه هایی می نگرند که مبنای صحیح انقلابی ندارد. ایشان در سال 93 و در هنگام اوج مذاکرات ایران و 5+1 فرمودند من انقلابی ام و دیپلمات نیستم. این مساله  یعنی اینکه من بده بستان مرسوم را نمی پسندم اما اگر افکار عمومی مردم بر این سمت بچرخد مایلم نرمشی انقلابی انجام دهم . هرچند که ایشان با اعتقاد راسخ قلبی به وعده الهی اطمینان دارند که این ارتباطات به ظاهر دوستانه سرنوشتی نخواهد داشت اما به منظور ارائه تراز مردمسالاری این چرخش منطقی و تاکتیکی را پذیرفتند.
امروز اما مهمترین نکته از منطر ایشان نه نتایج مذاکره هسته ای و برجام و... بلکه مساله باورهای مردم است. اینجاست که سطح استراتژیک گفتمان بالای ایشان نمود می یابد. این شناخت عرصه های حساس است که نام بصیرت را برخود یدک می کشد .رهبر بصیر انقلاب امروز هشدار می دهند که باید مواظب باورهای مردم باشیم . باورهای راسخ به حرکت انقلابی کشور . همین مساله بینان قدرت نرم کشور عزیزمان ایران را در مصاف با خصم منطق سرمایه داری می نمایاند. نگاهی ژرف به مواضع رهبری معظم نشان می دهد این بار مانند گذشته آحاد ملت ایران مخاطب سخنان ایشان است نه تنها مسئولین قرارگاه عملیاتی جنگ نرم یعنی صدا و سیما. یک دلیل آن نیز این می تواند باشد که توده های مردمی انقلابی تر از برخی مسئولین آسوده خاطر و بی تفاوت به انقلاب هستند.
بهروز حسن زاده
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
یونس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
حتمأ مخاطب خاص دارد...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
مسئولین باید حمایت کافی را از خط شکنان این جنگ نرم انجام دهند. دفاع در برابر آماج حملات دشمن در این جنگ نرم حمایت مادی و معنوی میخواهد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :