مدیرکل واحد حقوقی و املاک وزارت میراث فرهنگی کشور:
جعفر پور گفت: استان یزد می‌تواند ازلحاظ تاریخی در کشور سرآمد باشد و نیاز است مسئولان استانی در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.
کد خبر: ۱۱۰۵۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲ 18 May 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، جمشید جعفر پور مدیرکل واحد حقوقی و املاک وزارت میراث فرهنگی کشور در سفر به استان یزد و دیدار با مدیرکل اداره ثبت‌اسناد و املاک استان یزد با اشاره به اینکه، استان یزد درزمینه‌ی املاک و مستندات تاریخی به‌عنوان اولین‌های کشور است، گفت: استان یزد دارای آثار تاریخی بی‌شماری است که شاید برخی از این موارد همچنان ناآشنا باشند و نیاز است از طریق جستجوی اسامی وزارت میراث فرهنگی از سال ۱۳۱۰ پیگیری شوند.

او افزود: استان یزد توانایی اینکه استان سرآمد کشور از لحاظ تاریخی باشد را دارد و نیاز است مسئولان استانی در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

در ادامه مهدی اقبال مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان یزد نیز با اشاره به اینکه بحث مستندسازی از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: در سال گذشته بیش از ۱۰۰ سند ملکی مورد بررسی و ثبت قرار گرفت و پلاک‌های تاریخی در شهرستان‌های مختلف مورد بررسی و استعلام قرار می‌گیرند.

او با بیان اینکه بحث هویت‌سازی و مستندسازی از جمله مواردی است که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید بسیار دارند، تصریح کرد: در این زمینه استان یزد می‌تواند هویت‌سازی و مستندسازی میراث تاریخی یزد را بر اساس آخرین اسناد تاریخی موجود در حضور مقام‌های استانی و کشوری انجام دهد که این موضوع از طریق وبینار کشوری پیگیری می‌شود و اسناد موجود تقدیم رئیس قوه قضاییه می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد ادامه داد: هر استان بانک اطلاعاتی منحصر به‌فرد خود را در حوزه املاک دارد، بنابراین می‌توان از طریق این بانک اطلاعاتی، آثار تاریخی هر استان در ادوار مختلف را با استفاده از اسناد موجود در این بانک اطلاعاتی تفکیک و مشخص کرد.

در این دیدار آخوندی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد به ارائه آماری از املاک این اداره‌کل پرداخت و گفت: از مجموع ۱۴۶ ملکی که در استان در اختیار این اداره‌کل است، ۷۵ ملک برای شهرستان یزد، ۹۱ ملک دارای سند تک‌برگ و ۱۱ ملک فاقد سند است که از تعداد یادشده هفت ملک نیز در حال مستندسازی است.

او با بیان اینکه آثار تاریخی و املاک تاریخی میراثی گران‌بها برای آیندگان است، تصریح کرد: در استان یزد مشکلی در زمینه‌ی مالکیت با مردم و شهرداری استان نداریم و تمامی مردم و مسئولان نسبت به این حق مردم آگاه هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار