شهردار شهرستان نکا:
شهردار شهرستان نکا گفت: سال ۱۴۰۲ ، سال «شکوفایی عمرانی» شهرستان نکا است بطوریکه شهرداری نکا ۵ پروژه ی بزرگ قابل افتتاح و بهره برداری دارد.
کد خبر: ۱۱۰۵۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۸ 16 May 2023

به گزارش تابناک مازندران، نشست خبری شهردار و ریاست شورای اسلامی شهر نکا با اصحاب رسانه، صبح امروز دوشنبه ۱۴۰۲/۲/۲۵ اردیبهشت ماه در سالن جلسات شهرداری شهرستان نکا برگزار شد. 

سال ۱۴۰۲ سال «شکوفایی عمرانی» شهرستان نکا  است
سال ۱۴۰۲ سال «شکوفایی عمرانی» شهرستان نکا  است
سال ۱۴۰۲ سال «شکوفایی عمرانی» شهرستان نکا  است
سال ۱۴۰۲ سال «شکوفایی عمرانی» شهرستان نکا  است
سال ۱۴۰۲ سال «شکوفایی عمرانی» شهرستان نکا  است  

سید اسماعیل میری عضو و رئیس شورای اسلامی شهر نکا، ابتدا ضمن تبریک به مناسبت روز معلم و تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع)، خبرنگاران را حلقه ی اتصالی مسئولین و مردم دانست که بخشی از وظایف مسئولان را به دوش می‌کشند و اطلاع رسانی میکنند.

وی درباره ی فلسفه ی وجودی شورای شهر گفت: در حقیقت حلقه ی ارتباطی بین «مردم» و «نظام، حکومت یا دولت» است و شواری اسلامی شهر نکا نیز از یک سال و اندی خدمت، تمام تلاشهایش را داشت تا به نحو احسن بهترین خدمت را به مردم ارائه دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر نکا بیان کرد: از ابتدای شروع سیاست‌گذاری‌ها و برنامه هایی که بصورت؛ «کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت» داشتیم، طرح های زود بازده که اتفاق افتاد بعلت وجود شورای منسجم، متحد، مطالبه گر، پیگیر و با برنامه بود و اینکه اکنون شورا آرام است این نیست که بین مان اختلاف نباشد، ما نیز همانند سایر شوراها در داخل جلسه اختلاف نظرهایی داریم اما درنهایت در جهت رضایتمندی مردم تصویب میشود.

میری تشریح کرد: برای همه ی برنامه های سیاستگذاری اعم از گردشگری، ترافیک، بهبود عبور و مرور شهری، حوزه های فرهنگی و ... برنامه ای جدا وجود دارد و در حال انجام است و شورای شهر و شهرداری در کنار هم هستند و نمی توان آنها را از یکدیگر تفکیک کرد.

وی گفت: از نظر قانونی و عقلانی درست این است که شورا به کارهای جزئی شهرداری ورود نکند، زیرا دخالت در کار شهرداری، اشتباه است و باعث اختلاف و تنش بین آنها میشود، ما شهردار را انتخاب کردیم تا کار اجرایی انجام دهد، ما فقط کلیات را برنامه ریزی می کنیم.

رئیس شورای شهر نکا با بیان اینکه، در سال گذشته کارهای بزرگی انجام شد، گفت: در حوزه گردشگری «پارک جنگلی قرمرض» کار بزرگی بود و ما مهمانان خود را به آنجا سوق می دهیم که آبروی شهرستان نکا شده است.

میری خاطرنشان کرد: اگر شوراها در دوره های مختلف، همین اندازه برای «رودخانه ی نکا» کار کنند، قطعا بهترین رودخانه ی استان و بهترین مکان می شود.

وی تصریح کرد: «رودخانه ی شهرستان نکا» که همیشه برای شهر تهدید بود، در کنارش «سدلاستیکی» و «پارک ملت» احداث و در حاشیه رودخانه، در ضلع جنوبی(چمازی) «آزادسازی» کردیم که کاری بسیار بی نظیر بود و همچنین پلی که در حال احداث است و دو طرف رودخانه را به هم نزدیک می کند، یک حالت پدافندی دارد و از منظر شهری و ترافیکی هم کمک می کند و ترافیک مرکز شهر را به کمربندی انتقال می دهد.

رئیس شورای شهر نکا خبر داد: در ادامه آزادسازی، از انتها که از کمربندی وصل به خیابان علمیه میشود، برنامه داریم که آن را به پل اصلی شهر برسانیم و از پل مرکزی شهر در ضلع غربی، آن را به سی متری متصل کنیم که رایزنی ها در حال انجام است.

میری گفت: امیدواریم از اکنون تا سال آینده، ارتباط پل کمربندی(ضلع جنوبی) به پل آزادگان(ضلع غربی) که ۹۰ درجه تغییر جهت می دهد را آزاد کنیم که یک برنامه ی بی نظیری است.

وی درباره ی درآمد شورا بیان کرد: ما چیزی به عنوان حقوق نداریم و عنوان آن حق الجلسه است و در ازای تعداد جلساتی که داشتیم، پول دریافت می کنیم که سقف آن تا ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

رئیس شورای شهر نکا گفت: «پارک کوهسارکنده» نیز از دیگر برنامه های ما است که قصد داریم مثل قرمزض آنجا را احداث کنیم و همچنین اعلام کرد: عنوان پل ساخته شده در منطقه ی چمازی، «شورای اسلامی» است.

میری در پایان از زحمات اصحاب رسانه در «آزادسازی دریا» در شهرستان نکا تشکر کرد.

 

شهردار شهرستان نکا سال ۱۴۰۲ را سال «شکوفایی عمرانی» شهرستان نکا دانست که شهرداری نکا ۵ پروژه ی بزرگ قابل افتتاح و بهره برداری دارد.

موسی خلیلی اولین پروژه را «آزادسازی حریم رودخانه» عنوان کرد که زیرسازی، روسازی، جدول کشی، زه کشی و مبلمان مسیر خواهد بود و در کنار «تکمیل ساماندهی نکارود»، احداث «پل چمازی» است که عرشه ی پل نصب و تا ۱۵ روز آینده تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه، احداث این پل و جاده، حدود ۶۰درصد از ترافیک شهر را مرتفع خواهد کرد و در کنار آن «آزادسازی ۳۰ متری» را نیز داریم، اعتبار این پل را ۳ میلیارد از کمیته برنامه ریزی شهرستان اعلام کرد که از منابع داخلی مدیریت شد و ۵_۶ میلیارد بدهی دارد.

شهردار نکا تصریح کرد: در شهرستان نکا در ۶_۷ سال گذشته باید در مدیریت شهری چنین پروژه های اساسی و زیربنایی انجام می شد و متاسفانه باعث عقب ماندگی این شهر شد و ما پیگیری و مجوزش را برای احداث تقاطع غیر همسطح اخذ کردیم که تخصیص اعتبار صورت گرفت و در برنامه های آتی اجرایی ما خواهد بود.

خلیلی «ساماندهی مبادی ورودی غربی شهر نکا»، را دیگر پروژه عنوان کرد و یکی از اشکالاتی که این شهر را زیبا نبودن دانست بطوریکه، ابتدای ورودی شهر «مسکن مهر» و «شهرک شهید عباسپور» قرار دارد که با یک سری مشاغل مزاحم مواجه میشویم و در سالهای گذشته با ۱۵ میلیارد هزینه کارهای زیربنایی اش ایجاد کردیم.

وی تصریح کرد: طرحی که از مسکن مهر تا چشمه بادو گرفتیم کامل است از «کنارگذر، کُندرو، مبلمان، اسکان و سرویس بهداشتی» بطوریکه، مسافر می تواند در آنجا اسکان داشته باشد و استراحت و‌ بعد مسیرش را پیگیری کند. همچنین مسافر بخاطر ورودی زیبای شهر، قطعا از داخل شهر هم دیدن خواهد کرد.

شهردار شهرستان نکا گفت: اکنون پیمانکار این پروژه را با قرارداد ۱۰ میلیارد تومان شروع کرده است و بنا داریم تا فصل پاییز آن را اجرایی کنیم که از ورودی مسکن مهر شروع میشود و تا شرکت تفکیکی کارکنان نیروگاه ادامه دارد.

خلیلی تشریح کرد: «احداث کُندرو» حدود ۶ماه طول می‌کشد، تقریبا ۷_۸ ماه که در برنامه های امسال است و در بودجه ی سال گذشته دیده شده است. بعد از آن، «چشمه بادو» که جزو فرصتهای سرمایه گذاری ما است میتوانیم از آن نیز به عنوان یک فضای گردشگری استفاده کنیم.

وی پروژه دیگر را «ساماندهی آرامستان» عنوان کرد که یکی از معضلات شهری، غسالخانه بود و یک سال است که این پروژه را در همان مجموعه ی آرامستان بدور از فضای مسکونی انتقال دادیم و ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

شهردار نکا تصریح کرد: بنا داریم به همراه «محصور سازی» ، «نورپردازی» ، «احداث سرویس بهداشتی» و «احداث مسیرهای دسترسی ورودی» ، تا دو ماه آینده بهره برداری کنیم که بسیار مورد توجه مردم قرار خواهد گرفت و تاکنون حدود ۵ میلیارد هزینه داشته است.

خلیلی اظهار کرد: آزادسازی «محور سجادیه» و «محور علامه طباطبایی» را در محورهای اصلی و اساسی شهر و «بازار روز» را در کنار «جمع آوری دستفروشان سطح شهر» داشتیم. یک مکانی به مساحت ۲هزار متر در حاشیه ی رودخانه آزادسازی شد که از سر دهنه ی فاز دو رودخانه به پشت بانک ملی است و درختان قطع شده و آماده این است که لودر بزنیم که هم محور باز میشود و هم بازار رونق می گیرد، هم می توانیم دستفروشان را ساماندهی کنیم و هم مردم می توانند در آنجا رفت و آمد کنند و برای آزادسازی ۳۰ متری آنجا برنامه ریزی داریم که در این پروژه سه_چهار کار انجام می شود.

وی گفت: پروژه ی دیگر «پارکینگ طبقاتی» است که از دیروز در ۱۴/۰۰۰ متر مربع زمین و با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد هزینه، شروع شد که کار بسیار بزرگی برای شهرستان محسوب میشود و در راستای ۷ طبقه با ظرفیت ۱۷۰ خودرو جهت پارکینگ عمومی فضای خدماتی شهرداری است که ماهیانه حدود ۲۵۰ الی ۳۰۰ میلیون تومان برای شهرداری درآمد خواهد داشت.

شهردار شهرستان نکا تصریح کرد: در ۲ طبقه این ساختمان، فضای «اداری» و ۳ طبقه دیگر آن فضای «تجاری» طراحی شده است و طبقه فوقانی آن را برای آمفی تئاتر در نظر گرفتیم که پیش بینی میکنیم در یک سال آینده اسکلت آن به پایان برسد.

خلیلی با بیان اینکه، اکنون حدود ۱۰۰ نفر در آنجا مشغول کار شدند، گفت: برای این پروژه، با سرمایه گذار قرارداد ۳۶ ماهه بسته شد تا به اتمام برسد که ۴ سال زمان می برد.

وی عنوان کرد: در بخش «مسکن ملی» در شهرستان، شهرداری نکا، برای ۱۰۰۰ واحد مسکونی پروانه صادر کرد، کاری که در هیچ‌یک از ۶۲ شهرداری‌های استان انجام نشد. بحث مسکن که سیاست کلان دولت است سهمیه شهرستان نکا در سال ۴۰۰۰ واحد بود، علی رغم اینکه از منابع ملی زمین نداشتیم، اما توانستیم در شهرک شهید سلیمانی جانمایی و پروانه ساختمانی صادر کنیم.

شهردار شهرستان نکا تشریح کرد: سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان در حوزه مالی بودجه داشتیم که به ۱۵۶ میلیارد تومان درآمد رسیدیم و امسال آن را از ۱۰۰ به ۱۸۵ میلیارد تومان رساندیم که نسبت به سال گذشته عدد قابل ملاحظه ای است، که از شروع دوره ششم شورا چندین برابر شده است و این جز این نیست که شهرداری با برنامه توانست مشارکت مردم را نسبت به واریز عوارض سالیانه و اخذ پروانه ساخت و ساز شهرداری اعتماد سازی کند.

خلیلی گفت: کارهای روزمره «لکه گیری نهضت آسفالت» در حال انجام است و مجوز «تقاطع غیرهمسطح ضلع شمالی و ضلع شرقی» را اخذ کردیم و اکنون در مراحل اخذ مجوز شورای ترافیک استان هستیم.

وی اظهار کرد: در حوزه ی «فرهنگی_اجتماعی» در نکا نیز رونمایی از «کتاب تاریخ اجتماعی نکا» را داریم که بخشی از آن، حمایتِ شورا و شهرداری نکا بود و بخشی هم تلاش ۶/۵ ساله ی نویسنده ها بود که سختیهای زیادی را بدون اینکه ما اطلاعی داشته باشیم متحمل شدند و در تهران نیز برنامه ای بنام «شبی با نکا» را ترتیب دادند.

شهردار نکا درباره ی تغییرات کارکنان شهرداری گفت: اختیار هر مدیری است که جابجایی انجام دهد و برای جوان‌گرایی از نیروهای جوانتر استفاده کند تا برای سالهای آینده نیروی جایگزین داشته باشد. کشتی امورات شهرداری جریان دارد و با تغییر دادن یک شخص یا شخص دیگر، کاری لنگ نمی ماند و رضایتمندی ناشی از تغییرات را، مردم در بلندمدت احساس میکنند.

خلیلی عنوان کرد: در بخش «تفکیک زباله» از مبدا «نصب غرفه ی بازیافت» را انجام دادیم، «آموزش شهروندی چهره به چهره» در حال انجام است و «راه اندازی خودروی سیار جمع آوری زباله ی خشک» و «آموزش مدارس و دانش آموزان» را داریم انجام می دهیم، ضمن اینکه نکا اولین شهر پیشرو در استان است که موفق به اخذ مجوزات قانونی درخصوص «ساماندهی زباله گردها و خریداران ضایعات غیرمجاز و برخورد با متخلفین» شده است و در کل استان این طرح به عنوان «طرح پایلوت» در جلسات استانی مطرح شد.

وی گفت: ما «۵ طرح جهادی و شبانه روزی» را در حوزه ی خدمات شهری تحت عنوان «خانه تکانی نوروز» ، «بوی ماه مدرسه» ، «ماه محرم و قدم به قدم» در دو مرحله با کمی تفاوت با «برگزاری جشن و مسابقه در محلات». با انجام ۳۰ نوع فعالیت، مثل «روفت و روب» ، «پاکسازی» ، «شستشو» ، «جمع آوری سگهای بلاصاحب» ، «رنگ آمیزی و تعمیرات مخازن زباله» در شهر اجرا کردیم.

شهردار نکا اظهار کرد: با وجود اینکه، گرمخانه باعث برخی آسیبها در شهر میشود، اما ما طبق وظایفی که داشتیم، «گرمخانه» را در محور کمربندی جنب رستوران پارسا احداث و ساماندهی کردیم و برای فصل پاییز می توانیم استفاده کنیم.

خلیلی درباره ی طرح «الحاق روستای آبلو به شهر» گفت: در ابتدای دوره ی خدمت ما، دهیاری این روستا و اعضای شورا پیگیر این موضوع شدند، اما شورای جدید آنرا پیگیری نکردند و ظاهراً با این کار مخالف هستند.

وی خاطرنشان کرد: در افتتاح میدان امام رضا(ع) در سال گذشته نگفتیم، ۳۰ میلیارد فقط هزینه ساخت میدان شده است، بلکه گفتیم: ۲۸/۵ میلیارد تومان جهت «آزاد سازی» و ۱/۵ میلیارد تومان نیز جهت «ساخت میدان» هزینه شده است.

گفتنیست: در پایان این نشست، از پروژه های مورد بحث بازدید به عمل آمد.

خبر: الهام زارعی 

 

 

سال ۱۴۰۲ سال «شکوفایی عمرانی» شهرستان نکا  است  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار