مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور ایثارگران از رسیدگی و پیگیری مستمر با حضور در استان‌های مختلف و دیدار با فرهنگیان ایثارگر و خانواده‌هایشان برای حل مشکلات آنها خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۴۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰ 10 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، «زهرا مظفر» در جلسه ستاد شاهد آموزش و پرورش سرپل ذهاب با بزرگداشت هفته مقام و منزلت معلم به خصوص به معلمانی که جهادگونه در مدارس تلاش می کنند، افزود: معلمان به خصوص در مدارس شاهد و ایثارگر کار سختی دارند چون با نظارت شهدا در راستای تعلیم و تعلم دانش آموزان جهاد و ایثار می کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به‌ رویکرد دولت سیزدهم و در راستای تکریم قشر ایثارگر فرهنگی ۶ بخشنامه در قالب طرح سپاس و با رویکرد ترویج، تکریم و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به همه دستگاه های اجرایی از جمله آموزش و پرورش از سوی ریاست جمهوری ابلاغ شده است.

او گفت: بر اساس طرح سپاس همه دستگاه های اجرایی ملزم شده اند که در طول سال به صورت مستمر از خانواده شهدا و ایثارگران بازدید داشته باشند که البته تنها بازدید نیست بلکه شناسایی مشکلات خانواده ها و تلاش برای رفع آن ها است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور ایثارگران ادامه داد: در این سفرهای استانی مشکلات احصا و شناسایی شده و با مراجع ذیربط و مجلس شورای اسلامی مکاتبه های لازم انجام می شود تا شاهد بازنگری و تثبیت و رفع مشکلات حوزه ایثارگران فرهنگی باشیم.

مظفر، در ادامه خواستار به کارگیری و تربیت فرهنگیان خانواده های شاهد و ایثارگر و جانباز با اولویت در پست های مدیریتی در مدارس با توجه به تعهد و پایبندی این قشر با آرمان های والای شهدا و نظام اسلامی شد و گفت: ما باید به این قشر از ایثارگران پر و بال دهیم که بتوانیم با تربیت مدیرانی توانمند برای کشور خدمت کنینم.

وی همچنین در بحث نقل و انتقالات فرهنگیان و معلمان نیز خواستار اولویت به ایثارگران خانواده های فرهنگی شد.

پیگیری لازم برای رسیدگی به امور ایثارگران در بخش های بیمه درمان، برقراری فوق العاده ویژه در احکام ایثارگران از طریق مجلس شورای اسلامی، مکاتبه برای بازنگری مدرک تحصیلی، ترویج توسعه فرهنگ ایثار از دیگر مواردی بود که مظفر در پاسخ به سوالات مطرح شده در این جلسه در خصوص آن ها سخن گفت.

شهدای دانش‌آموز مظلوم‌ترین شهیدان هستند

رییس اداره امور شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز با بزرگداشت یاد ۹ هزار و ۸۰۰ شهید استان کرمانشاه و شهدای فرهنگی گفت: شهدای دانش آموزی مظلوم ترین شهدا هستند.

«نادر کاظم‌پور» با گرامیداشت شهدای انقلاب اسلامی افزود: در استان کرمانشاه تمام خانواده ها به شهدا و ایثارگران وابسته هستند و خانواده ای نیست که در زمان دفاع مقدس درگیر جنگ نبوده و همگی دلسوز نظام هستند و به فرموده رهبر معظم انقلاب کرمانشاه سینه ستبر ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: باید به خصوص در مناطق مرزی برای مقابله با تهاجم فرهنگی بیشتر کار کنیم و از روزی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده مورد هجمه و هجوم دشمن است که نیاز است به عنوان قشر فرهنگی تلاش کنیم دانش آموزان را با دستاوردهای انقلاب آشنا نماییم.

رییس اداره شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: باید خدمات دولت سیزدهم که صادقانه و بی منت و بدون تبلیغات ارائه می شود و در فضای مجازی مورد هجمه سنگینی است را بیان کنیم چون از مشکلات بسیاری عبور کردیم و با تلاش بیشتر از مشکلات دیگر و تحریم ها هم عبور می کنیم.

او اضافه کرد: ما باید از خانواده های شهدا و ایثارگران فرهنگی غافل نشویم و قدرشناسی کنیم و مسائل و مشکلاتشان را به عنوان خادم آن ها برطرف نماییم و در این رابطه مشاوران دستگاه‌ها مدافع جامعه ایثارگران هستند.

وی گفت: هم اکنون در شهرستان سرپل ذهاب پنج مدرسه شاهد و یک مدرسه ایثارگران داریم که مشکل ما در بحث نبود مدرسه شاهد در مقطع متوسطه اول دختران است که مجوز فعالیت آن در جلسه امروز مصوب و برای پیگیری در دستور کار قرار گیرد تا برای شروع از مهر سال تحصیلی آینده‌شان راه اندازی آن باشیم.

نبود مدرسه شاهد دخترانه مقطع متوسطه اول در سرپل ذهاب یک خلا است

رییس اداره آموزش و پرورش سرپل ذهاب نیز با گرامیداشت یاد شهدا گفت: در این شهرستان در مجموع ۲۲۳ مدرسه با ۱۶ هزار و ۳۰۰ دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در شهر و روستا داریم که از مجموع این مدارس ۶ مدرسه ایثارگر و شاهد با یک هزار و ۵۹۰ دانش آموز است که مشکل ما نبود مدرسه شاهد دخترانه در مقطع اول متوسطه است که یک خلا بوده و باید پوشش داده شود.

«علی‌اشرف صفری» ادامه داد: بعد از زلزله و از قبل فرصت سازی در مجموع ۶۳ مدرسه تخریبی به همت خیران و اداره نوسازی بازسازی شد که وضعیت مدارس ما خوب است.

او گفت: در مدارس یک هزار و ۳۵۳ معلم داریم که خدمت رسانی می کنند و مشکل ما نبود خانه معلم برای اسکان فرهنگیان است که برای بازدید از جاذبه های گردشگری جنگ و مناطق عملیاتی وارد شهرستان می شوند.

وی همچنین از نیاز به مرمت اردوگاه تربیتی راه کربلا با توجه به ضروری بودن این مکان برای اسکان راهیان نور و ارایه خدمات به فرهنگیان خبر داد.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت در هشت سال جنگ تحمیلی بارها مورد حمله هوایی، گلوله باران و موشک باران ارتش بعث قرار گرفت و در دوران دفاع مقدس ۸۵۶ شهید، یک هزار و ۴۰۰ جانباز و ۱۱۲ آزاده سرافراز تقدیم نظام اسلامی کرده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار