رئیس پلیس فتای البرز گفت: مجرمان سایبری با ارائه کالاهای ارزان‌ قیمت با طراحی زیبا و وسوسه‌انگیز با مخاطب شناسی خاص اقدام به کلاهبرداری اینترنتی می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۰۳۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶ 03 May 2023

تبلیغ کالاهای ارزان مجازی ،کلاهی که برسرکاربران می رود

به گزارش «تابناک البرز» سرهنگ رسول جلیلیان گفت: کاربران از افرادی خرید کنند که امکان ملاقات حضوری آن‌ها پیش از انجام معامله فراهم باشد و قبل از خرید، کالا را با دقت موردبررسی قرار دهند.

او افزود: ارائه اطلاعات حساب از سوی فروشنده نباید موجب اعتماد کاربران باشد و گاهی اطلاعات شخص دیگری مورد سوءاستفاده قرارگرفته و اقدام به کلاهبرداری خواهند کرد.

رئیس پلیس فتای البرز بیان کرد: کلاهبرداران با این ترفند، کاربر را به واریز بخشی یا نیمی از هزینه کالا وادار می‌کنند ولی پس از واریز وجه به صورت اینترنتی، دیگر خبری از کالا نیست.

سرهنگ جلیلیان افزود: کاربران هنگام خرید از این سایت ها از هویت اصلی آن مطلع شوند چرا که در این فضا تبلیغات غیرواقعی نیز وجود دارد که در برخی از آن ها هویت واقعی فروشنده و مکان وی مشخص نیست و کاربران با دقت کافی باید اصالت کالا را مد نظر قراردهند.

او افزود: خریداران اجناس هنگام خرید ، فاکتور و جعبه اصلی کالا را دریافت کرده و به یاد داشته باشند که سریال جعبه و نوع کالا یکی باشد تا اصالت کالا مشخص شود.

جلیلیان  تاکید کرد: کاربران موقع خرید قبل از اطمینان به صحت اطلاعات ارائه شده فروشنده، اقدام به واریز وجه نکنند و حتی‌الامکان خرید و فروش‌ها را به صورت حضوری انجام دهند.

رئیس پلیس فتای البرز افزود: متقاضیان خرید کالا از سایت هایی که دارای نماد الکترونیکی هستند اقدام به خرید کنند و هنگام پرداخت وجه از درگاه اصلی اقدام به تراکنش نمایند ضمن آنکه از پرداخت بیعانه در هر شرایطی پرهیز شود .
وی یادآورشد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار