رئیس تعاونی تامین نیاز صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی و فصلی کرمانشاه با اشاره به پیشنهاد راه اندازی اسنپ کارگران ساختمانی از دو سال قبل، گفت: هنوز این پیشنهاد اجرایی نشده است.
کد خبر: ۱۱۰۳۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲ 02 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا اسعد صالحی، با بیان اینکه از دو سال قبل پیشنهادی برای ساماندهی کارگران ساختمانی فصلی و میدانی کرمانشاه مطرح کردیم، افزود: این طرح چند برنامه داشت که در درجه اول باید محلی برای استقرار این کارگران در نظر گرفته می‌شد تا بتوان آنها را ساماندهی کرد.

وی  تمرکز اصلی کنونی کارگران ساختمانی فصلی و میدانی شهر کرمانشاه را در چهار نقطه پل ولایت، میدان نواب صفوی، چهار راه دانشسرا و سرچشمه دانست و خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما این بود که محل واحدی در وسط شهر و تا حد امکان نزدیک به میدان آزادی برای استقرار کارگران در نظر گرفته شود و کمی پایین‌تر از چهار راه راهنمایی و رانندگی زمین خالی مناسبی برای این منظور شناسایی کردیم.

عضو هیات مدیره کانون عالی کارگران کشور با بیان اینکه بر اساس قانون وظیفه تامین زمین برای این کار با شهرداری است، افزود: متاسفانه اختصاص زمین از سوی شهرداری صورت نگرفت و از همین رو نتوانستیم طرح را اجرا کنیم.

صالحی ادامه داد: در صورت اختصاص زمین حتی حاضر بودیم ساخت و ساز را خودمان انجام دهیم تا محلی برای حضور کارگران داشته باشیم و از امکانات اولیه و حداقلی در این محل برخوردار شوند.

وی وضعیت کنونی استقرار کارگران ساختمانی را نامناسب دانست که مجبورند در سرما و گرما و در شرایط نامناسب بایستند و منتظر کار باشند.

رئیس تعاونی تامین نیاز صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی و فصلی کرمانشاه معتقد است، اگر چنین مکان مشخصی وجود داشته باشد، حتی اگر  مردم کمک‌های معیشتی برای کارگران داشته باشند به صورت عادلانه قابل توزیع بود. همچنین این امکان وجود خواهد داشت که کارگران بر اساس تخصصی که دارند ساماندهی شوند و بر اساس نوبت سر کار بروند.

وی همچنین از در نظر گرفتن یک اپلیکیشن مشابه "اسنپ" برای درخواست کارگر ساختمانی خبر داد تا افراد بتوانند با استفاده از آن به صورت شبانه روزی و بر اساس نیازی که دارند، کارگر ساختمانی درخواست کنند.

رئیس تعاونی تامین نیاز صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی و فصلی کرمانشاه همه این فعالیت‌ها را منوط به تامین زمین از سوی شهرداری دانست و تاکید کرد: اگر زمین اختصاص یابد، آمادگی داریم همه این اقدامات را برای ساماندهی کارگران انجام دهیم.

به گفته صالحی، در شرایطی که این پیشنهاد از دو سال پیش در کرمانشاه معطل مانده، در برخی شهرهای دیگر کشور اجرایی شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار