۹۵۰ میلیارد ریال تسهیلات ۴ درصدی مشاغل خانگی به استان اصفهان اختصاص یافته است.
کد خبر: ۱۱۰۳۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳ 01 May 2023

سرپرست مدیریت کارآفرینی و اشتغال استان اصفهان گفت: تا به امروز حدود ۸۵ درصد از اعتبار مشاغل خانگی جذب شده است.
سیدمهدی قائم مقامی افزود: پارسال تسهیلات قرض‌الحسنه جز ۲ بند ب تبصره ۱۶، در مجموع به مبلغ سه هزار میلیارد تومان اعلام شد و اعتبار خوبی به استان اصفهان تعلق گرفت.
وی با بیان اینکه بیشتر بانک‌ها در ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۱ درگیر پرداخت این مبلغ کلان بودند گفت: در این پرداخت‌ها به ازای هر ۱۵۰ میلیون تومان، باید یک شغل فراهم می‌شد و همچنین سقف وام کارفرمایی هم ۴۰ میلیارد ریال برای هر کارفرما در نظر گرفته شده بود.
سرپرست مدیریت کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان افزود: با توجه به اینکه اعتبار بند ۲ تبصره ۱۶ در سه ماهه پایانی سال گذشته ابلاغ شد، در طول مدت پایانی سال معرفی افراد واجد شرایط به بانک‌ها انجام شد و تا امروز حدود ۲۰ درصد تسهیلات جذب شده است.
وی گفت: آخرین موردی که در شورای عالی اشتغال کشور به شکل غیررسمی اعلام شد، تمدید پرداخت موظفی بانک‌ها تا پایان تیر امسال است، بنیاد علوی، بنیاد برکت، بسیج و دیگر دستگاه‌ها مشمول این بند هستند و طرح‌های اشتغال متنوعی معرفی کرده‌اند.
قائم مقامی در رابطه با پرداخت تسهیلات به نهاد‌های حمایتی و مددجویان این نهاد‌ها افزود: این موضوع جز یک بند ب تبصره ۱۶ است، اما در رابطه با بند دو، این نخستین بار بود که سقف اعتبار ۳۰ هزار میلیارد ریال به استان اصفهان تعلق گرفت و ابلاغ شد.
وی با بیان اینکه سه بانک عامل اعلام کرده‌اند امکان پرداخت تسهیلات این دوره نیستند افزود: در زمان حاضر و با تمدید مهلت پرداخت تسهیلات بانکی، پیگیر مصوبات شورای عالی اشتغال برای ابلاغ به استان هستیم.
سرپرست مدیریت کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان اشتغال ثبت شده در کل استان اصفهان را ۷۶ هزار شغل با کدملی مشخص توسط همه دستگاه‌های اجرایی مطرح کرد و گفت: شهرستان‌های غرب و جنوب استان از جمله فریدن و سمیرم درصد ثبت اشتغال بالای ۱۰۰ درصدی نسبت به سهمیه مشخص شده داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار