مدیرکل اداره کار البرز گفت: قانون کار سال‌ها پیش تنظیم شده است و متناسب با رویکرد جدید باید اصلاح شود.
کد خبر: ۱۱۰۳۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷ 01 May 2023
حمایت از جامعه کارگری می‌تواند نیروی منفی کار را جبران کند
به گزارش «تابناک البرز» مدیرکل اداره کار البرز گفت: قوانین اجرایی و دستورالعمل‌ها برای حمایت از جامعه کارگری مرهون قوانین بالادستی است.
عبداله دارایی افزود: قانون کار سال‌ها پیش تنظیم شده است و متناسب با رویکرد جدید و اهداف پیش رو باید اصلاح شود، وزارت کار هم گام‌هایی در این راستا برداشته است.
وی در ادامه اظهار داشت: وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی لوایح اصلاح قانون کار را تنظیم کرده است چرا که همه مواد قانونی حمایت از کارگان اجرا نمی‌شود.
دارایی تصریح کرد: استان البرز از ظرفیت‌های صنعتی، کار و اشتغال برخوردار است اما در برخی شهرک‌های صنعتی نیروی کار منفی داریم که باید تقویت شود.
وی ادامه داد: تقویت مسائل زیرساختی، مالی، اجتماعی و حمایتی از جامعه کارگری می‌تواند نیروی منفی کار را جبران کند، اگر چه البرز در زمینه کشاورزی و خدماتی دستی دارد.
دارایی افزود: نرخ بیکاری در استان البرز ۹.۲ درصد است و از نرخ متوسط کشوری پائین‌تر هستیم اما به این آمارهای مرکز آمار توجه نمی‌کنم چون البرز نیروی کار منفی دارد.
وی اظهار داشت: هدفگذاری استان البرز برای سال جدید ایجاد ۵۰ هزار شغل است که در حوزه‌های صنعت، خدمات و کشاورزی اعم از توسعه گلخانه‌ها اقدام خواهیم کرد.
دارایی تصریح کرد: دولت آمار مذکور را برای البرز تصویب کرده و استان متعهد به انجام آن است، البته مشاغل خانگی باید هم در دستور کار قرار گیرد.
وی خاطر نشان داشت: سال گذشته به تعهد ۱۳۰ درصد اشتغال در البرز عمل شد و امسال باید تعامل دو سویه کارگر و کارفرما را در دستور کار قرار داد.
مدیر کل اداره کار البرز تصریح کرد: تشکیل تعاونی و حمایت از تولیدکننده‌ها و کارفرماها ضرورت دارد و به فرموده رهبر معظم انقلاب باید برای نخبگان جوان و و فارغ‌التحصیلان فکر کرد چرا که تکلیف ما است.
ستاره احمدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار