مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه :
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از ارائه انواع خدمات و تجهیزات کمک توانبخشی به معلولین تحت پوشش این سازمان خبر داد و گفت: به معلولین که دچار آسیب شدید شدند، ماهانه مبلغی به عنوان حق پرستاری پرداخت می شود.
کد خبر: ۱۱۰۲۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۷ 01 May 2023

  رحمت الله جلیلیان

بهزاد شهبازی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص نحوه ارائه خدمات به معلولین اظهار کرد:

تجهیزات کمک توانبخشی از جمله ویلچر به بخشی از معلولین که دچار آسیب های شدید هستند تعلق می گیرد، استفاده از این تجهیزات برای معلولین که ضایعات کمتری دارند سبب تشدید ناتوانی می شود.

وی افزود: به همین جهت تجهیزات با حساسیت بیشتری در اختیار معلولین قرار می گیرد، افرادی که ضایعه نخاعی هستند و به هیچ عنوان امکان انجام کارهای اولیه خود را ندارند، از سوی سازمان خدماتی از این دست دریافت می کنند.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه نحوه یا میزان معلولیت افراد در تشکیل پرونده و تحت پوشش قرار گرفتن آن ها تاثیر ندارد، ادامه داد: تمامی افرادی که به نوعی دچار معلولیت جسمی، ذهنی، روانی و .. در هر سنی  باشند با تشکیل پرونده تحت پوشش بهزیستی قرار می گیرند.

وی در خصوص پرداخت مستمری به معلولین از سوی سازمان بهزیستی خاطر نشان ساخت: بر اساس قانون در سال ١۴٠١، ماهانه مبلغ ۵۴٠ هزار تومان مستمری به معلولین پرداخت می شود، چنانچه فرد معلول حقوق بر اساس اداره کار دریافت کند از این مستمری بی بهره می شود اما کلیه خدمات توانبخشی لازم و کمک های موردی به این افراد ارائه می شود.

شهبازی به پرداخت حق پرستاری هم اشاره کرد و گفت: به معلولین که ضایعات شدید داشته و تحت هیچ شرایطی امکان انجام کارهای خود را ندارند مبلغ ١ میلیون و ۵٠٠ هزار تومان حق پرستاری اعطا می شود. 

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار