معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی گفت:برای رفع مشکلات قانونی و منطقی کارگران، از هیچ کوششی دریغ نمی‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۲۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۲ 30 April 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،نظری در مراسم گرامیداشت روز کارگر در اراک با بیان اینکه رفع مشکلات کارگری در اولویت برنامه‌های دولت سیزدهم است افزود: مشکلات جامعه کارگری زیاد است، اما باید با منطق در مسیر گره‌گشایی از آن‌ها حرکت کرد.
او با بیان اینکه صنعت روی دست کارگران می‌چرخد و این قشر نقش موثری در رشد تولیدات دارند گفت:احترام و ارزش به کارگر در نظام اسلامی تاکید ویژه شده و همه باید قدردان زحمات این قشر باشند که چرخ‌های صنعتی کشور را برای توسعه و خودکفایی جامعه می‌گردانند.
نظری درادامه آموزش را یکی از حلقه‌های مفقوده در روابط بین کارگر و کارفرما دانست که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی یادآورشد: استان مرکزی قلب تپنده صنعت ایران است و این استان ظرفیت‌های بالایی در تحقق "رشد تولید، مهار تورم" دارد.
امیدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هم بابیان اینکه ۶۰ درصد شاغلین این استان را جامعه کارگری تشکیل می‌دهد گفت: تعداد بیمه شدگان اجباری استان مرکزی از ۲۲۴ هزار و ۴۰۳ نفر در پایان بهمن‌ماه ۱۴۰۰ به ۲۲۴ هزار و ۴۰۳ نفر در پایان سال ۱۴۰۱ رسید که این آمار بیانگر افزایش سه و ۶ دهم درصدی است.
امیدی افزود: تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی در این مدت ۲ و نیم درصد رشد داشت و از ۲۳ هزار و ۱۲۲ کارگاه در سال ۱۴۰۰ به ۲۳ هزار و ۷۲۱ کارگاه در سال ۱۴۰۱ رسید.
او همچنین گفت: تعداد دادخواست‌های واصله در خصوص اختلاف بین کارگر و کارفرما در این مدت با کاهش ۱۷ و ۲ صدم درصدی همراه بود و از ۶ هزار و ۷۱۹ دادخواست در سال ۱۴۰۰ به پنج هزار و ۵۶۰ دادخواست در سال ۱۴۰۱، کاهش یافت.
غیاسی دبیر اجرایی خانه کارگر استان هم گفت: در این مراسم که مدیران مربوطه حضور داشتند، کارگران مشکلات و مطالبات خود را از جمله امنیت شغلی کارگران، معیشت، بهداشت و آموزش رایگان و بحث قرارداد‌های موقت را مطرح و خواستار رفع آن شدند.
غیاسی بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار روز گذشته با کارگران، تمام خواسته‌های کارگران را بیان فرمودند و دولتمردان باید صحبت‌های ایشان را سرلوحه کار خود قرار دهند افزود: همانطور که دولت و مسئولان پیگیر هستند، امیدواریم که مسائل و مشکلات کارگران که همان خواسته مقام معظم رهبری است ،مرتفع شود.
امنیت شغلی کارگران، معیشت، بهداشت و آموزش رایگان و بحث قرارداد‌های موقت از جمله مطالباتی بود که از سوی کارگران مطرح و خواستار رفع آن شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار