ادارات، ارگان‌ها و نهادهای مختلف سیستان و بلوچستان با ارسال پیامی شهادت مظلومانه آیت الله سلیمانی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفته و خواهان برخورد با عامل این ضایعه دلخراش شدند.
کد خبر: ۱۱۰۲۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴ 29 April 2023

ادارات، ارگان‌ها و نهادهای مختلف سیستان و بلوچستان با ارسال پیامی شهادت مظلومانه آیت الله سلیمانی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت سردار شفایی به مناسبت شهادت آیت الله سلیمانی

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان طی بیانیه ای شهادت نماینده مردم استان سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است: عالم برجسته و انقلاب، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی که با روحیه خستگی ناپذیر و ولایت مدارانه، سال‌های پر برکت عمر خویش را صرف مقاصد مقدس اسلام و انقلاب نمود و با هجرتی مقدس ایام طولانی زندگی خود را با دوری از بلد و درجهت تحقق آرمان های اسلام و انقلاب ایثار نمود.

این شهید بزرگوار با صرف حدود دو دهه از عمر پر برکت خویش در استان سیستان و بلوچستان امروز به نمادی از تقریب و وحدت اسلامی بدل شده و در دل و جان مردم ولایت‌مدار سیستان و بلوچستان سکنی گزیده است.

کارنامه خدمات و مجاهدت‌های آن شهید عزیز از ابتدای انقلاب اسلامی تا حضور در استان سیستان و بلوچستان و تلاش بی وقفه در راستای برقراری وحدت اسلامی، تاثیر شگرفی در بر هم زدن نقشه های استکبار جهانی داشته و سرانجام با شهادت در راه خدا در اذهان مردم انقلابی و ولایت مدار ایران ماندگار خواهد ماند.

آیت الله سلیمانی عالم مجاهدی بودند که عمر خود را صرف همدلی بین شیعه و سنی کردند

در بخشی از پیام حزب مؤتلفه اسلامی استان سیستان و بلوچستان آمده است: حادثه تیراندازی در بابلسر موجب شهادت مظلومانه عالم ربانی آیت‌الله عباسعلی سلیمانی و باعث تأثر و جراحت قلبی جامعه دین دار ایران اسلامی گردید. روحانیت همواره و در طول تاریخ اسلام مفتخر به سربازی حضرت ولی عصر(عج) بوده  و همواره و در روزهای سخت در کنار مردم حافظ حریم اعتقادت و امنیت مردم بوده‌اند و در این راه از سختی‌ها و مصائب هیچ‌گاه هراسی نداشته‌اند.

این شهید عزیز، عالم مجاهدی بودند که سالهای متمادی از عمر خود را صرف خدمات ارزنده اعم از ایجاد وحدت و همدلی بین شیعه و سنی و همچنین نقش مهمی در راهبری اجتماعی استان سیستان و بلوچستان و بعنوان پدری مهربان در جایگاه نماینده ولی فقیه برای همه مردم این استان  ایفا نقش کردند.

ضمن محکومیت این حادثه دلخراش، از مسئولین انتظامی و قضایی انتظار می رود با سرعت و دقت نسبت به روشن شدن همه زوایای این حمله مسلحانه و ناجوانمردانه و همچنین مجازات فرد یا افراد، اقدام فوری به عمل آورند.

 

لزوم برخورد قاطع با عامل شهادت آیت الله سلیمانی 

اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان نیز خواستار برخورد قاطع با عامل ترور و به شهادت رساندن شهید، آیت الله عباسعلی سیلمانی شد.

در متن این بیانیه آمده است: ششم اردیبهشت ماه امسال اندوه سنگینی بر دلها نشست، خبری که هیچ کس انتظارش را نداشت، هیچ کس نمی داند که آیت الله شهید عباسعلی سیلمانی در شبهای ماه رمضان و در دل مناجات و دعای دست خود، چه از خدا خواسته بود که توانست به درجه رفیع شهادت دست پیدا کند.

خبر شهادت آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده سابق ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، نماینده ولی فقیه در کاشان و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در شهرستان بابلسر، اندوه عظیمی را بر دلها نشاند.

داغ نبود آیت الله سلیمانی به جز مردم استان مازندران، برای سیستان و بلوچستان هم خیلی سخت است چرا که بیش از دو دهه از عمر با برکت ایشان در این خطه پهناور سپری شد و در طول حضورشان تمام سعی و تلاششان برای خدمت به مردم این خطه به کار گرفته شد.

پیام تسلیت سردار "دوستعلی جلیلیان" در پی به شهادت رساندن آیت الله سلیمانی

سردار دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در پیامی شهادت عالم ربانی حضرت آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری را به محضر حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)،مردم ولایتمدار استان و  خانواده بزرگوار این عالم فرزانه تبریک و تسلیت گفت.

در متن پیام سردار جلیلیان آمده است: شهادت عالم ربانی حضرت آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبر و امام جمعه سابق زاهدان در حادثه تیراندازی در بابلسر، موجب تأثر و تالم فراوان گردید مجاهدت‌های خالصانه آیت الله شهید سلیمانی در سنگر تبلیغ دین ، علم، تبیین و روشنگری مورد توجه خاص و عام بوده است.

عالم فرزانه حضرت آیت الله سلیمانی سالیان سال در سمت نمایندگی ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه شهر زاهدان به مردم عزیز این استان خدمت خالصانه نمود و همیشه مدافع مظلومان و محرومان  بود و برای وحدت بین شیعه و سنی گام های مهمی برداشته که یاد و خاطره این عالم ربانی را در استان و زاهدان همیشه جاودان و زنده نگه می دارد .

اینجانب از طرف همه همکارانم در مجموعه انتظامی استان این ضایعه بزرگ را به محضر مقام معظم رهبری، علما و روحانیون معظم، خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران و و مردم عزیز استان و  همچنین بیت معظم این شهید  تبریک و تسلیت عرض نموده و از درگاه قادر متعال همنشینی با اولیای الهی را برای ایشان مسئلت می‌کنم. 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار