امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اینکه مهار تورم بدون سیاست‌های کلان و اجرایی امکان‌پذیر نیست گفت: منتظر سیاست‌های کلان دولت برای مهارت تورم هستیم.
کد خبر: ۱۱۰۲۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶ 29 April 2023

آیت الله سیدمحمد کاظم مدرسی در خطبه‌های  نماز جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به یازدهم اردیبهشت ماه روز جهانی کار و کارگر اظهار داشت: نیروی انسانی جایگاه بسیار ویژه و ارزشمندی در عرصه‌های مختلف دارد.

وی به شعار سال اشاره کرد و گفت: شعار سال از سوی مقام معظم رهبری «مهار تورم و رشد تولید» مطرح شده و مهار تورم نیاز به سیاست‌های کلان دولت دارد؛ ما هنوز در انتظار آن سیاست‌های کلان هستیم، رشد تولید بیشتر جنبه استانی دارد و عزیزان استان باید به آن توجه داشته باشند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با تاکید بر نقش کارگران در شعار سال گفت: امنیت جسمی و روانی کارگران باید به صورت جدی مورد توجه باشد و روابط عاطفی بین کارگر و کارفرما برقرار شود.

مدرسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم را گرامی می‌داریم و مسئولین و وزرا باید توجه داشته باشند اگر قول و وعده‌ای می‌دهند ابتدا بررسی کنند که قابلیت عملیاتی شدن داشته باشد و بعد ابلاغ کنند؛ در جریان رتبه‌بندی معلمان این عدم تحقق وعده سبب نارضایتی برای معلمان و دردسر نظام شد.

وی ادامه داد: موضوع بعد بازنشستگان آموزش و پرورش هستند و باید در این زمینه نیز رتبه‌بندی انجام شود که بتوانند با شرافتمندانه زندگی کنند، همچنین آموزش‌های ضمن خدمت برای معلمان موضوع مهم و ضروری دیگر است و از دیگر سو فرسودگی مدارس است که باید برای آن هم تدبیر لازم را داشته باشیم.

رئیس حوزه علمیه مدینه العلم الکاظمیه به شهادت آیت الله سلیمانی اشاره کرد و گفت: در ارتباط با شهادت امام جمعه سابق کاشان و سیستان و بلوچستان دو نکته وجود دارد، یکی انگیزه ضارب بعد از بررسی و روشن شدن موبایلش که با شبکه‌های مجازی منحرف ارتباط داشته و از آن طرف به وی مسائلی تزریق می‌شده است.

مدرسی افزود: هر چه زودتر باید فکری برای شبکه‌های مجازی کرد و نکته دیگر اگر به جای این شهید یک انسان بی توجه به حجاب یا ارزش‌ها بود چقدر این سلبریتی‌ها و برخی از مرفهین بی‌درد و کنش‌گران مجازی وارد میدان می‌شدند اما حالا که یک انسان عالم و خدوم و خدمتگزار مظلوم این چنین به شهادت می‌رسد به آن اشاره‌ای ندارند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار