به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان بیش از هزار کیلومتر از راه‌های این استان نیاز به لکه‌گیری و روکش آسفالت دارد که هزینه آن ۲ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.
کد خبر: ۱۱۰۲۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹ 27 April 2023

فرزاد دادخواه به مناسبت روز ملی ایمنی حمل و نقل در گفتگو با خبرنگاران با انتقاد از اینکه یکی از دلایل کاهش کیفیت راه‌ها کمبود اعتبارات است اظهار کرد: راه‌ها هنگام ساخت به دو یا سه لایه آسفالت نیاز دارند این در حالی است که قطعا این محور با یک لایه آسفالت برای حمل و نقل باری مناسب نیستند.

دادخواه عنوان کرد: اداره کل راهداری با محدودیت منابع مالی رو به رو است و  هر کیلومتر ترمیم حدود دو تا ۲.۵ میلیارد تومان هزینه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به اینکه هر متر خط کشی راه حدود ۲۰ هزار تومان هزینه دارد، خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در حوزه راه‌های استان در حال اجرا بوده و امید است در ۹ ماهه ۱۴۰۲ شاهد به ثمر رسیدن آنها باشیم.

وی تصریح کرد: استان اصفهان به عنوان چهارراه ترافیکی کشور محسوب می شود که به مجهز به دستگاه ترددشمار مجهز است و لازم است راه های آن بیش از پیش مورد توجه قرار داده شود از این رو سال گذشته در اقدامی ضربتی، خرابی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های استان برطرف شد و امسال ۷۰۰ میلیارد تومان قرارداد در دست مناقصه است تا لکه گیری مسیرهای در اولویت انجام شود.

دادخواه یکی از بزرگترین مشکلات خرابی روکش آسفالت راه ها به دلیل تردد ماشین های حمل بار دانست و گفت: بیش از هزار معدن در استان فعال هستند و حجم بار زیادی در محورها جا به جا می‌شود که خسارت زیادی به روکش آسفال‌ها  وارد میکند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با بیان اینکه استفاده از روش‌های نوین برای روکش آسفالت راه‌ها را در دستور کار داریم، ادامه داد: در این زمینه ۱۵۰ میلیارد تومان قرارداد منعقد شده که امید است تا ماه‌های آبان و آذر گام‌های مؤثری در ترمیم راه‌ها برداشته شود.

وی در مورد آب‌گرفتگی ورودی بهارستان پس از بارش‌های اواخر سال گذشته توضیح داد: بارش های مطلوب سال گذشته باعث شد تمامی روان آب‌های سپاهان‌شهر و مناطق اطراف به سمت این محل جاری شد، با این وجود طی تلاش‌های همکاران این مشکل رفع شد، اما اکنون در این راستا دو لوله ۱۴۰۰ زیر جاده نصب و ۴۰۰ متر کانال‌کنی انجام شده است، همچنین لکه‌گیری و ترمیم روکش آسفالت این نقطه هم بعد از تعطیلات نوروز انجام شد.

دادخواه افزود: در زمینه ارتقای ایمنی راه‌ها کار بزرگی شروع شده و نیوجرسی‌های مفصلی بتنی در محورهای اولویت دار و پرترددی چون آزاد راه معلم، محور اصفهان- بهارستان، محور کاشان- نطنز- اردستان و همچنین ورودی اصفهان از سمت سجزی است و تمامی مبادی ورودی شهر اصفهان در دستور کار این طرح قرار دارد.

تلفات جاده ای بیشتر از تلفات هوایی و ریلی است

معاون حمل و نقل جاده ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های اصلی
این اداره تصادفات جاده ای است، بیان کرد: به صورت میانگین هر ۳۱ دقیقه یک نفر جان خود را در تصادفات از دست می دهد این در حالی است که تلفات جاده ای بیشتر از تلفات هوایی و ریلی است.

به گفته محمدعلی صلواتی امروزه علت اصلی تصادف ها عامل انسانی شناخته شده است.

صلواتی بیان کرد: بر اساس آمار به دست آمده از تحقیقات انجام گرفته تنها کمتر از ۱۰ درصد از سرنشینان از کمربند صندلی عقب استفاده می کنند.

وی افزود: تنها ۱۳ درصد از راکب ها و حدود دو درصد از ترکنشینان موتورسیکلت از کلاه ایمنی استفاده می کنند.

ضرورت بهبود وضعیت ترافیک و ارتقای فرهنگ ایمنی در حمل و نقل جاده‌ای کشور

مسوول جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های استان اصفهان نیز در این نشست گفت: چالش جدی در حوزه ترافیک و ایمنی خودروها در کشور و استان اصفهان وجود دارد.

حسین حسین‌زاده با بیان اینکه تشکل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها، سازمانی مردم نهاد، داوطلب غیردولتی، غیرسیاسی و غیرانتفاعی است، افزود: هدف این جمعیت، بهبود وضعیت ترافیک و ارتقای فرهنگ ایمنی در حمل و نقل جاده‌ای کشور است که دفتر نمایندگی نهاد جمعیت طرفداران ایمنی راه ها در استان اصفهان هم راه‌اندازی شده است.

وی ابراز اطمینان کرد که ایجاد تشکل مردم نهاد جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها بطور حتم در کاهش تصادفات و ارتقای ایمنی راه‌ها موثر خواهد بود.

حسین زاده با بیان اینکه خودروسازها باید برای ارتقا ایمنی تولیدات خود تابع نظرات مردم باشند، ادامه داد: وضعیت کنونی ایمنی خودروها در تصادفات رانندگی در شان مردم ایران نیست که بخشی از آن به خودروسازان برمی‌گردد.

در پایان رونمايي از مجموعه انيميشن مسيري ها انجام شد. این سریال یک مجموعه 70 قسمتی است که در جهت ارتقای فرهنگ رانندگی و افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده ای در دست تولید است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار