نماینده ولی فقیه در استان گفت: بنده از استاندار محترم استان می خواهم چنانچه نماینده ای در انتخاب مدیران فشار بیاورند مردانه بایستند بنده هم حمایت می کنم. 
کد خبر: ۱۱۰۲۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۱ 25 April 2023

‍ به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام والمسلمین  کریمی تبار اظهار داشت : چرا کمیته امداد حضرت امام ره که یک نهاد مقدس و پاک است باید ابزاری برای مهره چینی انتخاباتی باشد؟

وی افزود: بنده از استاندار محترم استان می خواهم چنانچه نماینده ای در انتخاب مدیران فشار بیاورند مردانه بایستند بنده هم حمایت می کنم. 

امام جمعه ایلام بیان داشت: اگر تغییر مدیریتی ایجاد می شود باید طوری باشد بهترین فرد در آن، جا گرفته شود متاسفانه یکی از دردهایی که داریم مهره چینی انتخاباتی است که توسط مدیران انجام می گیرد، یعنی نقش آفرینی نمایندگان برای مهره چینی انتخاباتی در مناصب مدیریتی است. 

وی یادآور شد: اینان نماینده مردم هستند این طور نباشد که برای خودشان مهره چینی کنند که چه کسی رای می دهد و چه کسی رای نمی دهد، شاخص خودشان و خواست خودشان را قرار می دهند، این جایگاهی که دارند امانتی است در اختیار آنها و در برابر تک تک مردم مسئولند، ما باید شایسته ترین ها را به میدان بیاوریم. 

نماینده ولی فقیه در استان ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نمایندگان را از دخالت در کار اجرایی منع کرد، بنده از استاندار محترم استان می خواهم چنانچه نماینده ای در این موضوع فشار بیاورند مردانه بایستند بنده هم حمایت می کنم هر چند که نماینده ها یک شیطنت دیگری دارند و از بالا و رفتن سراغ وزرا فشار می آورند و از قدرت استیضاح و تهدید وزیر سوءاستفاده می کنند که کار خلاف دارند انجام می دهند، من از شورای نگهبان به صورت جد درخواست دارم در این موارد ورود کنند. 

وی ادامه داد:برخی از مدیرانی هم که تحت فشار قرار می گیرند جرات نمی کنند بگویند که ما برای این جابجایی تحت فشاریم، برخی از نمایندگان از بالا تا پایین دارند نقش آفرینی و دخالت در قوه  مجریه می کنند و متاسفانه مجلس هم پول در اختیار نماینده ها قرار داده است که این هم از منکراتی است که باید جلو آن گرفته شود، چرا پول در اختیار نماینده باشد؟

امام جمعه ایلام افزود: قانونگذار چه ربطی به اجرا دارد که برخی از  بودجه استان در اختیار نماینده قرار بگیرد و آنطور که می خواهد هزینه کند، طبیعتاً حسن ظنی است که این پول کجا دارد هزینه می شود؟ 

وی گفت: چرا کمیته امداد حضرت امام که یک نهاد مقدس و پاک است یک ابزاری برای مهره چینی انتخاباتی باشد؟ چه کسی باید در این خصوص ورود کند؟ یعنی شاخص مدیریت باید اینگونه باشد که آیا فلان مدیر رای جمع کن و با نماینده هست یا نیست که اگر بود بمانند و گر نه برداشته شود! 

کریمی تبار افزود: این از آفت هایی است که زمینه چینی می شود برای انتخابات و بعد می بینیم کسانی که شایسته هستند و دغدغه مردم را دارند و دنبال منافع شخصی نیستند، فرصت از آنها گرفته شود که در این خصوص نقش بسیج هم می تواند تاثیرگذار باشد، واقعاً می تواند در این خصوص کار کرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شمس اله ابراهیمی _ کارشناس مسائل اجتماعی ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
به نام خدا _ در تاریخ 1402/1/5 امام جمعه محترم ایلام از دخالت نماینده های مجلس در عزل ونصب های ادارات سخن به میان آورده بودند .وشرح داده بودند که نماینده ها به چه طریق وچه پافشاری زیادی سعی در دور زدن قانون ونصب فرد مورد نظر خود ، در ادارات دارند . چه قبل از انتخابات و چه بعد از انتخابات چگونه در پی یارگیری وباند بازی برای حمایت از خود هستند . و پایگاههای خود را حتی در ارگانهای انقلابی هم جا داده اند .گفته بودند که نماینده ها پول در اخیار دارند . که این پول در اختیار ، چرا باید به یک نماینده داده شود ؟ ( که آن را یک منکر به حساب آورده بود ) و گفته بودند که اینگونه امور ورفتار به چه ارگانهایی مربوط است .چرا این ارگانها ، جلوی این تخلفات را نمی گیرند ؟
من با مطاله این سخنان دلسوزانه از یک فرد دلسوز که تا به حال دلسوزیش را در امور رفتاریش به اثبات رسانده است ، اول خیلی خوشحال شدم . که این سخنان را اززبان یک امام جمعه محترم ساری وجاری شده است .
اما بعد با یک کمی تعمق در این مورد ، بسیار ناراحت شدم که چرا یک امام جمعه محترم نمی تواند مقصر ومسببین این منکرات را معرفی کند وآنها را روشن مورد خطاب قرار دهد . (این یک ) دوم اینکه ، این 44 سال است که این درب بر همین پاشنه که حضرتعالی آنرا جزئ منکرات می دانی ، می چرخد . پس امری که 44 سال بصورت آشکارا جاری است ، مسئولین می توانند بگویند نمی دانیم ؟ امری که مسئولین خودشان انجامش می دهند می توانند منکر آن باشند ؟
امام جمعه محترم ودلسوز ما ، الان در ادارات در روز روشن پستها خرید فروش می شوند .به نظر شما مردم ما ، یکدفعه اسلام را کنار گذاشتن و روسری ها را در درآوردند ؟ نه . مردم ما بر همان اعتقاد خودشان استوار هستند . اعتراضات مردمی ، بغض گلوگیری بود، از ناعدالتی ، از پارتی بازی مسئولین ادارات ، از دزدیهایی که عاملین آنها تشویق می شدن وبه درجات بالاتر دست می یافتن ، از باند بازی ها ، آز آقا زاده بازی ها ، از طرفداری از منکرات ، از سیاست غلط داخلی وخارجی . یک مورد را به عنوان مثال می آورم که حضرتعالی در برابرش ایستادی و برای آن خون دل خوردی . در انتخابات شورای ایلام چه اتفاقی افتاد ؟ شما در برابرش ایستادی . اما نتیجه این ایستادگی و سوت زنی چی شد ؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار