رئیس پلیس فتا استان گفت: فردی که با ارسال پیامک جعلی به شهروندان با بهانه طرح شکایت علیه آنها، از حساب بانکی افراد برداشت می‌کرد دستگیر شد.
کد خبر: ۱۱۰۲۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳ 25 April 2023

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضائی مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آن‌ها بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: در تحقیقات از شاکیان مشخص شد آن‌ها پس از دریافت پیامکی با عنوان "شکوائیه علیه شما" و ورود به لینک معرفی شده برنامه‌ای با عنوان اپلیکیشن قوه قضائیه را دانلود و برای احراز هویت مبلغ ۵۰ هزار ریال از کاربران درخواست و بلافاصله پس از این کار کل موجودی حساب آن‌ها تخلیه می‌شده است.
وی با اشاره به جعلی بودن درگاه بانکی گفت: اطلاعات حساب بانکی قربانیان سرقت شده و اپلیکیشن جعلی نیز با دسترسی به پیامک‌ها اقدام به سرقت رمز دوم کرده و پیامک مذکور را برای مخاطبان و سایر افراد هم ارسال می‌کند.
رئیس پلیس فتا استان گفت: پلیس با اقدامات تخصصی و فنی موفق به شناسایی سارق اینترنتی شد و در عملیاتی ضربتی دستگیر و برای اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.
سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد پیامک ارسالی قوه قضائیه با سرشماره ADLIRAN ارسال و فاقد لینک است و برای مشاهده ابلاغ الکترونیک قضائی نیازی به واریز وجه نیست و شهروندان صرفاً به سامانه eblagh.adliran.ir مراجعه و از رفتن به سایر سایت‌ها و دانلود اپلیکیشن‌های مختلف خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار