مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد خبر داد؛
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از تعیین روزانه ۸۸۴ هزار تومان جریمه برای کارفرمایانی که اتباع خارجی را در مشاغلی به جز مشاغل ۵۴ گانه به کار می‌گیرند، خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۱۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷ 24 April 2023

محمدرضا فلاحتی در نشستی خبری به مناسبت هفته کارگر، آخرین آمار مستمری بگیران بیمه بیکاری در استان یزد را ۲ هزار و ۸۷۰ مورد اعلام کرد و اظهار داشت: این آمار نسبت به سال گذشته روند کاهشی داده و دلیل عمده آن، اشتغال مجدد مقرری بگیران بوده است.

وی همچنین در پاسخ به سوالات در مورد شکایت‌های کارگری و کارفرمایی بیان کرد: سال گذشته ۵ هزار و ۳۳۲ دادخواست در استان یزد در این حوزه تنظیم شده که ۶۰ درصد آن مربوط به استان یزد بوده است.

اغلب دادخواست‌های کارگری و کارفرمایی یزد مربوط به واحدهای صنفی است

فلاحتی عنوان کرد: هیئت تشخیص نیز در سال گذشته ۴ هزار و ۷۲۴ رای و شورای حل اختلاف نیز ۷۱۵ رای صادر کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد اظهار داشت: سال گذشته با توجه به افزایش حقوق، در شرکت‌های بزرگ تعدیل نیرو صورت نگرفت بنابراین شکایت‌ها در حوزه دستمزد و حقوق نبوده و اغلب شکایت‌ها از جنس شکایت های صنفی بوده است.

وی عنوان کرد: اغلب دادخواست‌ها در اصناف و واحدهای خدماتی تنظیم شده و اغلب اختلافات نیز مربوط به عدم آگاهی از نحوه تنظیم قرارداد بین کارگر و کارفرما بوده است که در این راستا در تلاش برای تشکیل یک مرکز مشاوره در یزد هستیم.

پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به ۱۳۶۰ طرح

فلاحتی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تسهیلات مشاغل خانگی استان یزد بیان کرد: در سال گذشته هزار و ۶۴۲ طرح به بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به مبلغ ۹۱ میلیارد تومان معرفی شدند که به هزار و ۳۶۰ طرح، ۷۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

وی عنوان کرد: اعتبار بقیه طرح ها نیز طبق اعلام وزارتخانه محفوظ است و کل اعتبار در نظر گرفته شده برای استان یزد پرداخت خواهد شد.

فلاحتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به منع بکارگیری اتباع خارجی اظهار داشت: ۵۴ رشته شغلی برای بکار گیری اتباع خارجی دارای کارت اشتغال مجاز معرفی شده و هر کارفرمایی که در غیر از این رشته ها اقدام به بکارگیری اتباع کند، روزانه ۸۸۴ هزار تومان جریمه خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به آمار کارگران بومی و غیربومی یزد بیان کرد: در استان یزد ۲۴۰ هزار بیمه شده اجباری وجود دارد که ۷۰ تا ۷۵ هزار نفر از آنها بر اساس کدملی، غیربومی شناخته شده اند که این عدد بیش از ۳۰ درصد کارگران استان را تشکیل می‌دهد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار