فرمانده ارشد سپاه الغدیر یزد تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی را یکی از خدمات سپاه و بسیج در این استان دانست و گفت:‌ تشکیل ۴۱۲ تیم تخصصی درمان و جهاد آبرسانی به روستاها و مناطق محروم از جمله خدمات بسیج و سپاه الغدیر در استان یزد است.
کد خبر: ۱۱۰۱۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴ 24 April 2023

سردار حسین زارع کمالی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مرکز استان که به منظور فرا رسیدن سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شده است، اظهار کرد:‌ فلسفه وجودی سپاه بر اساس تدابیر الهی گونه امام خمینی ره تشکیل شده و بر اساس اصل ۱۵۰ قانون اساسی حفظ و حراست و نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن برعهده این نهاد گذاشته شده است.

وی افزود:‌ سپاه نهادی برآمده از مردم در کنار مردم و برای مردمی است که بیش از چهار دهه ثابت کردند پای ارزشها و اصول انقلاب با تمام وجود ایستاده اند و بر عهد خود وفادارند.

فرمانده ارشد سپاه الغدیر استان یزد در ادامه با اشاره به اهمیت عملکرد سپاه و بسیج در سال گذشته گفت: گرد و غبار، سیل اردیبهشت، حادثه ناگوار قطار، سیل مجدد مردادماه، اغتشاشات و نا آرامی‌ها، از جمله مسائل سال گذشته بود که سپاه و بسیج با تشکیل ۱۲ قرارگاه و اجرای بیش از ۴۴ عنوان برنامه اثرگذار و شاخص برای ساماندهی اوضاع نقش آفرینی کرده است.

سردار زارع کمالی راه‌اندازی و فعالسازی ۱۲۷ واحد قرآنی در سطح پایگاه های مقاومت بسیج،‌ راه‌اندازی و فعالسازی ۲۶ گروه جهادی قرآنی، راه‌اندازی ۳۷ مهد قرآن بسیج، تأسیس پنج دارالقرآن بسیج در سطوح نواحی، فعالسازی و راه‌اندازی ۲۸۸ حلقه صالحین قرآنی در محلات و برگزاری بیش از ۷۰ محفل انس با قرآن از جمله خدمات فرهنگی بسیج در استان یزد است.

وی در ادامه تربیت بیش از سه هزار مربی و حافظ قرآنی در سطح محلات و برگزاری ۲۹ دوره سراسری مسابقات قرآنی با مشارکت بیش از ۳۷۰۰ نفر از بسیجیان استان از دیگر اقدامات فرهنگی و آموزشی انجام شده در سال گذشته است.

فرمانده ارشد سپاه الغدیر استان یزد تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی را از دیگر خدمات سپاه و بسیج در استان یزد دانست و بیان کرد:‌ تشکیل ۴۱۲ تیم تخصصی درمان به استعداد بیش از ۱۱۰۰ نفر از پزشکان توسط بسیج جامعه پزشکی و معاینه و ارائه خدمات رایگان به بیش از ۱۵ هزار نفر از مردم در روستاها و مناطق محروم از جمله خدمات قرارگاه محرومیت زدایی در استان یزد است.

سردار زارع کمالی ادامه داد:‌ تهیه و توزیع بیش از سه هزار بسته بهداشتی و سلامت و اجرای بالغ بر ۲۳ هزار و۶۳۴ پروژه عمرانی و غیرعمرانی در سطح استان یزد از دیگر خدمات محرومیت زدایی سپاه الغدیر در سالهای اخیر است.

وی برگزاری ۴۴ نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال آفرینی برای ۳۸۰۰ نفر را از دیگر خدمات انجام شده و در دستور کار دانست و بیان کرد: ۵۸۸ نفر نیز تحت پوشش دوره‌های توانمندسازی و آموزش قرار گرفتند.

فرمانده سپاه الغدیر خاطرنشان کرد: ساخت ۶۵ منزل محرومین، مرمت و بازسازی بیش از ۳۰۰ منزل محرومین، جهاد آبرسانی برای ۵۸ روستای استان در پنج شهرستان با پیشرفت بیش از ۵۰ درصد، آسفالت بیش از ۶۰ کیلومتر جاده‌های بین روستایی و مزارع از جمله خدمات عمرانی و زیرساختی سپاه در مناطق کمتربرخوردار است.

سردار زارع کمالی با بیان این‌که لایروبی ۱۴ کیلومتر ریزش برداری و رسوب شکنی هفت کیلومتر و پیش کارکنی دو کیلومترقنات روستاها از دیگر خدمات انجام شده و در دستور کار است، گفت‌: در سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار بسته معیشتی و ۸۰۰ سری جهزیه توسط بسیج و سپاه الغدیر انجام و بین جامعه هدف توزیع شده است.

وی برگزاری ۹۰۰ کارگاه آگاه سازی پیرامون جمعیت و فرزند آوری، برگزاری ۴۰۰ جشن ازدواج آسان، ایجاد و راه‌اندازی ۹۰ صندوق قرض الحسنه اشتغالزایی مردم یاری، آموزش حضوری و مجازی سواد رسانه، راه‌اندازی ۱۰ پایگاه علمی جدید و افتتاح ۳۸ کارگاه تولیدی مشاغل خانگی ویژه زنان سرپرست خانوار از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار