عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پدرانی که دلسوز ایمان فرزندان خود هستند در قیامت فرزندانشان مؤمنشان به آن‌ها ملحق می‌شوند، گفت: فرزندانی که در مسیر ایمان هستند اگرچه از نظر عمل کوتاهی و تقصیراتی داشته باشند خداوند به احترام والدین صالحشان آن فرزندان را می بخشد و به درجه آنان می رساند و همراهشان خواهند بود.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱ 20 April 2023

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم در بیان نکات تفسیری جزء ۲۷ قرآن کریم در ابتدای آیین ترتیل خوانی حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: در سوره مبارکه طور دو نکته مهم در خصوص نظام خانواده مطرح شده که مایه امیدواری خانواده های مؤمن و خداجو است.

وی با توجه به علاقه مندی افراد به خانواده با طرح به این سؤال که آیا در قیامت اعضای خانواده دور هم جمع خواهند شد یا خیر، گفت: خداوند در آیه ۲۱ سوره طور پاسخ این سؤال را مطرح کرده و فرموده است کسانی که ایمان آوردند و فرزندانشان نیز به پیروی از آنها ایمان آوردند فرزندانشان را در بهشت به آنها ملحق می کنیم بدون اینکه از اعمالشان چیزی کم کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: با توجه به آیه ۲۱ سوره طور اگر مؤمنی نسبت به وظایف شرعی خود کوتاهی نکند و در امور معنوی راهنمای خانواده خود باشد مهمترین ثمره اش این است که اعضای خانواده در بهشت قرین و همراه او خواهند بود.

وی با بیان اینکه اگر فرزندان مؤمن نباشند طبیعتا همراه پدر و مادر نخواهند بود، گفت: فرزندانی که در مسیر ایمان هستند اگرچه از نظر عمل کوتاهی و تقصیراتی داشته باشند خداوند به احترام والدین صالحشان آن فرزندان را می بخشد و به درجه آنان می رساند و همراهشان خواهند بود بدون اینکه چیزی از اعمال پدران و مادران آنها کم شود.

حاج ابوالقاسم گفت: این عنایت به سبب محبت و دلسوزی است که مؤمنان در دنیا نسبت به خانواده خودشان دارند و برای سعادت آنها تلاش می کنند و به خاطر انس و الفتی که در دنیا دارند خداوند در آخرت هم تفضل می کند و آنها را در کنار هم قرار می دهد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین عوامل ورود به بهشت دلسوزی برای خانواده و اطرافیان است، گفت: خداوند در آیات ۲۳ تا ۲۵ سوره طور از مجالس اهل بهشت پرده بر می دارد، آنها از هم سؤال می پرسند که چه شد بهشتی شدی؟ و برخی می گویند ما دلسوز خانواده خود بودیم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دلسوزی برای خانواده به چه معنا است، گفت: امروز از بزرگترین تهدیدهای مورد توجه فرزندان رسانه، فضای مجازی و اینترنت است زیرا این موارد به همان اندازه که فایده دارد می تواند آسیب زا باشد به ویژه اگر حد و مرزی برای استفاده کودکان از آنها وجود نداشته باشد.

وی تصریح کرد: امروز ۲ هزار و ۳۰۰ شبکه ماهواره ای در حال فعالیت ضد دینی هستند که از این تعداد ۱۲۰ شبکه به زبان فارسی برنامه تولید و از این میان ۴۸ شبکه سبک زندگی غربی را ترویج می کنند و ۲۴ شبکه اعتقادات اسلامی را مورد هجمه قرار می دهند.

حاج ابوالقاسم با تأکید بر اینکه یکی از اهداف دشمن تخریب ارزش ها و باورهای مردم و هجمه به نهاد مقدس خانواده است، گفت: بیش از ۹۵ درصد سریال‌های خارجی فارسی زبان مروج روابط نامشروع هستند و حاصل این فعالیت های دشمن این بوده است که امروزه ۱۷ درصد از طلاق ها به صورت مستقیم تحت تأثیر شبکه های ماهواره ای فاسد صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه پدر و مادرها اگر دلسوز هستند باید نسبت به استفاده فرزندان از فضای مجازی توجه ویژه به خرج دهند، افزود: والدین لازم است آگاهی خود نسبت به فضای مجازی را بالا ببرند و استفاده کودکان از فضای مجازی بدون اطلاع و اجازه والدین نباشد.

مشاور رئیس جمهور در امور حوزه و روحانیت با بیان اینکه برای استفاده فرزندان از فضای مجازی باید برنامه منظم داشت، گفت: استفاده از رسانه برای کودکان زیر دو سال ممنوع است و برای فرزندان ۲ تا ۱۷ سال نیز در شبانه روز بیش از دو ساعت مصلحت نیست.

وی اضافه کرد: ابزار رسانه در خانه تا جایی که ممکن است باید جنبه عمومی داشته باشد تا کنترل سخت نشود.

حاج ابوالقاسم افزود: پیامبر(ص) فرمودند وای بر فرزندان آخرالزمان از دست پدرانشان؛ اصحاب پرسیدند آیا از پدران مشرکشان گله دارید؟ فرمودند نه از پدران مؤمن گله دارم که در جهت آموزش واجبات به فرزندان خود کوتاهی می کنند و اگر خود فرزندانشان هم اقدامی برای یادگیری واجبات داشته باشند مانعشان می شوند و به درآمد مالی مختصری راضی می شوند؛ من از آنها بیزارم و آنها هم نسبتی با من ندارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار