مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه :
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: حق بیمه کارگران فصلی با احراز شرایطی از جمله دارا بودن کارت مهارت و عضویت در انجمن صنفی تحت حمایت دولت قرار می گیرند.
کد خبر: ۱۱۰۱۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴ 18 April 2023
  رحمت الله جلیلیان
مختار احمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: بیمه تعدادی از کارگران مورد حمایت دولت است که کارگران فصلی ساختمانی، راننده های برون شهری و .. از آن جمله هستند و دولت بخشی از حق بیمه این کارگران را به عنوان یارانه پرداخت می کند. 
 
وی بیمه کارگران فصلی را سهمیه ای اعلام کرد و گفت: حق بیمه یک کارگر که در کارخانجات کار می کند با احتساب حق کارفرما بیش از دو میلیون تومان است که با حمایت دولت مبلغی بالغ بر ٣٠٠ الی ۴٠٠ هزار تومان محاسبه می شود. 
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه اضافه کرد: کارگران ساختمانی در صورت دارا بودن مهارت ساختمانی و تایید انجمن صنفی در طول ١٢ ماه سال بیمه هستند.  
 
وی دارا بودن کارت مهارت (مهارت ساختمانی از فنی حرفه ای) و عضویت در انجمن صنفی شرکت های ساختمانی را برای بیمه شدن کارگران ساختمانی تحت پوشش و حمایت دولت ضروری دانست و خاطر نشان ساخت: تامین اجتماعی هم باید بر اساس سهمیه ای که سازمان مرکزی در نظر گرفته این افراد را تحت پوشش قرار دهد. 
 
 احمدی به کارگران فصلیِ کارخانجات هم اشاره کرد و گفت: حق بیمه این کارگران در فصولی که مشغول به کار هستند پرداخت می شود.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار