کد خبر: ۱۱۰۰۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶ 12 April 2023

به گزارش تابناک مازندران ، مهر نوشت: خشکی بر دشت‌ها و شالیزارهای مازندران رد انداخته و جای پنجه‌های خشکسالی را بر پهنای آبی مازندران و دشت‌های استان می‌توان مشاهده کرد. امسال رد خشکسالی بیش از هر زمان دیگری در مازندران هویدا شده است.

کاهش بارندگی و کم شدن روان آب‌های رودخانه‌ها سال سخت آبی را برای مازندران و دشت‌هایش را نوید می‌دهد اگرچه از پیش از عید شالیکاران مازندران فصل کشت و شالیکاری را شروع کرده‌اند اما هر روز که می‌گذرد عطش تشنگی مزارع و دشت‌های استان بیشتر می‌شود.

آمارهای ضد و نقیضی از خشکسالی و تنش خشکی در شالیزارهای استان طی روزها و هفته‌های گذشته منتشر شده است از خشکی هفت هزار هکتاری مزارع میاندورود که بگذریم به تنش آبی ۶ هزار هکتار شالیزارهای ساری می رسیم و این میزان در کل استان مازندران به سطح ۷۰ هزار هکتار می‌رسد.

منصور علی زارعی عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس با اشاره به وضعیت کم آبی در استان از وزیر کشور، جهاد و وزیر نیرو خواست تا برای بررسی و رفع این مشکل به استان سفر کنند.

احمد داوودیان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران نیز با بیان اینکه میزان بارندگی‌ها در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل آن ۳۵ درصد کمتر بوده است، یادآور شد: میزان آورد رودخانه‌ها نسبت به سنوات قبل از ۶۵ درصد به ۵۵ درصد رسانده است.

وی افزود: آورد رودخانه‌های استان ۶۶۵ میلیون متر مکعب است و این عدد در سنوات گذشته یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون مترمکعب بوده است.

داودیان گفت: پیش‌بینی ما این است که حدود ۷۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری تحت تنش آبی قرار گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار