شهردار اراک گفت: تجهیزات سخت افزاری برای کل ناوگان اتوبوس‌رانی اراک خریداری و نصب شده و پس از تست نهایی اپلیکیشن شهروندی، با دانلود و نصب آن توسط شهروندان پروژه هوشمند سازی در اراک فعال می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۰۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵ 11 April 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، علیرضا کریمی در خصوص آخرین وضعیت هوشمند سازی ناوگان اتوبوس‌رانی اراک گفت: تجهیزات سخت‌افزاری برای کل ناوگان خریداری و نصب‌شده و یک اپلیکیشن شهروندی به نام «مهتا» که در مرحله تست و آزمایش قرار دارد و چند روز آینده بر روی کافه بازار قرار خواهد گرفت تا با دانلود و نصب آن توسط شهروندان پروژه هوشمند سازی در اراک فعال شود.
وی ادامه داد: شهروندان با اپلیکیشن شهروندی می‌توانند کیف پول خود را شارژ و از طریق تلفن همراه خود نسبت به پرداخت کرایه اقدام کنند همچنین امکان اینکه بلیت یکبار مصرف تهیه کنند وجود دارد و البته تعدادی کارت هم به‌ویژه برای افرادی که دسترسی به گوشی‌های هوشمند ندارند توزیع خواهد شد.
کریمی افزود: از طریق اپلیکیشن شهروندی مسافران می‌توانند در هر ایستگاهی که هستند زمان رسیدن اتوبوس را دقیقاً بر روی گوشی خود ببینند همچنین زمان رسیدن به مقصد و امکاناتی که به‌مرور ارائه خواهد شد وناوگان اتوبوس‌رانی اراک امسال به صورت کامل نوسازی می‌شود.
شهردار اراک با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر اراک فعال است گفت: سال گذشته بر اساس نیاز شهر اراک خرید ۹۹ دستگاه اتوبوس انجام شد که ۴۷ دستگاه تحویل و وارد ناوگان شده و ۵۲ دستگاه هم در حال طی فرایند تولید و تحویل است که امید می رود امسال با ورود این دستگاه‌ها به ناوگان نوسازی کامل ناوگان انجام شود.
وی اضافه کرد: تفاهم‌نامه‌ای با مجموعه مپنا منعقدشده که اگر بتوانند استانداردهای لازم برای اتوبوس‌های برقی را اخذ کنند و مراحل لازم برای پلاک گذاری طی شود و به تولید انبوه برسند قطعاً درصورتی‌که بنا بر خرید داشته باشیم به سمت اتوبوس‌های برقی خواهیم رفت.
کریمی با اشاره به طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده نیز گفت: شهرداری توافق اولیه‌ای با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران انجام داده که بتوانیم تسهیلات خوبی را برای تاکسی‌داران بگیریم که در حال طی مراحل اداری و اخذ مصوبه شورای شهر است اما در بحث نوسازی واقعیت این است که با خودروسازان و وزارت و کشور و سازمان شهرداری‌ها تفاهم‌های لازم را داشته باشند.
وی اظهار داشت: با توجه به تورم قیمت خودرو بالا رفته و نوسازی برای تاکسی‌داران سخت است باید در سطح کلان راهکاری برای این مسئله که یک معضل در کشور است پیشنهاد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار