رئیس مرکز مدیریت پیوند دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اعلام کرد: استان یزد در سال گذشته رتبه اول اهدا عضو در کشور را کسب کرد.
کد خبر: ۱۰۹۹۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰ 09 April 2023

دکتر «علی دهقان» با اشاره به انجام ۴۶ مورد اهدا عضو در سال گذشته در استان یزد، اظهار کرد: در بین ۶۳ دانشگاه علوم پزشکی، استان یزد برای دومین سال متوالی، نسبت به جمعیت رتبه اول اهدا عضو در کشور را کسب کرد.

وی ادامه داد: هشت عضو اصلی بدن از جمله کبد، کلیه، قلب و ۵۳ مورد عضو غیر اصلی از جمله تاندون، از یک فرد دچار مرگ مغزی شده می‌تواند اهدا شود و افراد زیادی را از معلولیت و مرگ نجات دهد.

رئیس مرکز مدیریت پیوند دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد افزود: هموطنان می‌توانند با مراجعه به سایت کشوری ehda. Center برای ثبت نام و گرفتن کارت اهدا عضو اقدام کنند.

وی تصریح کرد: هم چنین هم استانی ها می‌توانند با ارسال کد ملی خود به سامانه پیامکی ۳۴۳۲ و یا با با مراجعه به بیمارستان شهید رهنمون بخش پیوند نسبت به دریافت کارت اهدا عضو اقدام کنند.

دهقان ابراز امیدواری کرد: با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی مناسب شاهد این باشیم که مشکلات بیماران در انتظار پیوند عضو با فداکاری و اقدام خداپسندانه خانواده‌های بیماران مرگ مغزی برطرف شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار