کد خبر: ۱۰۹۹۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹ 06 April 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 17/01/1402 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
آزاد سازی 28 هزار متر از اراضي کشاورزی در نوشهر
سرهنگ درویشی فرمانده انتظامي شهرستان نوشهر ازآزاد سازی 28 هزار متر از اراضي کشاورزی و تخریب 6 مورد ساخت و ساز غيرمجاز در جهت حفظ اراضي شهرستان خبر داد
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "اکبر درویشی" در تشريح اين خبر بيان داشت: در پي سوء استفاده برخي از افراد مبني بر ساخت ساز غيرمجاز در شهرستان نوشهر، ماموران انتظامي با هماهنگی قضائي و با حضور مسئولان اداره جهاد کشاورزي اقدام به تخريب 6 فقره ساخت و ساز غیر مجاز در  اراضی کشاورزی کردند.
وی با بیان اینکه 28 هزار متر از اراضی کشاورزی آزاد شده شامل دیوارکشی غیر مجاز و بناهای غیر مجاز ویلایی بوده است، افزود: پس از چندین مرحله اخطار توسط اداره جهاد کشاورزي به مالكان ساختمان هاي ساخته شده و كساني كه اقدام به ديواركشي در اراضي کشاورزی كرده بودند، آنان هيچ گونه اقدامي در خصوص توقف يا تخريب ملك خود نكرده و سرانجام با حضور مقتدرانه پليس، قلع و قمع شد.
فرمانده انتظامي شهرستان نوشهر در خاتمه از شهروندان درخواست کرد هرگونه اخبار درخصوص ساخت‌ و ساز غيرمجاز، تغيير كاربري اراضي كشاورزي و سوء استفاده از منابع طبيعي را به سامانه 110 اطلاع دهند.
----------------------
دستگیری کلاهبردار 22 ساله سامانه ابلاغ قضایی ثنا
سرهنگ خورشاد رئیس پلیس فتا استان مازندران از دستگیری پسرجوانی که با ترفند "ارسال پیامک با عنوان سامانه ثنا قوه قضائیه " اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب 40 نفر از هموطنان سراسر کشور کرده بود، خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سامع خورشاد" در تشریح این خبر اعلام کرد: در پی مراجعه چند تن از شهروندان به پلیس فتا استان مازندران مبني بر اينکه پس از دریافت پیامکی با عنوان سامانه ثنا و ابلاغ قضایی به درگاه جعلی پرداخت هدايت و از آنها کلاهبرداری شد، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی درباره دیگر اظهارات شاکیان گفت: شاکیان با این تصور که اطلاعات کارت بانکی خود را در سایت قوه قضائیه ثبت می کنند، برای ثبت‌نام اقدام کرده بودند و در حالی که درگاه پرداخت شبیه سازی شده سایت اصلی بود، قربانیان بدون توجه به این موضوع در دام کلاهبردار اینترنتی واقع شدند.
رئیس پلیس فتا استان مازندران عنوان داشت: کارآگاهان طی بررسی‌های انجام شده متوجه شدند که شهروندان دیگری نیز به همین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفتند و با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیان و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته، مشخص شد متهم پرونده پسر جوان 22 ساله ساکن شهر اردبیل بود که در این خصوص با هماهنگی مقام قضائی نامبرده دستگیر و به پلیس فتا مازندران انتقال داده شد ..
سرهنگ خورشاد ادامه داد: متهم پس از سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد، اقدام به خریدوفروش ارزهای دیجیتال می کرد؛ این مجرم سایبری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد که با روبه‌رو شدن ادله دیجیتال لب به سخن گشود و به برداشت غیر مجاز ازحساب بانکی40 نفر از هموطنان در سطح کشور تا این لحظه اعتراف کرد ومبالغ کلاهبرداری شده  2 میلیارد ریال برآورد شد.
وی با اشاره به اینکه ارسال هرگونه پیامک با نام سامانه ثنا با شماره تلفن های شخصی و اپراتورهای مختلف تلفن همراه صرفا شگردی در جهت کلاهبرداری افراد سود جو است، از شهروندان خواست که به این گونه پیامک ها و پیام های ارسالی مشابه توجه نکنند.
رئیس پلیس فتا استان مازندران با بیان اینکه هیچ سازمان یا ارگان دولتی و خصوصی در هنگام ارسال ابلاغ ها به هیچ عنوان از طریق خطوط تلفن همراه ارسال پیام نمی نماید و در خواست واریز وجه نقد نمی کند و  به شهروندان توصیه کرد که در صورت مواجه شدن با هرگونه پیامک ثبت نام و یا ابلاغیه واریز وجه یقین بدانند که این ترفندی برای کلاهبرداری است.
سرهنگ خورشاد در پایان خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکیwww.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس 096380به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.
------------------------
سارق کابل های مخابراتی در بابل به 14 فقره سرقت اعتراف کرد
سرهنگ شالیکار فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگيري سارق کابل مخابراتی با 14 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ محمدزمان "شالیکار" گفت: پس از وقوع سرقت هاي متعدد کابل مخابرات در سطح شهرستان بابل، بررسي موضوع در دستور کار ماموران کلانتری 11 این فرماندهی قرار گرفت.
وي افزود: ماموران پليس با تلاش شبانه روزي و به کارگيري گشت هاي نامحسوس سارق را شناسايي و در عملياتي غافلگيرانه سارق را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل، تصریح کرد: در بازجويي هاي به عمل آمده توسط ماموران، سارق به 14 فقره سرقت کابل هاي مخابراتی اعتراف کرد.
در پايان به توجه و رعايت مردم به هشدارها و توصيه‌هاي پليس در خصوص پيشگيري از سرقت تاكيد كرد و از شهروندان خواست، در صورت هرگونه مشاهده مورد مشکوک، مراتب را بلافاصله از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.
----------------------------
موتورسيکلت 10 میلیاردی در کلاردشت
سرهنگ اکبرنژاد فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت از کشف یک دستگاه موتورسیکلت چهارچرخ 1000سی سی قاچاق به ارزش 10 ميليارد ريال در آن شهرستان خبر داد
سرهنگ "مصطفی اکبرنژاد " در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان کلاردشت در حین گشت زنی در سطح شهر به یک دستگاه موتورسیکلت چهارچرخ 1000 سی سی  سنگین مشکوک و آن را متوقف کردند که در بررسی های اولیه مشخص شد موتورسیکلت فاقد هرگونه مدارک گمرکی می باشد.
سرهنگ اکبرنژاد با بيان اينكه ارزش موتورسیکلت کشف شده برابر نظر کارشناسان، 10 میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و به همراه مالك تحویل مراجع قضائی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت در خاتمه با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت کشور است، از مردم خواست: برای حمایت از تولید ملی و اشتغال جوانان جامعه در مبارزه با قاچاق کالا و ارز با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه و سایر مسائل امنیتی و انتظامی را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.
-------------------------
پلمب 35 واحد صنفي متخلف در فریدونکنار
سرهنگ هاشم پور فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار از پلمب 35 واحد صنفي متخلف در اجراي طرح برخورد با روزه خواري و کشف حجاب خبر داد
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حسن هاشم پور" در تشريح اين خبر، گفت: ماموران پليس امنيت عمومي شهرستان فریدونکنار از ابتداي شروع ماه مبارک رمضان، طرح ارتقاء امنيت اجتماعي را با محوريت برخورد با روزه خواري در ملاء عام و کشف حجاب در صنوف با اجراي طرح هاي کنترلي و نظارتي صنوف در سطح شهرستان اجرا کردند.
وي افزود: در اجراي اين طرح نظارتي و کنترلي از تعداد 300 واحد صنفي در رسته هاي مختلف به صورت محسوس و نامحسوس بازديد و 50 واحد صنفي اخطار پلمب صادر شد و 35 واحد صنفي متخلف نیز پلمب شد .
فرمانده انتظامي شهرستان فریدونکنار از عموم شهروندان خواست: در صورت مشاهده هر گونه فعاليت غير قانوني توسط افراد متخلف در صنوف، مراتب را از طريق سامانه 110 به پليس اطلاع دهند.

خبر سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار