در شهرستان بابل اتفاق افتاد
کد خبر: ۱۰۹۸۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰ 02 April 2023

به گزارش تابناک مازندران ، رییس اداره بهزیستی شهرستان بابل در پایان سال گذشته بازنشسته گردید و متعاقب آن برای این اداره تخصصی و اجتماعی سرپرست انتخاب شد چون بابل شهر دو نماینده و چند امام جمعه است ،معمولا کار فرماندار و مدیران کل مربوطه برای هماهنگی انتصابات با سختی صورت می گیرد.

براساس خبر سازی های تلخی که در شبکه های اجتماعی بازنشر یافت موضوع انتصاب سرپرست اداره بهزیستی بابل به چالش مدیریتی وزارت رفاه تبدیل شد تا دستور برکناری فوری سرپرست نو منصوب بزرگترین شهر جامع هدف بهزیستی داده شود (به نقل از رسانه ها ).چون برادران انقلابی من در شهر راستگرای بابل بر نتابیدند حتی یک اداره تخصصی سرپرست متخصص داشته باشد و با فشار حداکثری وانقلابی موجب استعفای اجباری اما بخوانید برکناری سریع یک بانوی جوان و نخبه ( دکترای روانشناسی از دانشگاه تهران ) شدند.‌! بانوی محترمی که علاوه بر شایستگی های حرفه ای برای قبول مسوولیت هبچ گونه لابی نداشته و اداره کل بهزیستی استان مازندران نیز تمامی روال های قانونی انتصابات را قبل از معارفه ایشان طی کرده است.
در فضای پرالتهاب و اتمسفر پرفشار سیاسی کشور که در شهرما ضریبی به توان دو دارد هرگونه اظهار نظر مغایر با جریان حاکم معمولا تحمل نمی شود اما تقارن این "کژ رفتاری "وکج سلیقگی انقلابی و مدیریتی در ایام سالروز جمهوری اسلامی و اهداف شعار سال(رشد تولید) نگارنده همگرا خواه و دوستدار امید و کرامت را برآن داشت که نقدی دوستانه به این فقره رفتارهای شتاب زده و کرامت سوز داشته باشم.
 زمان و نحوه برکناری عجولانه بانوی سرپرست متخصص ، نخبه و جوان بابلی مغایر با مبانی حفظ کرامت انسانی مصرح در اصول متعدد قانون اساسی بود . چرا که دوستان انقلابی بافشار رسانه ای آبروی یک انسان که درآموزه های دینی با ارزش تر از کعبه خوانده می شود را بردندوموجب دلسردی متخصصان شدند.
عارضه دیگر استعفای تحمیلی "سرپرست چند روزه اداره بهزیستی بابل" تنافی با شعار سال و تاکید مقام معظم رهبری در اعتماد به جوانان است . دوستان انقلابی اگر دغدغه ولایتمداری دارند باید متوجه شوند تحقق شعار سال به مشارکت و همکاری متخصصین و نخبگان جوان نیازمند است ، لذا اگر قرار باشد در فرآیند انتصابات آنهم در ادارات تخصصی محیط همکاری با فشار رسانه ای ناامن شود دیگر نخبگان و متخصصان مایل به همکاری بادولت نخواهند شد وتالی فاسدی چون قهرنخبگان و فرار مغزها پیامد حداقلی آن خواهد بود.
آقای رییس جمهور محترم در همایش نوروزی "بهار خدمت" از برخی رسانه ها و سیاسیون که علیه دولت منتخب قلمفرسایی می کنند و شرایط کشور را در نظر نمی گیرند انتقاد داشت، حال آنکه برخی طرفداران جناب رییسی نیز مجال خدمت بسیاری از دلسوزان و نخبگان کشور را با شاقول خود ساخته واگراساز سلب می کنند.
از استاندارمازندران و سایر صاحبان تریبون در اولین جلسه شورای اداری در مدرسه صدر گله مندیم که نگاه تحولی بدون دفاع از نظامات حرفه ای و حکمرانی دانش بنیان برای دولت یاری و توسعه بابل هموار نخواهد شد.
اگرچه بازیگران افراطی با درک نادرست از شرایط کشور یک استوری قابل اغماض را دستآویز فشار برای عزل عجولانه سرپرست بهزیستی بابل کردند وجامع هدف بهزیستی را از خدمات تخصصی یک نخبه محروم نمودند اما در کمال تاسف باید گفت: از رسانه های انقلابی تا وزیر رفاه همه در زمین دشمن بازی کردند چرا که رسانه های معاند همیشه در بوق می کنند که نظام زمینه رشد و پیشرفت زنان را محدود می سازد واین هم مصداقش! درصورتی که انتصاب سرپرست بهزیستی بابل
می‌توانست از منظر جذب حداکثری یک فرصت مدیریتی توجه به جایگاه زنان فاضل تلقی شود که شوربختانه به ضدش تبدیل گردید! البته در شگفتم که چرا دوستان اطلاعاتی و امنیتی مانع این بازی دوسر باخت نشدند!
در شگفتم که غوغاسالاران در دل عید مبارک نوروز و رمضان الکریم برای به زیر کشیدن یک بانوی مسلمان چها که نکردند و بیش از آن در عجبم که چرا مقامات ذیربط اسیر هیاهو شدند و اعتماد مدیرکل بهزیستی استان را در واگذاری مسوولیت به یک جوان بلا اثر نمودند تا با این همه حواشی پروسه تعیین فرد بعدی به چالش سیاسی استان تبدیل شود.
درپایان امیدوارم امنا و عقلای جریان انقلابی شهرمان رفتارهای هیجانی نخبه کش ، سرمایه سوز، دفع حداکثری و طرد کننده را مدیریت کنند و نگذارند" تندروی ها که به فرموده امام موسس انقلاب عاقبت خوشی ندارد" بیش ازاین دامن‌گیر نظام شودو برای کشور هزینه ناامنی فاکتور نشود.‌

ایرج نیازآذری/روزنامه‌نگار
و فعال فرهنگی و اجتماعی

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار