سالارکیا ضمن تقدیر از فعالیت مبلغان زکات بیان کرد: فعالیت مبلغین زکات و روحانیون در مناطق مختلف استان البرز نقش زیادی در توسعه فرهنگ زکات داشته است.
کد خبر: ۱۰۹۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸ 11 October 2015
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان البرز گفت: در 6 ماهه اول سال‌جاری در سه بخش زکات محصول، زکات مستحبی و زکات فطره رقمی معادل 13 میلیارد ریال پرداخت شده است.

علی سالارکیا اظهار داشت: 60درصد زکات جمع‌آوری شده برای رفع نیاز نیازمندان و محرومان و الباقی برای عمران و آبادانی و در راستای کارهای عام‌المنفعه مصرف می‌شود.

وی تصریح کرد: این نهاد در راستای احیای سنت و واجب الهی با کسب اجازه از ولی امر مسلمین و مراجع عظام تقلید، نسبت به جمع‌آوری زکات مردم مسلمان و توزیع آن بین اقشار محروم جامعه اقدام می‌شود.

این مسئول با ذکر این نکته که بخشی از زکات دریافتی در قالب کالا پرداخت می‌شود گفت: از مجموع رقم فوق 7.7 میلیارد ریال مربوط به زکات مستحبی، 410 میلیون ریال مربوط به زکات واجب محصول و 1.2 میلیارد الباقی مربوط به زکات واجب فطره است.

وی پرداخت زکات را یکی از واجبات بسیار مهم دین مبین اسلام عنوان کرد و یادآور شد: یکی از مسایل مهمی که در شرایط کنونی باید به آن پرداخت موضوع احیای زکات واجب و مستحبی است.

سالارکیا خاطرنشان کرد: به فضل خدا و با تلاش مجدانه ستاد احیای زکات گام‌های موثری در راستای تقویت انجام این فریضه الهی در استان البرز برداشته شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان البرز ادامه داد: تبلیغات زکات، دیدارهای چهره به چهره با کشاورزان و دامداران توسط مبلغین و روحانیون، تشکیل ستاد زکات، برگزاری نشست‌های جمعی در مساجد در خصوص اهمیت پرداخت زکات در مناسبت‌های مختلف از جمله اقداماتی است که برای ترویج و احیای فرهنگ پرداخت زکات در استان البرز و شهرستان‌های این استان انجام شده است.

سالارکیا ضمن تقدیر از فعالیت مبلغان زکات بیان کرد: فعالیت مبلغین زکات و روحانیون در مناطق مختلف استان البرز نقش زیادی در توسعه فرهنگ زکات داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار