کد خبر: ۱۰۹۳۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۴ 24 February 2023

به گزارش تابناک مازندران ، خدمات شهری دربابل نامطلوب و نیازمند توجه بیشتر است

ارزیابی برخی از فعالیت های شهری خیلی تخصص و اطلاعات رسمی نمی خواهد ، هم این که ترافیک شهری روان باشد نشان دهنده برنامه ریزی و مهندسی معطوف به مدیریت ترافیک شهری است و برعکس آن ترافیک کور شهری نشان دهنده ثمر ندادن برنامه ریزی ها و مدیریت مرتبط با آن می باشد.
با این مثال ساده می توان در باره سایر فعالیت های شهرداری بویژه خدمات شهری ، فضای سبز ، امور فرهنگی، عمرانی، امور اداری ، قضاوت کرد. چه آنکه برای شهروندان فرآیندها و مشکلات داخلی شهرداری مهم نیست بلکه نتیجه اقدامات وبرنامه ریزی ها مبنای قضاوت است!
اگرچه این ایام بخاطر مشکلات اقتصادی اعم از افزایش هزینه ها و کاهش درآمدها انتظار حداکثری از شهرداری ها برای تسریع در اجرای پروژه های زیربنایی شهری شاید توقع بالایی باشد اما به نظر می رسد که دراین شرایط ماموریت های خدمات شهری که بسیار متنوع و گسترده در ساختار شهرداری ها است باید در اولویت اقدامات شورا و شهرداری بابل باشد که به اعتقاد کارشناسان مورد مشورت این قلم رضایت بخشی وتوجه لازم احصا نشده است.
متاسفانه برخی اخبار نامطلوب از تسامح مدیریتی و کم توجهی شورا و شهرداری در حوزه مهم و پرچالش خدمات شهری وجود دارد که با سوابق حرفه ای شهردار بابل و ادعاهای رییس کمیسیون مربوطه درشورا وقسم نامه سایر اعضا درتعارض است.
اعضای شورا و شهردار بابل نیک می دانند که اگر خانواده ای به دلیل کمبود درآمد، توان تغییر دکور وتعویض مبل‌های خانه‌اش را نداشته باشد دلیلی براین نیست که اعضای آن خانواده به نظافت و تمیزی خانه کم توجهی نماید!
آنچه که به عنوان یک شهروند خیابان‌ها، معابر و اماکن مختلف شهری را بادقت رصد وپایش می کنم شاهد آلودگی بصری و نا مطلوب بودن خدمات شهری می باشم . البته بااین نقد و نظر بهبودخواهانه ، نافی خدمات و زحمات پرسنل شریف این بخش نیستم اما وظیفه شهروندی من ایجاب می کند توقعات و انتطارات شهروندان را منعکس نمایم تا مدیریت و برنامه ریزی این بخش بهبود یافته و شورا و شهرداری با خود انتقادی و برطرف کردن مشکلات و کمبودها توجه بیشتری به مطالبات شهروندان داشته وبه وعده های انتخاباتی خود پای بند باشند.
درپایان این قلم از شورا و شهردازی بابل انتظار می رود در آستانه نوروز و بویژه برای سال آینده به سرفصل ها وبرنامه های مختلف خدمات شهری اهتمام بیشتر و بهتری داشته باشند تا رضایت شهروندان بیش از پیش جلب شود.
ایرج نیازآذری/ روزنامه نگار و فعال فرهنگی و اجتماعی 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار