دبیر هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی به ظرفیت بالای قم در رشته‌های تجسمی و درخشش هنرمندان این شهر در جشنواره‌ها و رویدادهای مختلف اشاره کرد و گفت: قم در مرکزیت کشور قرار دارد و به عنوان دومین قطب نشر کشور، مؤسسات فرهنگی بسیاری را در خود جای داده است که این مجموعه‌ها می‌توانند بستر سفارش آثار و رشد روز افزون فعالان هنری را رقم بزنند.
کد خبر: ۱۰۹۳۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷ 23 February 2023

به گزارش تابناک قم، مسعود نجابتی در حاشیه برپایی کارگاه «پوستر رضوی» در قم طی گفت‌وگویی به واگذاری میزبانی هشتمین جشنواره ملی گرافیک به شهر قم از سوی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: ظرفیت تجسمی قم بسیار بالاست و جمعی از هنرمندان موفق گرافیک و اساتید فعال در سایر رشته‌های هنری در قم حضور دارند و قم در مرکزیت کشور قرار دارد و تبادل اطلاعات و رفت و آمدها به قم راحت‌تر است.

وی، حضور طلاب خارجی به عنوان مخاطبانی برای آثار را علت دیگری برگزاری جشنواره ملی گرافیک رضوی در قم دانست و گفت: قم قطب دوم نشر کشور است و بعد از تهران بیشترین مؤسسات فرهنگی را دارد و رشد روز افزون فعالان هنری را به دنبال داشته است.

دبیر هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی با بیان اینکه این جشنواره فقط به پوستر محدود نیست، گفت: در دوره‌های قبلی پوستر فقط هدف بود که برای گالری‌ها و فضاهای شهری ارائه می‌شد اما در این دوره به مفهوم عام گرافیک پرداختیم تا خروجی جشنواره در زندگی مردم تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه امسال پوستر یکی از رشته‌های جشنواره گرافیک رضوی است، اظهار کرد: رشته تصویرسازی با توجه به اینکه بخشی از مخاطبان ما کودکان و نوجوانان هستند به‌عنوان یک رشته جدید و مهم مورد توجه قرار است و رشته پرچم و کتیبه هم که چند سالی است که در برخی از جشنواره‌ها حضور یافته و نیازهای شهری و خانگی را پاسخ می‌دهد، در دستور کار قرار گرفته است.

نجابتی عنوان کرد: باید متناسب با نیاز جامعه محصولات هنری ارائه شود که در این راستا برگزاری کارگاه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی از کارتون به عنوان یکی دیگر از رشته‌های هشتمین جشنواره ملی گرافیک نام برد و افزود: در این رشته اساتیدی همانند شجاعی طباطبایی و بیژنی در قم تأثیرگذار خواهند بود و در برگزاری کارگاه‌ها نقش‌آفرینی خواهند کرد.
دبیر هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی خاطرنشان کرد: برای این بخش موضوع مهربانی پیشنهاد شد و این رشته هنری می‌تواند بستر ترویج سبک زندگی اسلامی را فراهم سازد.

نجابتی ادامه داد: در رشته پوستر دو گرایش عمده داریم، طراحان علاقه‌مند می‌توانند در فضای کارگاه و متناسب با فراخوان، احادیث مورد نظر خود را تایپوگرافی کنند؛ ما با همکاری بنیاد امام رضا(ع)، احادیثی را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار دادیم تا کار به صورت حرفه‌ای و متناسب با استعدادها و قابلیت‌ها تصویرسازی شود.

وی با بیان اینکه در رشته پرچم و کتیبه موضوع داستان مورد توجه قرار گرفته است، گفت: امیدواریم با کارگاه‌های پیش‌بینی شده شاهد رشد استعدادها و نیروها باشیم و در این راستا آموزش افراد را نیز به صورت ویژه دنبال خواهیم کرد.

کارگاه پوستر رضوی به‌عنوان یکی از سلسله برنامه‌های هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی از چهارشنبه سوم اسفندماه کار خود را در مجتمع حضرت معصومه(س) شهر قم آغاز کرده و تا جمعه پنجم اسفندماه با حضور هنرمندان کشوری به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار