رئیس بیمارستان امتیاز و فوریت‌های جراحی شهید رجایی شیراز اعلام کرد که به طور میانگین هرماه حدود ۱۴۵۰ مصدوم تصادفات رانندگی در این مرکز تخصصی درمانی، پذیرش و بستری می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۹۳۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵ 22 February 2023

تابناک فارس به نقل از ایسنا: دکتر بهزاد مؤذنی چهارشنبه سوم اسفند به خبرنگاران گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر و طی مدت ۹ ماه، بالغ بر ۱۳ هزار مصدوم تصادفی در بیمارستان امتیاز و مرکز فوریت‌های جراحی شهید رجایی شیراز پذیرش و بستری شده‌اند.

مؤذنی ادامه داد: از بین کل مصدومان بستری شده تا پایان آذر امسال، متاسفانه ۲۵۰ نفر به دلیل شدت جراحات وارده و علیرغم تلاش‌های پزشکان و کادر درمان، جان خود را از دست داده‌اند.

او با بیان اینکه نیمی از مصدومان پذیرش شده، مربوط به حوادث ترافیکی درونشهری بوده است، بر لزوم توجه جدی به اقدامات و راهکارهای منجر به کاهش حوادث ترافیکی تاکید کرد.

مؤذنی گفت: گسترش زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی درن و برونشهری، ایمن‌سازی راه‌ها و ارتقاء استانداردهای خودروها، از مهمترین راهکارهای سخت افزاری جلوگیری از افزایش تصادفات به شمار می‌رود.

رئیس بیمارستان امتیاز و فوریت‌های جراحی شهید رجایی شیراز گفت: در بخش نرم‌افزاری هم فرهنگ‌سازی مناسب در زمینه استفاده کمتر از وسایل نقلیه شخصی، ارتقاء فرهنگ ترافیکی جامعه و رعایت قوانین رانندگی و ... نیز در پیشگیری از بروز حوادث، کاهش مصدومان و قربانیان حوادث رانندگی بسیار اثرگذار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار