مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه گفت: ۴۹۶ کرمانشاهی بر اثر حوادث جاده‌ای طی ۱۰ ماه گذشته جان باختند.
کد خبر: ۱۰۹۳۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹ 21 February 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر سلیم خانی اظهار کرد: در پی تصادفات جاده‌ای در استان کرمانشاه طی ۱۰ ماه گذشته تعداد ۴۹۶ نفر جان خود را از دست دادند.

وی افزود: مجموع جان باختگان حوادث جاده‌ای در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۴۰۷ نفر بوده با افزایش ۸۹ نفری روند افزایشی طی کرده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با بیان تعداد مصدومین حوادث جاده‌ای، تصریح کرد: طی ۱۰ ماه گذشته ۹ هزار و ۳۳۰ نفر به دلیل مصدومیت ناشی از حوادث جاده‌ای به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند.

خانی ادامه داد: از مجموع تعداد مصدومین حوادث جاده‌ای ۲ هزار و ۹۳۶ نفر زن و ۶ هزار و ۳۹۴ نفر مرد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش بیش از ۲ هزار نفر سیر صعودی داشته است.

وی با اشاره بر آمار بالای فوتی‌ها در حوادث جاده‌ای برون شهری، گفت: بر اساس آمار موجود تعداد ۹۳ نفر در حوادث جاده‌ای درون شهری، ۳۱۴ نفر در حوادث جاده‌ای برون شهری و باقی آنها در حوادث غیر ترافیکی دچار حادثه شده و جان باختند.

خانی در پایان با تاکید بر لزوم رعایت نکات ایمنی، متذکر شد: بیشترین صدمه وارد شده به قربانیان حوادث جاده‌ای مربوط به ناحیه سر و گردن بوده که حاصل بی توجهی به اصول رانندگی و نکات ایمنی، عدم استفاده از کمربند ایمنی، سرعت بالا و عدم رعایت حد فاصل قانونی با اتومبیل‌های اطراف بوده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار